Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Jiří Vaníček
První česká učebnice informatiky pro 1. stupeň základních škol
Bohatě ilustrovaná učebnice z pera zkušeného pedagoga je určena především žákům 4. a 5. ročníku základních škol, úvodní kapitoly zvládnou i děti mladš…
Autor: PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D.
Práce s daty, kap. Evidujeme data
Autor: Antonín Jančařík
Cílem článku je představit možnosti prostředí dynamické geometrie (konkrétně programu GeoGebra) na příkladu konstrukce kružnice vepsané a opsané trojúhelníku. Článek se zaměřuje na výhody dynamického prostředí a možnosti využití výpočetn…
Autor: Václav Šimandl
Aktivita seznamující žáky s tvorbou a výhodami zobrazení dat pomocí sloupcového grafu. Žáci nejprve vyplní elektronický formulář, kde uvedou počet hodin, které denně prospí. Formulář vygeneruje odpovědi do listu tabulkového kalkulátoru,…
Autor: Václav Šimandl
Žáci se díky této aktivitě naučí využívat spojnicové grafy pro prezentaci dat zaznamenaných v tabulkovém kalkulátoru. Nejprve si snadno vygenerují informace o teplotách za posledních 24 hodin pro několik meteorologických stanic přímo do listu tabulkov…
Autor: Václav Šimandl
Tento příspěvek popisuje námět na aktivitu, kdy žáci samostatně nebo v malých skupinkách zjišťují informace o počtu dívek a chlapců v jednotlivých třídách školy. Tento údaj vyplní do učitelem připraveného dotazníku, jehož všechny…
Autor: EduTV
Žáci mohou po zhlédnutí představované funkce vyzkoušet na nějakých vlastních statistických datech. Vhodné i pro práci ve skupinách.
V tomto krátkém video návodu se učitel i žák jednoduše seznámí s využitím zá…
Autor: Projekt PRIM
Aplikace Tabulka s ovocem napomáhá žákům osvojit si dovednost zpracovávat a evidovat data podle daných podmínek. Úkolem je umístit ovoce do tabulky dle daných kritérií (typ a barva ovoce). Úloha je odstupňována do tří úrovní dle obt…
Autor: Vanda Vaníčková
Youtube poslouží jako vhodný příklad pro posuzování informací na základě věrohodnosti příslušného zdroje.
Článek představuje internetový server YouTube jako nástroj, který lze využít při rozvoji různých složek gramotností,…
Autor: Adam Cvik
Žáci v aktivitě dostávají příležitost k posouzení připravených ilustračních profilů lidí různých charakteristik a formulaci postoje k nim skrze to, zda by to byl pro ně přijatelný soused a proč (ne, nebo ne)? Následuje část sdílení postojů a diskuse.…
Autor: Mgr. M. Baseggio, Mgr. P. Šabatková
Článek ukazuje možnosti portálu www.etwinning.net pro rozvoj digitálních kompetencí žáků v rámci výuky cizích jazyků. Žáci své komunikační dovednosti ( psaní, mluvení, porozumění textu a poslech) rozvíjí prostřednictvím n…
Autor: Krajské centrum vzdělávání a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Plzeň a NPI ČR (dříve VÚP)
Evropské jazykové portfolio je on-line nástroj, který umožňuje vést si vlastní jazykové portfolio, ohodnotit své jazykové dovednosti a zazamenat dosaženou jazykovou úroveň (A1 - C 2 dle Společného evropského referenčího rámce pro jazyky).…
Autor: Kolektiv autorů
Příručka pro učitele předkládá nápady do Vv, jak využít fotoaparát a různé předměty a tvořit s nimi zátiší a různé sestavy.
Materiál nabízí konkrétní lekce do výuky výtvarné výchovy na 1. i 2. stupni v různ…
Autor: Pastorová, Jirák a kol.
Jedná se o knihu, která zakotvuje svět médií a technologií v kontextu oborů a mezioborových přesahů po stránce teoretické. Po stránce praktické nabízí konkrétní ukázky výukových lekcí, a ukázky rozpracován…
Autor: Sam McKagan a kol
Simulace ukazuje vedení el. proudu v polovodičích typu P a typu N a funkci polovodičové diody.
Autor: Miloš Jenčík
Žák používá technologie nejen jako zdroj informací, ale také na záznam své práce.
Výukový materiál se skládá ze dvou částí. První (EXPERIMENT) obsahuje experimentální část, ve které žáci pracují…
Autor: Miroslav Panoš
DVZ je velmi vhodné k samostudiu žáků i v práci ve skupinách s využitím digitálních technologií. DVZ obsahuje výklad principu hydraulických zařízení a animaci funkce hydraulického zvedáku. Následně žáci vyhledají pomocí…
Autor: Vernier
Žák pracuje s programem na měření tlaku, zaznamenává data, pracuje s grafem.
Návod k experimentálním ověřením závislosti hydrostatického tlaku na hloubce a hustotě kapaliny.
Autor: Magda Králová
Popis a vysvětlení Newtonových zákonů včetně jejich uplatnění v praxi.
Autor: Sam Reid a kol.
Žák sám nastavuje parametry experimentu, odečítá hodnoty a řeší problémy. Simulace ukazuje vliv hustoty tekutiny a gravitace na hydrostatický tlak, využití hydrostatického tlaku ve spojených nádobách, v hydraulických zařízeních.
Autor: Noah Podolefsky a kol.
Simulace vzájemného působení el. nábojů při dotyku balonku stěny nebo šatů.
Žáci upevňují svůj vztah k digitálním technologiím prostřednictvím ovládání simulace fyzikálního jevu vytvořené v aplikaci PHET.
Žák použ…
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace umožňuje vytvořit si model vlastní sluneční soustavy ze 2, 3 4 těles a sledovat parametry jejich pohybu.
Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počí…
Autor: Yuen-ying Carpenter a kol.
Pozorování pohybu molekul v různých skupenstvích látek při změně teploty a objemu nádoby.
Žáci rozvíjejí svůj vztah k digitálním technologiím prostřednictvím ovládání simulace fyzikálního jevu vytvořené v aplikaci…
Autor: Sam Reid a kol.
Simulace dějů v elektrickém obvodu : tok elektronů v obvodu, změny teploty rezistoru, závislost směru proudu na zapojení zdroje.
Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o…
Autor: Wendy Adams a kol.
Žák sám nastavuje parametry experimentu, čte v grafech.
Simulace pohybu panáčka, propojená s grafickým záznamem dráhy, rychlosti a akcelerace.
Žák si sám nastavuje parametry experimentu, modeluje různé situace a čte hodnoty z grafů. Vyžaduje java script.
Autor: Trish Loeblein a kol.
Žák sám nastavuje parametry experimentu a čte z grafů.
Simulace ukazuje síly na těleso při stěhování .
Autor: Sam Reid a kol.
Ukazuje síly působící na těleso při pohybu po vodorovné a nakloněné dráze. Graf ukazuje síly, práci a energii.
Žák sám nastavuje parametry experimentu, čte grafy.
Ukazuje síly působící na těleso při pohybu po vodorovné a…