Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská, DEA
Tato hravá a vizuálně podmanivá výuková aktivita pro začátečníky ve francouzštině (úroveň A1) pomáhá žákům rozšířit slovní zásobu k tématu bydlení, osvojit si sloveso vivre a naučit se rozlišovat mezi il y a a c…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská, DEA
V prakticky zaměřené hodině se žáci naučí napsat svůj první e-mail ve francouzštině. Aktivita je přivede k rozlišení formálního a neformálního stylu, osvojí si slovní zásobu pro pozdrav, oslovení i rozloučení a s pomocí digit…
Autor: Mgr. Katarína Hloušková
Tato výuková aktivita je určena začátečníkům s jazykovou úrovní A1. Úkoly jsou zaměřeny na opakování slovní zásoby tematického celku rodina. Jednotlivé úkoly rozvíjí všechny jazykové dovednosti. Pro procvičení, roz…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská, DEA
Výuková aktivita A l'école obsahuje dvě dynamické vyučovací hodiny pro začátečníky. Žáci si během 90 minut hravou formou osvojí slovní zásobu spojenou se školními pomůckami, místnostmi ve škole a činnostmi souvisejícími se &scaron…
Autor: Mgr. Katarína Hloušková
Tato výuková aktivita se zaměřuje na zopakování základních frází a slovní zásobu, kterou může žák/žákyně použít při představování se ve španělštině. To znamená říci jméno, bydliště, věk, datum narozen…
Autor: Mgr. Katarína Hloušková
Výuková aktivita se zaměřuje na procvičení slovní zásoby tematického okruhu „Jídlo“ s přesahem ke zvykům španělsky mluvících zemí. Aktivita zahrnuje tvorbu myšlenkové mapy a fotokoláže s cílem podpořit a obohatit výuku pomoc…
Autor: Jakub Holec
Půda je často přehlíženým, ale klíčovým ekosystémem pod našima nohama. Tato praktická aktivita umožňuje žákům objevit rozmanitost půd přímo ve svém okolí a pochopit jejich význam prostřednictvím vlastního bádání. V rámci v…
Autor: Ladislava Whitcroft
Jednu z největších výhod digitální dílny psaní představuje možnost psát texty ve sdíleném prostředí, a to např. v Google Workspace (Google dokumenty) či v Office 365. Výběr vhodné platformy bude záležet především na tom, kde má …
Autor: Hana Vybíralová
Žáci se seznámí s tropickými cyklonálními bouřemi, jejich vznikem, charakteristikou a dopady na život člověka. Prostřednictvím práce s aplikací Windy a Školním atlasem světa si osvojí dovednosti potřebné k analýze a interpretaci geografických…
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Ovlivní náš odhad velikosti odchylky různoběžných přímek umístěných v prostoru úhel našeho pohledu? Pomůže nám počítačová 3D vizualizace ke stanovení její skutečné hodnoty? Ve 3D prostředí programu GeoGebra sestrojíme krychli, jej…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu a obranu proti manipulaci. Zamyslíme se nad tím, jak fungují naše smysly, jak moc jsme ovlivnitelní reklamou a jak konkrétně na nás reklama působí, jaký vliv na nás mají…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu a obranu proti manipulaci, konkrétně na roli médií v našem životě, rozdíly mezi názory a fakty, na odhadování, které fotografie byly vytvořeny AI a které člověkem. Zamyslíme se…
Autor: Mgr. Martin Volný
Spuštění aplikace eDoklady přitáhlo zájem veřejnosti k tématu elektronizace veřejné správy, tzv. eGovernmentu. Zatímco elektronická občanka je pro mnohé spíše novinkou, řadu služeb veřejné správy můžeme vyřizovat elektronicky už léta. Někter…
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Aktivita vede žáky k samostatnému vytvoření dynamického 3D modelu krychle a jedné její sítě v prostředí GeoGebra 3D. Při tvorbě a použití modelu žáci aktivně pracují ve třech zobrazených oknech a sledují jejich vzájemné propojení vedouc…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská, DEA
Tato výuková aktivita přináší učitelům češtiny, výchovy k občanství nebo mediální výchovy možnost realizovat ve třídě dílčí aktivity z oboru žurnalistiky zaměřené na řešení. Jedná se o novinařinu, která pokračuje ve…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská, DEA
Výuková aktivita umožní žákům procvičit slovní zásobu a gramatiku na téma zvířata tvořivým způsobem. Žáci si osvojí schopnost popisovat vzhled a vlastnosti zvířat, procvičí slovesné konstrukce (např. avoir, être, il y a) a rozvíjejí…
Autor: Mgr. Veronika Procházková
Výukový materiál je zaměřen na základy finanční matematiky, konkrétně na výpočet čisté mzdy v programu MS Excel. Aktivita je určena pro žáky základních i středních škol a cílí na rozvoj dovedností při práci s daty, využití…
Autor: Mgr. Veronika Procházková
Jak podpořit výuku zlomků na základní škole v digitálním prostředí? Ideálním pomocníkem může být volně dostupná aplikace Polypad. Článek představuje několik možností, jak podpořit porozumění a vizualizaci matematických konceptů, jako je…
Autor: Michal Černý
Článek se zaměřuje na tři oblasti spojené s hledáním digitální rovnováhy ve školním prostředí v kontextu práce s generativní AI – na téma komunikace s AI, na tvorbu výstupů a nastavování hranic. Ukazuje význam a roli vyučuj…
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
S využitím dynamického programu GeoGebra žáci modelují střední příčky trojúhelníku a objevují jejich vlastnosti za použití metrických a ověřovacích nástrojů programu.
Autor: Zuzana Majíčková
Tato aktivita propojuje mediaci, digitální dovednosti a témata duševní pohody a prevence šikany. Žáci pracují s autentickými anglickými články o wellbeingu, které analyzují a převádějí do srozumitelnější podoby pro své…
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci si za pomoci online aplikace Avatarmaker vytvoří svého vlastního avatara, který jim je co nejvíce podobný, a připraví si k němu popis v anglickém jazyce. Poté se rozdělí do dvojic a zkusí si navzájem tento popis nadiktovat a podle něj vytvořit avatara…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se zaměříme na zdravý životní styl, na přemýšlení o tom, s jakými druhy pohybu se v životě setkáváme a jakou roli pohyb v našem životě hraje. Budeme si klást otázku, proč je důležitý přirozený pohyb a co to…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se zaměříme na práci s online slovníkem v kombinaci s AI aplikací Clean up pictures. Porovnáme vyhledávání v klasickém papírovém tištěném slovníku s vyhledáváním v online slovní…
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Aktivita je určena pro práci žáků s tabulkovým procesorem MS Excel v rámci statistického vyhodnocení a následného porovnání úspěšnosti žáků v testu. Předmětem srovnání jsou fiktivní výsledky stejné písemné pr…
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Součástí aktivity je práce s fyzickou pomůckou a následné modelování v programu GeoGebra. Žáci nejdříve vizualizují výšky v trojúhelníku s ryskou, poté vytvoří dynamický počítačový model, který využívaj…
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci na webové stránce pexeso.net vytvoří pexeso s výrazy, které se řeknou jinak v britské a jinak v americké angličtině. Po vytvoření si pexeso v rámci turnaje zahrají a výrazy použijí ve větách, k aktivitě také mohou v textovém…
Autor: Jakub Holec
V rámci výukové lekce žáci poznávají proces vzniku zkamenělin a učí se je systematicky rozpoznávat podle charakteristických tvarů a znaků. Prostřednictvím praktického pozorování a práce s určovacím klíčem se seznámí s různ…
Autor: RNDr. Michal Černý Ph.D.
Článek nabízí deset metodických či didaktických doporučení pro lektory a lektorky, kteří se rozhodnou využít DigCompEdu kuchařku pro přípravu vlastních seminářů pro vyučující na školách.
Autor: RNDr. Michal Černý Ph.D.
Článek nabízí impulsy a inspirace pro metodiky a metodičky ICT při práci s DigCompEdu a soustředí se na specifika systematické práce s ním v kontextu konkrétní školy.