Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Jitka Jandová
Tento článek vznikl jako úvodní vhled do možností realizace experimentu ve výuce fyziky ve všech stupních vzdělávání. Shrnuje základní výhody a nevýhody jednotlivých typů experimentu a obsahuje aktuální informace a odkazy souvisej…
Autor: Lukáš Borovička
Návrh vyučovací hodiny zaměřené na hodnocení poezie, v širším pojetí (zejména rozšířený vzorek respondentů) je možné využít i pro školní projekt. Obsahuje i teoretické zdůvodnění, proč je podstatné v hodinách…
Autor: Markéta Adamcová
Článek odkazuje na výukovou aktivitu, jež má projektový charakter. Propojuje hned několik vzdělávacích oblastí a umožňuje aplikaci znalostí z českého jazyka v praxi. Žáci se po teoretickém úvodu ve škole pustí do vlastního terénní…
Autor: Petr Vraný
Vytvoření osobního rozpočtu zábavnou formou pomocí on-line aplikace, tabulkového editoru a varianty za použití papíru a kalkulačky. Díky použití jednoduchých digitálních nástrojů dochází k rozvíjení finanční a digitá…
Autor: Pavlína Jurzykowská
Rozpoznávání nenávistných projevů na sociálních sítích. Výstupem je aktivizace citlivosti žáků vůči předsudkům a zjednodušujícím soudům o společnosti (zejména o menšinách) na sociálních sítích. Pro…
Autor: Pavla Marečková
Po vydání Dodatku ke Společnému evropskému referenčnímu rámci pro jazyky v roce 2020 představuje jazyková mediace často diskutované téma. Zatímco v mnohých evropských zemích je mediace již více než 20 let vnímána jako stěžejní č…
Autor: Pavlína Jurzykowská
Tato výuková aktivita se zaměřuje na zopakování základních frází a slovní zásobu, kterou může žák/žákyně použít při představování se ve francouzštině. To znamená říci jméno, bydliště, věk, datum narození…
Autor: David Nekola
Jde o výukovou lekci zaměřenou na opakování zvoleného tématu nebo seznámení se s novým učivem formou online kvízu, který tvoří žáci. Kvíz by měl postihnout základní obsah daného tématu. Tato lekce je koncipována na vý…
Autor: Lukáš Borovička
Ukázka rozboru textu na sociální síti Instagram z perspektivy tzv. komunikační nauky o českém jazyku. Žáci v ní pracují s takovými texty, se kterými se patrně mimo školu běžně setkávají, ale vnímají je bez náležité reflexe.…
Autor: Lukáš Borovička
Aktivita se zaměřuje na procvičování úprav textů (například převedení rýmovaného sdělení do nerýmovaného, převedení "smutné" básně na "veselou"). Podobné úpravy jsou zpravidla časově náročné, pokud nevyužijeme možností…
Autor: Pavlína Jurzykowská
Tato výuková aktivita provede vaše žáky tématem PROPAGANDA pomocí nástrojů založených na principech neuronových sítí a umělé inteligence. Díky podobným aplikacím naučíte svoje žáky vybrat si nejrychlejší a…
Autor: Ladislava Whitcroft
V sérii článků o digitální dílně psaní představím různé způsoby, kterými se dají do dílny psaní integrovat digitální technologie tak, aby docházelo k rozvoji digitálních kompetencí žáků. V prvním díle…
Autor: Hana Mahnelová
Laboratorní protokol je nedílnou součástí výstupu praktických cvičení z chemie. Materiál obsahuje návod, jak s dětmi připravit v digitálním prostředí vlastní šablonu, kterou budou využívat a následně ukládat, případně sd…
Autor: Ladislava Whitcroft
Důležitou součástí tvůrčího procesu, a tedy i dílny psaní, je sbírání inspirace a příprava na vlastní tvorbu. Jelikož se digitální technologie staly součástí našich životů, je více než pravděpodobné, že je žáci budou využ…
Autor: Pavlína Jurzykowská
Tato výuková aktivita provede vaše žáky tématem „propaganda kdysi a dnes“ pomocí digitálních nástrojů pro reverzní vyhledávání. Pomocí podobných aplikací naučíte svoje žáky rozpoznat propagandu v reáln…
Autor: Lukáš Borovička
Příspěvek představuje plán vyučovací hodiny se zaměřením na analýzu nenávistných projevů na internetu. Žáci analyzují konkrétní diskuzi pod článkem na vybraném zpravodajském portálu.
Autor: Lukáš Borovička
Příspěvek představuje plán vyučovací hodiny se zaměřením na nácvik argumentace. Pracuje se s elektronickou databází argumentů, elektronickým uměleckým textem a také s chatem s umělou inteligencí. V této hodině jsou názorně ukázány limity uměl…
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ poskytuje žákům příležitost, aby si uvědomili, proč je dobré mít čas strávený v online prostoru pod kontrolou. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity…
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ vezme žáky na výlet do historie počítačů a internetu. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi učitelů z praxe, informační texty pro…
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ seznámí žáky s fungováním internetovýách vyhledávačů. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi učitelů z …
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ žákům ukazuje, co to znamená, když počítač napadne vir a jak mohou svá zařízení chránit. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zku…
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ seznamuje žáky s možnostmi tvorby na internetu a upozorňuje na úskalí, která mohou autora potkat. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi…
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ se věnuje tématu sociálních sítí. Žáci mají možnost, aby si uvědomili rizika, která jsou se sociálními sítěmi spojená a dozvědí se, proč by si měli chránit svoje…
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ pomůže žákům pochopit, že rodiče mají povinnost své děti chránit a to i v online prostředí. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi…
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ žákům poradí, jak se orientovat v záplave informací na internetu. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi učitelů z praxe, informační…
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ pomůže žákům, aby si uvědomili rizika spojená s hraním online her. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi učitelů z praxe, informační…
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ pomůže žákům se zamyšlením, zda jsou lajky důležité a zda odrážejí offline realitu. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi…
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ se věnuje tématu kybešikany a radí žákům, jak tuto nepříjemnou situaci řešit. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi…
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ se věnuje tématu, jak mluvit na internetu. Žáci se dozvědí, proč něco, co na internetu sdílíme, nelze již nikdy zcela odstranit. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný…


