Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Jitka Jandová
Tento článek vznikl jako úvodní vhled do možností realizace experimentu ve výuce fyziky ve všech stupních vzdělávání. Shrnuje základní výhody a nevýhody jednotlivých typů experimentu a obsahuje aktuální informace a odkazy souvisej…
Autor: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D., RNDr. Věra Koudelková, Ph.D.
Publikace je k dispozici v elektronické podobě. Uvádí pět aktivit popisujících různé způsoby využití, které byly několikrát ověřeny ve výuce. Publikace se věnuje aktivitám Akustika s PC, Astronomie s PC, Laboratorní práce s počítačem podporovaný…
Autor: Experimentování s termovizní kamerou
Článek, který je primárně určen pro učitele, případně žáky s hlubším zájmem o fyziku, stručně shrnuje fyzikální princip termovizního zobrazování. Součástí článku je návrh čtyř žákovských aktivit, které…
Autor: Pavel Böhm
Článek popisuje experimenty, kterými měříme tlak ve vzduchu a tlak v kapalině v různých polohách pomocí tlakového senzoru Vernier s připojením k PC. Výsledky měření porovnají žáci s vlastními výpočty.
Autor: Tereza Odcházelová
Aktivita je zaměřena na sluch. Žáci využívají digitálních technologií ke sběru, zpracování a vyhodnocování dat o hlasitosti zvuku v různém typu prostředí. Je zde patrné propojení s dalšími vzdělávacími obory jako je např. V…
Autor: Miloš Jenčík
Badatelsky orientovaný soubor úloh ke skupinové výuce s využitím měřicího systému Pasco obsahuje i úlohu k měření hlučnosti ve třídě. Žáci pracují se systémem SPARKvue, který je k dispozici zdarma k využití na smartphonech nebo tabletech. V…
Autor: Miloš Jenčík
Žák používá technologie nejen jako zdroj informací, ale také na záznam své práce.
Výukový materiál se skládá ze dvou částí. První (EXPERIMENT) obsahuje experimentální část, ve které žáci pracují…
Autor: Miroslav Panoš
DVZ je velmi vhodné k samostudiu žáků i v práci ve skupinách s využitím digitálních technologií. DVZ obsahuje výklad principu hydraulických zařízení a animaci funkce hydraulického zvedáku. Následně žáci vyhledají pomocí…
Autor: Vernier
Žák pracuje s programem na měření tlaku, zaznamenává data, pracuje s grafem.
Návod k experimentálním ověřením závislosti hydrostatického tlaku na hloubce a hustotě kapaliny.
Autor: Magda Králová
Popis a vysvětlení Newtonových zákonů včetně jejich uplatnění v praxi.
Autor: Sam Reid a kol.
Žák sám nastavuje parametry experimentu, odečítá hodnoty a řeší problémy. Simulace ukazuje vliv hustoty tekutiny a gravitace na hydrostatický tlak, využití hydrostatického tlaku ve spojených nádobách, v hydraulických zařízeních.
Autor: Noah Podolefsky a kol.
Simulace vzájemného působení el. nábojů při dotyku balonku stěny nebo šatů.
Žáci upevňují svůj vztah k digitálním technologiím prostřednictvím ovládání simulace fyzikálního jevu vytvořené v aplikaci PHET.
Žák použ…
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace umožňuje vytvořit si model vlastní sluneční soustavy ze 2, 3 4 těles a sledovat parametry jejich pohybu.
Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počí…
Autor: Sam Reid a kol.
Simulace dějů v elektrickém obvodu : tok elektronů v obvodu, změny teploty rezistoru, závislost směru proudu na zapojení zdroje.
Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o…
Autor: Wendy Adams a kol.
Žák sám nastavuje parametry experimentu, čte v grafech.
Simulace pohybu panáčka, propojená s grafickým záznamem dráhy, rychlosti a akcelerace.
Žák si sám nastavuje parametry experimentu, modeluje různé situace a čte hodnoty z grafů. Vyžaduje java script.
Autor: Trish Loeblein a kol.
Žák sám nastavuje parametry experimentu a čte z grafů.
Simulace ukazuje síly na těleso při stěhování .
Autor: Sam Reid a kol.
Ukazuje síly působící na těleso při pohybu po vodorovné a nakloněné dráze. Graf ukazuje síly, práci a energii.
Žák sám nastavuje parametry experimentu, čte grafy.
Ukazuje síly působící na těleso při pohybu po vodorovné a…
Autor: Sam Reid a kol.
Ukazuje síly působící na těleso při stěhování . Graf ukazuje síly působící na těleso.
Simulace skládání sil stejného nebo opačného směru. Žák sám nastavuje parametry experimentu, čte měřené veličiny.
Simulace ukazuje síly…
Autor: Amy Rouinfar a kol.
Aplikace umožňuje sestavit jednoduchý i větvený obvod , připojit ampérmetr a voltmetr a znázornit skutečný i konvenční směr proudu.
Žák sám sestavuje obvod, nastavuje parametry do simulace, měří fyzikální veličiny.
Simulace umožňuje sestavit jednoduchý i větven…
Autor: Chris Klusendorf a kol.
Simulace ohřívání a chlazení těles, přenosu energie a zákona zachování energie.
Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počí…
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace Ohmova zákona.
Žáci upevňují svůj vztah k digitálním technologiím prostřednictvím ovládání simulace fyzikálního jevu vytvořené v aplikaci PHET.
Žáci pomocí této aplikace hledají nebo ověřují vztahy mezi důležit…
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace mapování magnetického pole pomocí kompasu a měřiče magnetické indukce. Simulace chování kompasu v magnetickém poli Země.
Žák používá aplikaci jako prostředek ke znázornění a pochopení fyzikálních jevů.
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace popisuje vzájemné působení magnetu a kompasu, jak lze zesílit magnetické pole a princip elektromagnetu.
Žák používá aplikaci jako prostředek ke znázornění a pochopení fyzikálních jevů.
Autor: Noah Podolefsky a kol.
Simulace popisuje vliv gravitační síly na oběžnou dráhu Země, Měsíce a orbitální stanice.
Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počí…
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace odrazu a lomu světla, funkce čoček a souvislosti polohy objektu, čočky a obrazu.
Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počítačových modelů a jejich shodě s…
Autor: Michael Dubson a kol.
Žák nastavuje parametry experimentu a snaží se tak vyřešit úkol.
Simulace vlastností elektrického pole a působení elektrických sil.Hra využívající popisu elektrického pole. Puk je elektricky nabité těleso.
Autor: Amy Rouinfa a kol.
Simulace ukazuje elektrické pole v okolí bodových nábojů. Žák může sám nastavovat parametry experimentu a měřit náboj na různých místech.