Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Jitka Jandová
Tento článek vznikl jako úvodní vhled do možností realizace experimentu ve výuce fyziky ve všech stupních vzdělávání. Shrnuje základní výhody a nevýhody jednotlivých typů experimentu a obsahuje aktuální informace a odkazy souvisej…
článek
Autor: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D., RNDr. Věra Koudelková, Ph.D.
Publikace je k dispozici v elektronické podobě. Uvádí pět aktivit popisujících různé způsoby využití, které byly několikrát ověřeny ve výuce. Publikace se věnuje aktivitám Akustika s PC, Astronomie s PC, Laboratorní práce s počítačem podporovaný…
učebnice
ICT ve fyzice
Autor: Experimentování s termovizní kamerou
Článek, který je primárně určen pro učitele, případně žáky s hlubším zájmem o fyziku, stručně shrnuje fyzikální princip termovizního zobrazování. Součástí článku je návrh čtyř žákovských aktivit, které…
článek
měření teploty
termovize
Autor: Pavel Böhm
Článek popisuje experimenty, kterými měříme tlak ve vzduchu a tlak v kapalině v různých polohách pomocí tlakového senzoru Vernier s připojením k PC. Výsledky měření porovnají žáci s vlastními výpočty.
článek
Tlak v tekutině
Autor: Tereza Odcházelová
Aktivita je zaměřena na sluch. Žáci využívají digitálních technologií ke sběru, zpracování a vyhodnocování dat o hlasitosti zvuku v různém typu prostředí. Je zde patrné propojení s dalšími vzdělávacími obory jako je např. V…
článek
Autor: Miloš Jenčík
Badatelsky orientovaný soubor úloh ke skupinové výuce s využitím měřicího systému Pasco obsahuje i úlohu k měření hlučnosti ve třídě. Žáci pracují se systémem SPARKvue, který je k dispozici zdarma k využití na smartphonech nebo tabletech. V…
aplikace
Měření hluku
Autor: Ota Kéhar a kol.
Součást kompletu Astronomia k výuce astronomie: Přehledný obraz Sluneční soustavy. Vývoj názorů na Sluneční soustavu.  Teorie vzniku soustavy. Charakteristiky planet.  Porovnání planet. Materiál umožňuje využít webové stránky jako rychlý…
článek
Autor: Miloš Jenčík
Žák používá technologie nejen jako zdroj informací, ale také na záznam své práce. Výukový materiál se skládá ze dvou částí. První (EXPERIMENT) obsahuje experimentální část, ve které žáci pracují…
aplikace
Autor: Miroslav Panoš
DVZ je velmi vhodné k samostudiu žáků i v práci ve skupinách s využitím digitálních technologií. DVZ obsahuje výklad principu hydraulických zařízení a animaci funkce hydraulického zvedáku. Následně žáci vyhledají pomocí…
video
Autor: Vernier
Žák pracuje s programem na měření tlaku, zaznamenává data, pracuje s grafem. Návod k experimentálním ověřením závislosti hydrostatického tlaku na hloubce a hustotě kapaliny.
učebnice
Autor: Magda Králová
Popis a vysvětlení Newtonových zákonů včetně jejich uplatnění v praxi.
článek
Autor: Sam Reid a kol.
Žák sám nastavuje parametry experimentu, odečítá hodnoty a řeší problémy. Simulace ukazuje vliv hustoty tekutiny a gravitace na hydrostatický tlak, využití hydrostatického tlaku ve spojených nádobách, v hydraulických zařízeních.
aplikace
Autor: Ron LeMaster a kol.
Simulace vlastností a šíření zvuku. Zvuk jako vlnění. Pozorování zvuků různé frekvence a intenzity. Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o…
audio
Autor: Noah Podolefsky a kol.
Simulace vzájemného působení el. nábojů při dotyku balonku stěny nebo šatů. Žáci upevňují svůj vztah k digitálním technologiím prostřednictvím ovládání simulace fyzikálního jevu vytvořené v aplikaci PHET.  Žák použ…
aplikace
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace umožňuje vytvořit si  model vlastní sluneční soustavy ze 2, 3 4 těles a sledovat parametry jejich pohybu. Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počí…
aplikace
Autor: Sam Reid a kol.
Simulace dějů v elektrickém obvodu : tok elektronů v obvodu, změny teploty rezistoru, závislost směru proudu na zapojení zdroje. Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o…
aplikace
Autor: Wendy Adams a kol.
Žák sám nastavuje parametry experimentu, čte v grafech.  Simulace pohybu panáčka, propojená s grafickým záznamem dráhy, rychlosti a akcelerace.  Žák si sám nastavuje parametry experimentu, modeluje různé situace a čte hodnoty z grafů. Vyžaduje java script.
aplikace
Autor: Trish Loeblein a kol.
Žák sám nastavuje parametry experimentu a čte z grafů.  Simulace ukazuje síly na těleso při stěhování . 
aplikace
Autor: Sam Reid a kol.
Ukazuje síly působící na těleso při pohybu  po vodorovné a nakloněné dráze. Graf ukazuje síly, práci a energii. Žák sám nastavuje parametry experimentu,  čte grafy.  Ukazuje síly působící na těleso při pohybu  po vodorovné a…
aplikace
Autor: Sam Reid a kol.
Ukazuje síly působící na těleso při stěhování . Graf ukazuje síly působící na těleso. Simulace skládání sil stejného nebo opačného směru. Žák sám nastavuje parametry experimentu, čte měřené veličiny.  Simulace ukazuje síly…
aplikace
Autor: Amy Rouinfar a kol.
Aplikace umožňuje sestavit jednoduchý i větvený obvod , připojit ampérmetr a voltmetr a znázornit skutečný i konvenční směr proudu. Žák sám sestavuje obvod, nastavuje parametry do simulace, měří fyzikální veličiny. Simulace umožňuje sestavit jednoduchý i větven…
aplikace
Autor: Kathy Perkins a kol.
Pomocí simulace jsou vysvětleny pojmy rovnováha, rameno páky, moment síly. Žák si sám nastavuje parametry experimentu a objevuje fyzikální zákonitosti.  Pomocí simulace jsou vysvětleny pojmy rovnováha, rameno páky, moment síly.
aplikace
Autor: Chris Klusendorf a kol.
Simulace ohřívání a chlazení těles, přenosu energie a zákona zachování energie.  Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počí…
aplikace
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace Ohmova zákona. Žáci upevňují svůj vztah k digitálním technologiím prostřednictvím ovládání simulace fyzikálního jevu vytvořené v aplikaci PHET. Žáci pomocí této aplikace hledají nebo ověřují vztahy mezi důležit…
aplikace
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace mapování magnetického pole pomocí kompasu a měřiče magnetické indukce. Simulace chování kompasu v magnetickém poli Země. Žák používá aplikaci jako prostředek ke znázornění a pochopení fyzikálních jevů.
aplikace
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace popisuje vzájemné působení magnetu a kompasu, jak lze zesílit magnetické pole a princip elektromagnetu. Žák používá aplikaci jako prostředek ke znázornění a pochopení fyzikálních jevů.
aplikace
Autor: Noah Podolefsky a kol.
Simulace popisuje vliv gravitační síly na oběžnou dráhu Země, Měsíce a orbitální stanice. Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počí…
aplikace
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace odrazu a lomu světla, funkce čoček a souvislosti polohy objektu, čočky a obrazu. Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počítačových modelů a jejich shodě s…
aplikace
Autor: Michael Dubson a kol.
Žák nastavuje parametry experimentu a snaží se tak vyřešit úkol. Simulace vlastností elektrického pole a působení elektrických sil.Hra využívající popisu elektrického pole. Puk je elektricky nabité těleso.
aplikace
Autor: Amy Rouinfa a kol.
Simulace ukazuje elektrické pole v okolí bodových nábojů. Žák může sám nastavovat parametry experimentu a měřit náboj na různých místech. 
aplikace