Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: EduTV
Žáci mohou po zhlédnutí představované funkce vyzkoušet na nějakých vlastních statistických datech. Vhodné i pro práci ve skupinách. V tomto krátkém video návodu se učitel i žák jednoduše seznámí s využitím zá…
video
Autor: Projekt PRIM
Aplikace Tabulka s ovocem napomáhá žákům osvojit si dovednost zpracovávat a evidovat data podle daných podmínek. Úkolem je umístit ovoce do tabulky dle daných kritérií (typ a barva ovoce). Úloha je odstupňována do tří úrovní dle obt…
aplikace
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Autor: Vanda Vaníčková
Youtube poslouží jako vhodný příklad  pro posuzování informací na základě věrohodnosti příslušného zdroje. Článek představuje internetový server YouTube jako nástroj, který lze využít při rozvoji různých složek gramotností,…
článek
Autor: Adam Cvik
Žáci v aktivitě dostávají příležitost k posouzení připravených ilustračních profilů lidí různých charakteristik a formulaci postoje k nim skrze to, zda by to byl pro ně přijatelný soused a proč (ne, nebo ne)? Následuje část sdílení postojů a diskuse.…
článek
Autor: Mgr. M. Baseggio, Mgr. P. Šabatková
Článek ukazuje možnosti portálu www.etwinning.net pro rozvoj digitálních kompetencí žáků v rámci výuky cizích jazyků. Žáci své komunikační dovednosti ( psaní, mluvení, porozumění textu a poslech) rozvíjí prostřednictvím n…
článek
Autor: Krajské centrum vzdělávání a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Plzeň a NPI ČR (dříve VÚP)
Evropské jazykové portfolio je on-line nástroj, který umožňuje vést si vlastní jazykové portfolio, ohodnotit své jazykové dovednosti a zazamenat dosaženou jazykovou úroveň (A1 - C 2 dle  Společného evropského referenčího rámce pro jazyky).…
cvičení
Autor: Kolektiv autorů
Příručka pro učitele předkládá nápady do Vv, jak využít fotoaparát a různé předměty a tvořit s nimi zátiší a různé sestavy. Materiál nabízí konkrétní lekce do výuky výtvarné výchovy na 1. i 2. stupni v různ…
učebnice
Autor: Pastorová, Jirák a kol.
Jedná se o knihu, která zakotvuje svět médií a technologií v kontextu oborů a mezioborových přesahů po stránce teoretické. Po stránce praktické nabízí konkrétní ukázky výukových lekcí, a ukázky rozpracován…
učebnice
Autor: Sam McKagan a kol
Simulace ukazuje vedení el. proudu v polovodičích typu P a typu N a funkci polovodičové diody.
aplikace
Autor: Ota Kéhar a kol.
Součást kompletu Astronomia k výuce astronomie: Přehledný obraz Sluneční soustavy. Vývoj názorů na Sluneční soustavu.  Teorie vzniku soustavy. Charakteristiky planet.  Porovnání planet. Materiál umožňuje využít webové stránky jako rychlý…
článek
Autor: Miloš Jenčík
Žák používá technologie nejen jako zdroj informací, ale také na záznam své práce. Výukový materiál se skládá ze dvou částí. První (EXPERIMENT) obsahuje experimentální část, ve které žáci pracují…
aplikace
Autor: Miroslav Panoš
DVZ je velmi vhodné k samostudiu žáků i v práci ve skupinách s využitím digitálních technologií. DVZ obsahuje výklad principu hydraulických zařízení a animaci funkce hydraulického zvedáku. Následně žáci vyhledají pomocí…
video
Autor: Vernier
Žák pracuje s programem na měření tlaku, zaznamenává data, pracuje s grafem. Návod k experimentálním ověřením závislosti hydrostatického tlaku na hloubce a hustotě kapaliny.
učebnice
Autor: Magda Králová
Popis a vysvětlení Newtonových zákonů včetně jejich uplatnění v praxi.
článek
Autor: Sam Reid a kol.
Žák sám nastavuje parametry experimentu, odečítá hodnoty a řeší problémy. Simulace ukazuje vliv hustoty tekutiny a gravitace na hydrostatický tlak, využití hydrostatického tlaku ve spojených nádobách, v hydraulických zařízeních.
aplikace
Autor: Ron LeMaster a kol.
Simulace vlastností a šíření zvuku. Zvuk jako vlnění. Pozorování zvuků různé frekvence a intenzity. Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o…
audio
Autor: Noah Podolefsky a kol.
Simulace vzájemného působení el. nábojů při dotyku balonku stěny nebo šatů. Žáci upevňují svůj vztah k digitálním technologiím prostřednictvím ovládání simulace fyzikálního jevu vytvořené v aplikaci PHET.  Žák použ…
aplikace
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace umožňuje vytvořit si  model vlastní sluneční soustavy ze 2, 3 4 těles a sledovat parametry jejich pohybu. Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počí…
aplikace
Autor: Yuen-ying Carpenter a kol.
Pozorování pohybu molekul v různých skupenstvích látek při změně teploty a objemu nádoby. Žáci rozvíjejí svůj vztah k digitálním technologiím prostřednictvím ovládání simulace fyzikálního jevu vytvořené v aplikaci…
aplikace
Autor: Chris Malley (developer) a kol.
Simulace pohybu molekul dvou plynů při difuzi. Sledování vlivu teploty, tlaku a vzdálenosti látek na průběh difuze. Žáci rozvíjejí své digitální schopnosti prostřednictvím ovládání simulace fyzikálního jevu vytvořené v aplikaci…
aplikace
Autor: Sam Reid a kol.
Simulace dějů v elektrickém obvodu : tok elektronů v obvodu, změny teploty rezistoru, závislost směru proudu na zapojení zdroje. Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o…
aplikace
Autor: Wendy Adams a kol.
Žák sám nastavuje parametry experimentu, čte v grafech.  Simulace pohybu panáčka, propojená s grafickým záznamem dráhy, rychlosti a akcelerace.  Žák si sám nastavuje parametry experimentu, modeluje různé situace a čte hodnoty z grafů. Vyžaduje java script.
aplikace
Autor: Trish Loeblein a kol.
Žák sám nastavuje parametry experimentu a čte z grafů.  Simulace ukazuje síly na těleso při stěhování . 
aplikace
Autor: Sam Reid a kol.
Ukazuje síly působící na těleso při pohybu  po vodorovné a nakloněné dráze. Graf ukazuje síly, práci a energii. Žák sám nastavuje parametry experimentu,  čte grafy.  Ukazuje síly působící na těleso při pohybu  po vodorovné a…
aplikace
Autor: Wendy Adams a kol.
Simulace vztahu síly působící na těleso při posunu po podložce, vykonané práce a energie. Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počítačov…
aplikace
Autor: Sam Reid a kol.
Ukazuje síly působící na těleso při stěhování . Graf ukazuje síly působící na těleso. Simulace skládání sil stejného nebo opačného směru. Žák sám nastavuje parametry experimentu, čte měřené veličiny.  Simulace ukazuje síly…
aplikace
Autor: Amy Rouinfar a kol.
Aplikace umožňuje sestavit jednoduchý i větvený obvod , připojit ampérmetr a voltmetr a znázornit skutečný i konvenční směr proudu. Žák sám sestavuje obvod, nastavuje parametry do simulace, měří fyzikální veličiny. Simulace umožňuje sestavit jednoduchý i větven…
aplikace
Autor: Kathy Perkins a kol.
Pomocí simulace jsou vysvětleny pojmy rovnováha, rameno páky, moment síly. Žák si sám nastavuje parametry experimentu a objevuje fyzikální zákonitosti.  Pomocí simulace jsou vysvětleny pojmy rovnováha, rameno páky, moment síly.
aplikace
Autor: Chris Klusendorf a kol.
Simulace ohřívání a chlazení těles, přenosu energie a zákona zachování energie.  Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počí…
aplikace
Autor: Wendy Adams a kol.
Simulace k problému plování těles, pojmu hustota těles. Žák sám nastavuje parametry experimentu. Simulace k problému plování těles, pojmu hustota těles. Žák si sám nastavuje parametry, zkouší možné situace.  Vyžaduje java script. 
aplikace