Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Edhance s.r.o.
Metodika o product placementu, která se zaměřuje na sociální sítě.
Autor: Edhance s.r.o.
Metodika pracuje s audiovizuálním a textovým obsahem, zdůrazňuje propojení s historií. Učí manipulační techniky a podporuje výtvarnou tvorbu komiksu. Věnuje pozornost kontextu a identifikaci manipulátorů.
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na lokalizaci prázdninových cest a následné zpracování obsahu formou multimediální mapy.
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Transatlantický obchod s otroky několik století dominoval obchodním zájmům evropských námořních velmocí a majitelů (nejen) plantáží v Americe. Žáci s pomocí online dostupných historických pramenů a databází vycházejíc…
Autor: Pavel Žalský
Přes 1900 let je v historickém centru Říma k vidění Trajánův sloup, který nám může posloužit jako jeden z historických pramenů o životě Římanů. Žáci s pomocí webové aplikace zkoumají části vlysů na sloupu, které popisují a dávají…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Žáci se s pomocí volně dostupné virtuální reality přenesou do slavné Sixtinské kaple ve Vatikánu, studují fresky a uvědomují si kontextu uměleckého směru renesance. Zjišťují, jaké motivy pro svou tvorbu umělci v té době volili a že i v tak v…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
V aktivitě žáci v pracovních skupinách prozkoumávají portál s 3D archeologickými rekonstrukcemi klasických Athén vybudovaných po řecko-perských válkách. Jejich cílem je zjistit, které slavné budovy byly v této době postaveny a i…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Slavný belgický komiks Tintin se dočkal mnoha vydání a výtisků, jeho díl o dobrodružství v Kongu však způsoboval ve druhé polovině 20. st. poměrně velký rozruch a proběhlo dokonce několik soudů ohledně jeho omezení nebo úplného zákazu. V kontextu…
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na mapování biodiverzity v určené oblasti (okolí školy, obec apod.) pomocí webové platformy a s ní spojené aplikace, jejíž uživatelé tvoří celosvětovou komunitu pro sdílení dat a informací o pozorovaných organismech.
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na rozpoznávání druhů ptáků v okolí školy pomocí mobilní aplikace a následné zpracování do interaktivní mapy.
Autor: PhDr. Hana Havlínová Ph.D.
Žáci při přípravě hádanky zaměřené na odhalení historické osobnosti českých dějin pracují s vyhledanými informacemi, posuzují jejich významnost a vybírají klíčová slova, která danou osobnost charakterizují. Zvolená kl…
Autor: Mgr. Martin Volný
Lekce problubuje digitální a mediální gramotnost žáků a rozvíjí jejich kritické myšlení. Žáci pracují s konkrétní událostí a jejím mediálním obrazem. Identifikují narativ šířený v čl…
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Tato hodina je zaměřena na představení nového tématu, a to konkrétně meziválečného dění ve vybraných státech Evropy. Struktura celého výukového celku se skládá ze série na sebe navazujících aktivit, které využívaj…
Autor: Veronika Korbelová
Výuková aktivita se zaměřuje na procvičení slovní zásoby tematického okruhu „V restauraci”. Aktivita zahrnuje opakování frází potřebných pro objednání jídla v restauraci, tvorbu vlastního jídelníčku v aplikaci Canva a…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Výuková aktivita s podtitulem „Jak na třídní newsletter“, určen do hodin češtiny a mediální výchovy (eventuálně do třídnických hodin), promění vaše žáky v PR asistenty. Tato aktivita, zahrnující tvorbu pravidelného tř…
Autor: Zuzana Majíčková
Aktivita probíhá ve skupinkách mimo školu, kdy každá skupina obdrží přesné instrukce v anglickém jazyce, co mají žáci nafotit. Instrukce by měly reflektovat okolí školy, aby žáci stihli obejít potřebná místa během jedné vyučovac…
Autor: Mgr. Denisa Freithová
Výuková aktivita pro žáky 1. stupně, při které rozvíjí digitální kompetence skrze práci s online mapou. Žák prozkoumá místo svého bydliště a školy, zaměří se na kulturní památky. Dokáže místa vyznačit,…
Autor: Ing.Bc. Michaela Rejnová
Jedná se o druhou část výukového materiálu do výtvarné výchovy pro žáky 2. stupně základní školy. Žáci zde zhodnotí své poznatky o fotografování mobilním telefonem, použijí vlastní fotodokumentaci a zá…
Autor: Ing.Bc. Michaela Rejnová
Jedná se o první část výukového materiálu do výtvarné výchovy pro žáky 2. stupně základní školy. Žáci se nejprve seznámí se základními doporučeními pro fotografování mobilním telefonem. Dá…
Autor: Hana Mahnelová
V aktivitě žáci využívají interaktivní PhET simulaci ke stanovení pH vybraných roztoků ze života a praxe, k bezpečnému experimentování se záměrem zkoumat možný vliv objemu či koncentrace roztoku na změnu pH. Data zaznamenávají a ukládají v…
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Výuková hodina je zaměřena na opakování a shrnutí/ucelení poznatků o tématu nástupu totalitních režimů v Evropě v meziválečném období a jejich společných a odlišných znaků. Pro opakování žáci a žákyně ve skupin…
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Aktivita cílí na tvorbu on-line křížovek bez tajenky, s hlavním oborovým cílem zopakovat a prověřit znalost chemické terminologie a správných formulací chemických pojmů. On-line křížovka je prostředkem rozvoje digitálních kompetencí žáků…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Aktivita žákům umožňuje nahlédnout do života středověkých a novověkých lidí skrze zajímavé téma pronásledování čarodějnic. Žáci hledají a analyzují rytiny z příručky pro lovce čarodějnic z roku 1608, výsledky své práce sd…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Žáci analyzují digitalizované stránky a iluminace Jenského kodexu a společně ve sdíleném online prostředí popisují husitskou kritiku církve, tehdejších společenských poměrů a oslavu husitských ideálů.
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Hravou a tvořivou formou odhalují žáci podmínky života dělníků během 19. st., tedy v době průmyslové revoluce. Nejprve se s pomocí hravého dotazníku vycházejícího z publikace Otřesné dějiny světa seznamují na konkrétních příkladech se…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V této výukové aktivitě do hodin výchovy k občanství se zaměříme nejen na připomenutí českých památek UNESCO, ale zahrajeme si také roli žadatelů o zápis na Seznam světového kulturního a přírodního dědictví. Cílem hodiny tedy bude…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Třicetiletá válka nabízí řadu obrazových pramenů, umožňujících nám nahlédnout do tehdejšího dění. Rytiny Jacquese Callota patří v tomto ohledu ke zdrojům, které mohou být žákům snadno srozumitelné a díky digitalizaci tak…
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Přesně sestrojit kružnici vepsanou trojúhelníku s pomocí pravítka a kružítka je poměrně obtížný úkol. Často se setkáváme se skutečností, kdy kružnice protne některou ze stran trojúhelníka ve dvou bodech a s jinou nemá společný bod. Přesto je…