Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Martina Štikarovská
Příspěvek s praktickými ukázkami aktivit a výsledky žáků při práci na tabletech už od prvního ročníku. V článku najdete tipy, jak všemožně zapojit aktivitu Zapojte se! ze SMART Notebooku do různých částí hodiny. S touto aktivitou můžete pracovat s dětmi ve…
Autor: neuveden
E-book obsahuje důležité informace z oblasti internetové bezpečnosti, mediální a digitální gramotnosti. Vyučující, žáci i rodiče zde najdou odpovědi na otázky, co je kiberšikana, jak rozpoznat internetového predátora, který se vydává za…
Autor: Martina Štikarovská
Příspěvek objasňuje důvody, proč mají učitelé věnovat pozornost osvojování návyků spojených s psaním na dotykovém zařízení nebo na klávesnici a jaké jsou odlišnosti od běžného psaní. Nabízí tipy na konkrétní…
Autor: Eva Nováková
Text na konkrétním příkladu ukazuje, jak lze připravit matematické zadání, které nesměřuje pouze k rutinním výpočtům, ale poskytne žákům prostor k hledání souvislostí. Vede je k posouzení úplnosti dat s ohledem na řešený probl…
Autor: Pavlína Loňková
Lapbook je papírová interaktivní kniha, se kterou učitelé již pracují. Využití digitálních technologií nabízí možnosti, jak jeho interkativitu rozšířit. Jak využitím konkrétních aplikací v rámci přípravy jednotliv…
Autor: Pavlína Loňková
Webinář zaměřený na formativní hodnocení provází účastníky konkrétní lekcí pro žáky 4. ročníku. Lekce je obsahově zaměřena na učivo vlastivědy - poznávání zemí Evropy s cílem naučit žáky pracovat s klíčov…
Autor: neuveden
Katedra technické a informační výchovy pod vedením doc. J. Dostála zpracovala a uveřejnila soubor vybraných videí, která lze vhodně využít k naplňování očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Jsou uspořá…
Autor: Andrea Tláskalová
Text na konkrétní aktivitě ukazuje smysluplnost využívání digitálních technologií ve výuce na 1. stupni základní školy. Zkoumání teplotních rozdílů, do kterého jsou zapojeny i digitální technologie, umožňuje žá…
Autor: Andrea Tláskalová
Propojení badatelských aktivit s digitálními technologiemi umožňuje rozšířit spektrum činností, kterým se mohou žáci na 1. stupni věnovat. Jedná se o silný motivační prvek pro jejich další poznávání v oblasti přírodní…
Autor: Andrea Tláskalová
Výuková aktivita zaměřená na pozorování s využitím digitálního záznamu – fotografie, video, časosběr je příkladem smysluplného využití digitálních technologií ve výuce na 1. stupni. Je vhodné ji realizovat jako dlouhodob…
Autor: Petra Cemerková Golová
Podrobný popis dlouhodobého projektu je zaměřen především na rozvíjení čtenářské gramotnosti. Tvorba vlastního sdělení na 1. stupni neprobíhá pouze v písemné podobě, ale i v podobě ústní a může mít i podobu obrazovou. V č…
Autor: Petra Cemerková Golová
Podrobný popis dlouhodobého projektu je zaměřen především na rozvíjení čtenářské gramotnosti. Tvorba vlastního sdělení na 1. stupni neprobíhá pouze v písemné podobě, ale i v podobě ústní a může mít i podobu obrazovou. V čá…
Autor: Martina Štikarovská
Text představuje aktivity, které umožňují žákům, aby si postupně osvojili dovednost vytvářet vlastní text v digitální podobě. Autorka sice uvádí zkušenosti s využitím konkrétního SW, ale mohou být inspirací na činnosti a aktivity i pro učitele,…
Autor: Hana Havlínová
Text odpovídá na otázku, proč bychom měli věnovat pozornost čtení elektronických textů již na 1. stupni základní školy. A nabízí návod, jak na to.
Autor: Lucie Tůmová
Článek je ukázkou využití digitálních technologií ve výuce. Žáci si mohou v konkrétní situaci (výroba podle videonávodu) uvědomit, že technologie mohou být využívány smysluplně a účelně.
Autor: Andrea Tláskalová
Výuková aktivita Sledování vývoje motýlů je zaměřená na pozorování vývoje motýlů s využitím digitálního záznamu – fotografie, video, časosběr. Aktivita přirozeným způsobem vede žáky k porozumění životnímu cyklu…
Autor: Ing. Kateřina Tvrdá, Ing. Petr Czekaj
Příručka pro učitele k aplikaci Můj život po škole, která je určena ke kariérovému rozvoji žáků, provází je skrze většinu výstupů okruhu Svět práce a také základy finanční gramotnosti.
Žáci si vybírají možné budoucí…
Autor: Daniela Drobna, Achmed Abdel-Salam
Obrázková kniha s krátkými texty popisuje jeden den v zoologické zahradě, ve které všechna zvířátka používají Internet. Smartphony, tablety, PC i notebooky jsou součástí jejich každodenního života. V úvodu se děti seznámí s…
Autor: neuveden
V 5 minutovém videu "Kubova talkshow: O bezpečnosti na internetu" se poutavou formou rozhovoru dvou komiksových postaviček žáci dozvědí, že vložené informace (fotky, videa) nelze již nikdy bezpečně odstranit a proč tomu tak je.
Autor: Josef Levý, Lenka Rapantová
Článek v časopise Komenský (číslo 04/ roč. 143) na s. 47 - 55 přináší popis třech aktivit badatelsky orientovaného vyučování (Chov motýlů, Chov zlatohlávků, Chov mravenců), při který žáci vhodně využijí digitální technologie. Autoři…
Autor: Eva Nováková
Článek v časopise Komenský (číslo 01, ročník 144) na s- 34 - 38 nabízí inspiraci na aktivitu do výuky, která propojuje vzdělávací obsah matematiky, vlastivědy a přírodovědy a poskytuje prostor pro vyhledávání informací z doporučených…
Autor: Mgr. Vanda Vaníčková, Ph.D.
Aktivita je zaměřená na využití digitálních kompetencí, znalostí a zkušeností žáků, díky kterým se zapojí do společenského dění kolem sebe. Prakticky jde o pomoc nějakému lokálnímu nekomerčnímu subjektu prostřednictví…
Autor: Experimentování s termovizní kamerou
Článek, který je primárně určen pro učitele, případně žáky s hlubším zájmem o fyziku, stručně shrnuje fyzikální princip termovizního zobrazování. Součástí článku je návrh čtyř žákovských aktivit, které…
Autor: Petr Koubek, Věra Koubková Novotná
Tematicky zaměřená výuka a diagnostika je nový přístup k členění kurikula. Článek ukazuje výhody přístupu a podporuje didakticky adekvátní zapojení technologií do výuky a využití jejich potenciálu.
Autor: Petr Koubek, Věra Koubková Novotná
Článek obsahuje 6 výukových bloků zaměřených na poznání života, doby a osobnosti J. A. Komenského. Úlohy respektují zásady aktuální didaktiky a specificky "digitální" didaktiky.
Autor: Petr Koubek
Souborná podpora zavedení digitálních kompetencí jako významných cílů učení v českém jazyce a literární výchově.
Autor: Sobková Petra
Hrdinové čtyř příběhů seznamují děti s nástrahami, které mohou číhat v online prostředí. Kniha je doplněna obrázkovými kartami, které učitel může využít k doplnění příběhu a k diskuzi se žáky. Příběhy jsou primárně určeny pro využit…
Autor: Andrea Tláskalová
V lekci určené pro žáky 1. ročníku je zařazeno využití časosběrného videa (20:35 minuta záznamu), které umožňuje žákům, aby sledovali průběh pokusu a diskutovali nad ním. Pořízení časosběrného videa není technicky náročnou záležitostí, s…
Autor: Gabriela Babušová
20minutová lekce ukazuje, jak lze didakticky vhodně uchopit vzdělávací obsah, kterým je psaní e-mailu. Aktivita probíhá "unplugged", tedy bez zapojení digitálních technologií, protože je přípravou na následné psaní skutečného e-mailu. To…


