Pomístní jména – pojítko mezi minulostí a současností

Autor materiálu Markéta Adamcová
Typ materiálu
článek
Stupeň vzdělávání
Základní škola
ANOTACE

Článek odkazuje na výukovou aktivitu, jež má projektový charakter. Propojuje hned několik vzdělávacích oblastí a umožňuje aplikaci znalostí z českého jazyka v praxi. Žáci se po teoretickém úvodu ve škole pustí do vlastního terénního výzkumu, který spočívá ve sběru pomístních jmen (tj. názvů vodních toků a ploch, kopců, cest, rozcestí, lesů, kapliček apod.) v okolí bydliště, jazykovém rozboru jmen, výzkumu původu jmen a lokalizaci míst v elektronické mapě. Celým výzkumem žáky provede projektový průvodce. Výstupem projektu je seznam pomístních jmen s charakteristikou pojmenovaných míst a také prezentace výsledků výzkumu spolužákům. Soubor pomístních jmen může velmi dobře sloužit k dalšímu regionálnímu bádání i v ostatních výukových předmětech.

NPO 3.1 DIGI