Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Hana Vybíralová
Žáci prohlubují znalosti a o ozbrojeném konfliktu na Ukrajině a vytváří si k němu postoje. Jedná se o jednodenní projekt, jehož výstupem je sada materiálů (velkoformátová mapa s texty, časová osa konfliktu, infografiky) zpracovaných převážně ve vybran…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na plánování cesty (zahrnuje výběr destinace, očkování a víza, dopravu, ubytování, trasu, zastávky aj.) a sběr a vyhodnocení praktických informací z relevantních zdrojů.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Žáci formulují relevantní otázky na základě studia vybraných výsledků sčítání lidu. Vytvoří tak dotazníkové šetření ve vybrané webové aplikaci Survio, které následně realizují prostřednictvím svý…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Žáci naplánují exkurzi po netradičních turisticky zajímavých lokalitách ve své obci nebo jejím okolí, která kopíruje současné trendy (např. moderní gastronomie, streetart, urbex). Jejich úkolem následně bude vytvořit trasu, která…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Jan Hercik Ph.D.
Místní region je ideálním prostorem pro získání celé řady geografických kompetencí v širších oborových, prostorových i časových souvislostech. Aktivita si klade za cíl seznámit žáky šestého roční…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na vyhledávání, srovnávání a hodnocení archivních map a historických leteckých snímků v online prostředí Archivu geoportálu Českého úřadu zeměměřičského a katastrálního (dále jen ČÚZK). V…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na vizualizaci dat v podobě tematické mapy a následné zpracování vizualizovaných skutečností.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na vizualizaci dat souvisejících s neklidnými regiony Asie, jako jsou výdaje na zbrojení či migrační koeficienty, a to v podobě kartogramu a tematické mapy.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na lokalizaci prázdninových cest a následné zpracování obsahu formou multimediální mapy.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Tereza Bočanová, Monika Olšáková, Daniel Pražák
Materiál představuje aplikace pro školní výuku zeměpisu k mapovému portálu Atlas.mapy.cz. Jedná se o soubor ukázkových hodin a pracovních listů k vybraným geografickým tématům využívajícím online interaktivní digit…
aplikace
Autor: ENDUSPACE (ESA)
Systém LeoWorks nabízí výukové programy ke zpracování a k aplikacím satelitních snímků v angličtině, ve kterých se žáci učí pracovat s vybranými geoinformačními zdroji, učí se rozumět grafickému vyjádření a…
aplikace
Autor: Google Earth
Webová aplikace s podrobným zobrazením planety Země umožňuje nejrůznější činnosti pro vyhledávání, zobrazování, analýzu a hodnocení geoinformačních zdrojů. S aplikací Google Earth pro vyhledávač Chrome lze přímo v prohl…
aplikace
Autor: ArcGIS
Článek je zaměřen na využívání cloudové aplikace ArcGIS, představuje její základní funkce a nástroje. Seznamuje zájemce s možnostmi získávání, hodnocení a zpracování geografických dat v digitálním formá…
článek
Autor: ArcGIS
Didaktické webové materiály, které vytvořila firma ARCDATA Praha, představují možnosti zařazení geografických informačních systémů do výuky: aplikace, návody, metodické materiály, příklady a ukázky aktivní práce s mapovými…
aplikace
Autor: Jiří Šmída, Vojtěch Blažek, Alena Krebsová, Darina Mísařová, Adam Pátek
Práce s webovou tematickou mapou se zaměřením na tektoniku vyhotovenou prostřednictvím nástroje ArcGIS Online. Žáci na základě úloh v připraveném pracovním listě vyhledávají geografické informace a data ve webové tematické mapě, které ná…
učebnice
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Zeměpis
Autor: Jiří Šmída, Vojtěch Blažek, Alena Krebsová, Darina Mísařová, Adam Pátek
Tvorba digitálního obsahu se začleněním webových map s využitím metody (šablon) Esri Story Maps (Esri Mapy s příběhem) na příkladu zadání prostorové analýzy světových vodních toků. Žáci vyhledávají, analyzují a hodnot…
učebnice
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Zeměpis