Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Vít Voráček
Co je to film? Obraz, zvuk, pohyb a čas… skrze tyto prvky k nám audiovizuální dílo promlouvá. Má svou řeč, vyjadřuje se svými výrazovými prostředky. V této lekci najdete uvedení do tématu. Naučíte se v základu porozumět filmové řeči a…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Vít Voráček
Jakou techniku potřebujeme při tvorbě animovaného filmu a jaké jsou možnosti ve školní či domácí praxi? V této lekci najdete základní výčet možností a jejich přednosti a úskalí. Uvádíme, jak využít mobilní telefon, tablet, nebo…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Vít Voráček
Jak je to možné, že se obraz hýbe? V čem spočívá to báječné kouzlo filmu – umění pohybujících se obrázků? V této lekci se věnujeme základnímu vysvětlení, jak funguje lidské oko, díky němuž filmové dílo vidíme.…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Cílem této aktivity je procvičit algebru a algebraické výrazy s využitím webové aplikace Graspable Math. Aplikace je velmi propracovaná a nabízí příklady s rovnicemi, ale i grafy. Je založena na principu posouvání jednotlivých částí vý…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tato aktivita se zaměřuje na analýzu reportáže. Jako téma volíme některý aktuální problém, který je ve společnosti pojímán nejednoznačně, vyvolává kontroverze, je politicky citlivý. Příkladem takového tématu může být např…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tato výuková aktivita je zaměřena na rozvoj dovedností vedení publicistického rozhovoru pro žáky devátých tříd základních škol nebo nižších ročníků středních škol. Je určena do hodin českého jazyka a do hodin výchovy…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
V publikaci Stanislava Štěpáníka a kolektivu Školní výpravy do krajiny češtiny (2020) nalezneme i řadu námětů pro výuku zaměřenou na sféru reklamní a mediální komunikace. Reklama podle autorů pro své cíle využívá „mj. ve…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
V publikaci Stanislava Štěpáníka a kolektivu Školní výpravy do krajiny češtiny (2020) nalezneme i řadu námětů pro výuku zaměřenou na sféru reklamní a mediální komunikace. Autoři vycházejí z konstatování, že „s mediáln…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita navazuje na terénní průzkum okolí školy a je zaměřena na vyhledávání a analýzu informací ve specializovaném mapovém portálu a následné zpracovaní dat v aplikaci pro výpočet chladící funkce veřejné zeleně.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
Žáci si pomocí této aktivity vytvořené v aplikaci Wordwall zopakují pojmy související s dospíváním a zároveň se připravují na roli budoucího otce, matky, strýce, tety … Rodičem se nerodíme, přesto není žádná &scaron…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě si žáci upevní učivo vlastivědy pomocí kvízu, který si sami připraví. Učí se vytvořit online kvíz zaměřený na probrané učivo, klást otázky, vytvářet správné i chybné odpovědi. Žáci se…
článek
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Při této aktivitě je kladen důraz na kritické myšlení a schopnost žáků analyzovat a vyhodnocovat historické informace. Musí si ověřit, které informace jsou pravdivé, a ty pak použít k doplnění chybějících částí QR kódu. Důležitou souč…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Cesta do budoucnosti. I tak by se dala nazvat tato výuková aktivita vhodná do hodin francouzštiny. Žáci pracují ve skupinách po 3–5 členech, kdy v PowerPointu vytvoří návrh, jak by mohl vypadat život na naší planetě v roce 2100. Každá skupina pracuje s konkr…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita podporuje kreativitu žáků při tvorbě vlastního jídelního menu v jejich restauraci. Propojuje základní slovní zásobu s grafickým zpracováním menu v programu Canva a následným využitím při konverzační role play – čí…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita propojuje pohyb venku, podporuje žáky ve všímání si rostlin kolem a pochopení tématu krytosemenné rostliny a jejich dělení na jednoděložné a dvouděložné. V rámci vycházky pojmenují deset různých rostlin, ověří si ná…
článek
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita pomáhá žákům připomenout si nutné vybavení evakuačního zavazadla, inspiruje k tvorbě znalostního kvízu pomocí QR kódů a zároveň seznamuje žáky s tím, kde se o případných nenadálých situacích mohou dozvědět.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Ukázat žákům co nejpřesněji, že podíl obvodu kružnice a jejího průměru je vždy konstantní, byl v minulých letech pro vyučující docela obtížný úkol. S příchodem digitálních technologií se situace změnila. Dnes máme možnost si samostatně…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita podporuje žáky v kritickém myšlení a argumentování v procesu jejich vlastního každodenního učení. Společně ve sdíleném online prostoru tvoří a reagují na argumenty jiných a vytváří si svůj osobní třídní…
článek
NPO 3. 1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si vztahu k sobě samému, k vlastnímu tělu. Prostřednictvím brainstormové aktivity, zhlédnutého videa a tvorby koláže prostřednictvím digitálních technologií si žák tvoří , pojmenovává a…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Aktivita pro žáky zaměřená na téma zdraví, pomáhá žákům pochopit a bořit mýty k tématu energetických nápojů. Využívá digitální technologie k anonymnímu sdílení, vyhledávání informací a tvorbě…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tato výuková aktivita volně navazuje na první díl z cyklu Svět podcastů – račte vstoupit! Lze ji učit samostatně – v hodinách cizích jazyků nebo češtiny, kde se naskýtá prostor pro hru s jazykem. Potřebujete logo, slogan nebo motto vaší třídy? Nebo tř…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si odpovědného vztahu k sobě samému a povinnostem. Inspiruje, kde a jak si efektivně zapisovat úkoly, schůzky, důležité momenty a mít je na dosah online. Využívá pro to Google kalendář.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si odpovědného vztahu k sobě samému a povinnostem. Inspiruje, kde a jak si zaznamenávat důležité momenty a radosti každodenního života a mít vše na dosah online díky Google dokumentu.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si významu dobrých a laskavých mezilidských vztahů a podporuje wellbeing. Prostřednictvím sdíleného online prostoru žáci navrhují a tvoří konkrétní podobu laskavých aktivit, přemýšlej…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Veronika Korbelová
Studenti budou pracovat na tvorbě vlastních komiksů, které kombinujících obrázky a text, aby vyprávěliy příběh v němčině. V úvodní hodině se také seznámí s jedním z nejznámějších německých komiksů od Wilhelma Busche –- Max…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Aktivita se zaměřuje na poznání historie židovské komunity ve vašem městě. Žáci vytvářejí prohlídkovou trasu po klíčových místech židovské komunity v konkrétní obci. Tuto trasu zpracovávají pomocí internetových strá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Článek se zaměřuje na využití aplikace Genially pro tvorbu online stanovišť ve výuce dějepisu. Autor popisuje výhody použití online stanovišť, jako je možnost využití multimediálních zdrojů a snadné strukturování obsahu. Uvádí praktické…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Tato vzdělávací aktivita nás zavede na cestu objevování spojení mezi výtvarným uměním a hudbou. Pomocí webové aplikace Chrome Music Lab budou žáci zkoumat, jak barvy, tvary a linie mohou inspirovat hudbu, a naopak jak hudba může ovlivnit výtvarné…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci experimentují, kombinují různé hudební nástroje a společně vytváří jednoduchou skladbu Díky tomu aktivně vnímají hudbu, při tvorbě se učí spolupráci a komunikaci. Společně tvoří „živou“ hudbu přímo na webovém rozhran…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Článek poskytuje podrobný návod k využívání aplikace Genially pro tvorbu interaktivních gamebooků ve výuce dějepisu. Genially umožňuje učitelům vytvářet poutavé vzdělávací materiály, které kombinují literární prvky s interaktivn…
článek
NPO 3.1 DIGI