Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Zuzana Majíčková
Žáci si za pomoci online aplikace Avatarmaker vytvoří svého vlastního avatara, který jim je co nejvíce podobný, a připraví si k němu popis v anglickém jazyce. Poté se rozdělí do dvojic a zkusí si navzájem tento popis nadiktovat a podle něj vytvořit avatara…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se zaměříme na zdravý životní styl, na přemýšlení o tom, s jakými druhy pohybu se v životě setkáváme a jakou roli pohyb v našem životě hraje. Budeme si klást otázku, proč je důležitý přirozený pohyb a co to…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se zaměříme na práci s online slovníkem v kombinaci s AI aplikací Clean up pictures. Porovnáme vyhledávání v klasickém papírovém tištěném slovníku s vyhledáváním v online slovní…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Aktivita je určena pro práci žáků s tabulkovým procesorem MS Excel v rámci statistického vyhodnocení a následného porovnání úspěšnosti žáků v testu. Předmětem srovnání jsou fiktivní výsledky stejné písemné pr…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Součástí aktivity je práce s fyzickou pomůckou a následné modelování v programu GeoGebra. Žáci nejdříve vizualizují výšky v trojúhelníku s ryskou, poté vytvoří dynamický počítačový model, který využívaj…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci na webové stránce pexeso.net vytvoří pexeso s výrazy, které se řeknou jinak v britské a jinak v americké angličtině. Po vytvoření si pexeso v rámci turnaje zahrají a výrazy použijí ve větách, k aktivitě také mohou v textovém…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
V rámci výukové lekce žáci poznávají proces vzniku zkamenělin a učí se je systematicky rozpoznávat podle charakteristických tvarů a znaků. Prostřednictvím praktického pozorování a práce s určovacím klíčem se seznámí s různ…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: RNDr. Michal Černý Ph.D.
Článek nabízí deset metodických či didaktických doporučení pro lektory a lektorky, kteří se rozhodnou využít DigCompEdu kuchařku pro přípravu vlastních seminářů pro vyučující na školách.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: RNDr. Michal Černý Ph.D.
Článek nabízí impulsy a inspirace pro metodiky a metodičky ICT při práci s DigCompEdu a soustředí se na specifika systematické práce s ním v kontextu konkrétní školy.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: RNDr. Michal Černý Ph.D.
Článek se věnuje projektu DigCompEdu kuchařka, který je zaměřený na podporu vzdělávání vyučujících a jehož formou je kurátorsky vybraný soubor zdrojů.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci vytvoří tříčlenné skupiny a v nich si rozdělí následující role: jeden z nich bude hrát česky mluvícího zákazníka, který neumí moc dobře anglicky, další bude anglicky mluvící poskytovatel služby a mezi nimi bude…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci se rozdělí do menších skupin tak, aby v každé skupině byli zástupci různé jazykové úrovně (pokud to složení třídy umožňuje). Každá skupina si vybere článek v anglickém jazyce, a to jazykové úrovně min. B1. Text může mít…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Barbora Segarová DiS.
Aktivita propojuje výuku výtvarné výchovy a angličtiny formou projektového dne, během kterého se žáci seznamují s fenoménem street artu a veřejného umění v prostoru města. Využívají přitom mobilní zařízení, pracují s digitá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Žáci užitím jednoduchých nástrojů programu GeoGebra efektivně a přesně konstruují graf inverzní funkce k dané funkci a objevují souvislosti s vlastnostmi původní funkce. Pomocí inverzní funkce k funkci s podmínkou zobrazí graf funkce druhá (pří…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Ing.Bc. Michaela Rejnová
Tento výukový materiál má sloužit k inspiraci při tvorbě školních online galerií. Žáci během návštěvy galerie či muzea pořizují vlastní fotografie, které ukládají na školní online nástěnku (například Padlet, Lino,…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Během této aktivity si žáci ve webové aplikaci blogger.com vytvoří příspěvek v anglickém jazyce na téma Den v mém životě. Nebude se ale jednat o jejich život, nýbrž popíše den v životě již nežijící historické osobnosti. Do blogu si můžete přidá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci pracují ve skupinkách po 3–4 lidech a společně vytvoří v online nástroji Genially interaktivní únikovou hru na téma nebezpečí v online světě. Poté svůj výtvor představí a nasdílí ostatním skupinám, které si aktivitu…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Pomocí této aktivity si žáci (žákyně) vytvoří v prostředí programu ACD/ChemSketch předlohu čtvercových kartiček se vzorci a názvy známých organických sloučenin, které mohou využít při učení. Základním námětem je příprava…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská, DEA
Tato 45 minutová lekce cílí na začátečníky ve francouzštině, kteří se chtějí hravou a interaktivní formou naučit číslovky od 0 do 69. Žáci si osvojí základní číslovky nejen prostřednictvím tradičního opakování a…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská , DEA
Díky této výukové aktivitě vyzkoušíte se svými žáky ve třídě moderní přístup k procvičování slovní zásoby a gramatiky na téma moje rodina. Žáci si osvojí dovednosti popisu členů rodiny, procvičí přivlastňovací…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská, DEA
V této výukové aktivitě si žáci procvičí stupňování přídavných jmen ve francouzštině. Aktivita začíná opakováním základních přídavných jmen v kontextu zvířat a jejich vlastností, následně přecház…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Žáci prohlubují znalosti o ozbrojeném konfliktu v Palestině a vytváří si k němu postoje. Jedná se o jednodenní projekt, jehož výstupem je sada materiálů (velkoformátové mapy s texty, infografiky, politické graffiti), zpracovaných převážně ve vybran…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Žáci prohlubují znalosti a o ozbrojeném konfliktu na Ukrajině a vytváří si k němu postoje. Jedná se o jednodenní projekt, jehož výstupem je sada materiálů (velkoformátová mapa s texty, časová osa konfliktu, infografiky) zpracovaných převážně ve vybran…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Žáci vyhledají v okolí školy objekty vhodné k terénnímu mikroskopování pomocí digitálního mikroskopu a pořídí snímky (videa). Ty pak popíší, prezentují a sdílí s ostatními.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Tato hodina se zaměřuje na prozkoumání různých způsobů dopravy a pochopení jejich geografických důsledků. Studenti se naučí používat různé aplikace k prozkoumání a analýze dopravních tras a nákladů a rozvíjí dovednosti v porovnává…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
V této aktivitě žáci pracují s napodobeninou typické neformální komunikace na sociálních sítích, kterou umožňuje například aplikace Fake WhatsApp Chat Generator. Při reflexi takové konverzace reflektují svůj vlastní způsob komunikace.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita pomáhá žákům připomenout si, jak bezpečně reagovat a poskytnout první pomoc v předem definovaných situacích. Následně si žáci postupy první pomoci ověřují pomocí online aplikace ZÁCHRANKA.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Aktivita je zaměřena na pozorování přírodních krás nejen v ČR, které můžete využít v průběhu vyučovací hodiny. Žáci mají možnost se tak do detailu podívat na místa, ke kterým by se těžko osobně dostávali, a mohou jimi „procházet“…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Petr Vraný
Žáci analyzují příspěvky a komentáře veřejně známé osobnosti na sociálních sítích za posledních 14 dní. Zaměří se na analýzu obsahu a komentářů. Vzdělávací aktivita rozvíjí kritický přístup k digit…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Aktivita, která při výuce 1. ročníku používá digitální technologie. Žáci poznávají různé způsoby využití DT, kódování informací. Při procvičování známého učiva se nenásilnou formou učí ovlá…
článek
NPO 3.1 DIGI