Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Aktivita je zaměřena na pozorování přírodních krás nejen v ČR, které můžete využít v průběhu vyučovací hodiny. Žáci mají možnost se tak do detailu podívat na místa, ke kterým by se těžko osobně dostávali, a mohou jimi „procházet“…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Petr Vraný
Žáci analyzují příspěvky a komentáře veřejně známé osobnosti na sociálních sítích za posledních 14 dní. Zaměří se na analýzu obsahu a komentářů. Vzdělávací aktivita rozvíjí kritický přístup k digit…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Aktivita, která při výuce 1. ročníku používá digitální technologie. Žáci poznávají různé způsoby využití DT, kódování informací. Při procvičování známého učiva se nenásilnou formou učí ovlá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Aktivita, která využívá při výuce digitální mapy, je vhodným zdrojem inspirace pro rozvoj digitální kompetence ve výuce na 1. stupni ZŠ. Po předchozí přípravě ve třídě je aktivita realizována venku. Žáci získají zku&scaron…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Žáci se dostanou pomocí QR kódu do Národní galerie. Naučí se otevírat QR kódy, zaměřit tabletem na QR kód, zklidnit se a bezpečně zacházet s digitálním zařízením. Získají nové znalosti z prostředí, které jim nab…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Petr Vraný
Vzdělávací aktivita se zaměřuje na rozvoj digitálních kompetencí a kritického myšlení. Posuzují se různé typy digitálního obsahu včetně článků, videí a příspěvků na sociálních sítích na základě předem stanoven…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Petr Mikuláš
Následující článek pojednává o aplikaci Walk Band a jejím využití v hodinách hudební výchovy. Cílem článku je představit čtenáři zejména z pedagogické obce uživatelské rozhraní aplikace, hlavní funkce, ná…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
V rámci této aktivity žáci prakticky zkoumají základní fyzikální vlastnosti minerálů pomocí jednoduchých pomůcek. Prostřednictvím pozorování a praktických zkoušek se seznamují s tvrdostí, barvou, vrypem, leskem a krystalov…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
Aktivita seznamuje žáky s procesem vzniku a výskytu ropy inovativním a praktickým způsobem. Žáci využívají digitální technologie k vyhledávání informací, sdílení poznatků a vizualizaci svých zjištění prostřednictvím…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
Výuková aktivita simuluje odbornou konferenci zaměřenou na problematiku těžkých kovů v životním prostředí s důrazem na olovo. Žáci se v rámci aktivity vžijí do rolí různých odborníků a stakeholderů – vědců, lékařů, politiků, novinářů a moderá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Petr Mikuláš
Aktivita pro žáky ve věku jedenácti až třinácti let základní školy. V této aktivitě žáci tvoří plakát, ve kterém představí svého oblíbeného interpreta, nebo kapelu. Plakát vytváří v programu Canva. Tato aktivita podporuje…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Petr Mikuláš
Navržená aktivita pro žáky druhého stupně základní školy seznamuje žáky s tématem skládání hudební kompozice, pomocí programu WalkBand, který je ideální pro úplné začátečníky. Aktivita je zaměřena na rozvoj…
článek
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Jen těžko si lze představit jak „velké“ jsou plochy s větší hodnotou obsahu. Aby člověk získal určitou představu o velikosti, volí často metodu jejího porovnání s jiným, známým objektem. Seznámíme se s významným stavebním…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
V této aktivitě se žáci seznámí s tvorbou a významem QR kódů. Jejich úkolem je vytvořit QR kód obsahující přesnou adresu. Žáci se naučí, jak správně strukturovat adresu, včetně dodržení pravidel psaní velkých písmen, interpunkce a…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Tato výuková aktivita propojuje vlastivědu, český jazyk – sloh, a výtvarnou výchovu. Žáci mají možnost objevovat rozdíly mezi školstvím v době před Janem Ámosem Komenským a dnešním školstvím, reflektovat klíčové změny…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Výuková aktivita umožní žákům prozkoumat základní principy tvorby hudby prostřednictvím jednoduchých rytmů a melodií. Aktivita podpoří kreativitu, spolupráci a rozvoj hudebního sluchu. Žáci budou tvořit vlastní hudební skladby, přičemž budou…
učebnice
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Tato aktivita spojuje kreativitu s rozvojem informační a digitální gramotnosti. Žáci pracují s QR kódy obsahujícími fiktivní adresy slavných osobností. Adresy vycházejí ze skutečných míst narození nebo působení, zatímco…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Každý žák si připraví narozeninovou oslavu dle svých představ. Nejprve ve vybraném grafickém nástroji vytvoří pozvánku, poté pomocí libovolného tabulkového procesoru naplánuje rozpočet a na závěr pozve svou rodinu a přátele na tuto ud…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tento článek je doplňkem k seriálu zaměřenému na tzv. argumentační esej. Jedná se o praktický příklad jednoho zadání argumentační eseje v prostředí pražského státního gymnázia, konkrétně ve volitelném semináři. 
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tento článek je doplňkem k seriálu zaměřenému na tzv. argumentační esej. Jedná se o praktický příklad jednoho zadání argumentační eseje v prostředí pražského státního gymnázia, konkrétně ve 3. ročníku šestiletého…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tato aktivita se zaměřuje na dva částečně související básnické prostředky, alegorii a symbol. Oba prostředky jsou obsaženy v Katalogu požadavků z ČJL pro maturitní didaktický test (viz požadavek 1.9). Jejich rozlišení i nalezení v textu obvykle činí žákům pot…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská , DEA
V této výukové aktivitě se žáci naučí efektivně tvořit dotazník pro sběr zpětné vazby. Sami vymyslí relevantní otázky a posbírají zpětnou vazbu od posluchačů o jejich názoru na nový školní podcast. Naučí se ptát na to, jak…
článek
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Výukový program je zaměřen na rozvoj dovedností žáků potřebných pro popis pracovního postupu a používání digitálních technologií. Žáci pracují ve skupinách, v nichž vytvářejí pracovní postup přípravy pokrmu nebo…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na plánování cesty (zahrnuje výběr destinace, očkování a víza, dopravu, ubytování, trasu, zastávky aj.) a sběr a vyhodnocení praktických informací z relevantních zdrojů.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci ve tříčlenných příběhech napíší a ilustrují příběh v aplikaci Storybird. Příběh je vyprávěný v minulém čase, reflektuje téma Magic in our life a žáci se v něm drží prvky nadpřirozena a tajemna. Každý je příběh zakončen…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Hodina je zaměřena na pozorování objektů Sluneční soustavy s využitím aplikace Stellarium. Žáci se naučí identifikovat planety, Měsíc a Slunce a rozvíjejí své pozorovací schopnosti. Zaznamenávání informací o vesmírných objektech…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Záměrem aktivity je příprava obrázků základních grafů goniometrických funkcí v souřadném systému a vytvoření vlastního pracovního listu, který bude vytištěn a využit v následující vyučovací hodině při ručním…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Martin Volný
Lekce prohlubuje digitální a mediální gramotnost žáků a rozvíjí jejich kritické myšlení. Online nástroj pro grafický design Canva využijí k napodobení reálné dezinformace, která manipuluje uživateli sociálních s…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Denisa Freithová
Vincent van Gogh, Pablo Picasso, Leonardo da Vinci nebo Claude Monet pod jednou střechou? Digitální platforma Google Arts umožňuje procházet sbírky umění a kulturního dědictví z celého světa. Vyzkoušejte ji v hodině výtvarné výchovy, začněte brainstormingem na t…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Petr Mikuláš
Navržená aktivita představuje žákům možné propojení hudby a výtvarného umění. Na příkladech obrazů malíře Vasilije Kandinského a hudebního skladatele Jiřího Vřešťála se žáci dozvědí, co znamená pojem synestezie. Hodinu je možn…
článek
NPO 3.1 DIGI