Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Ukázat žákům co nejpřesněji, že podíl obvodu kružnice a jejího průměru je vždy konstantní, byl v minulých letech pro vyučující docela obtížný úkol. S příchodem digitálních technologií se situace změnila. Dnes máme možnost si samostatně…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita podporuje žáky v kritickém myšlení a argumentování v procesu jejich vlastního každodenního učení. Společně ve sdíleném online prostoru tvoří a reagují na argumenty jiných a vytváří si svůj osobní třídní…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si vztahu k sobě samému, k vlastnímu tělu. Prostřednictvím brainstormové aktivity, zhlédnutého videa a tvorby koláže prostřednictvím digitálních technologií si žák tvoří , pojmenovává a…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Aktivita pro žáky zaměřená na téma zdraví, pomáhá žákům pochopit a bořit mýty k tématu energetických nápojů. Využívá digitální technologie k anonymnímu sdílení, vyhledávání informací a tvorbě…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tato výuková aktivita volně navazuje na první díl z cyklu Svět podcastů – račte vstoupit! Lze ji učit samostatně – v hodinách cizích jazyků nebo češtiny, kde se naskýtá prostor pro hru s jazykem. Potřebujete logo, slogan nebo motto vaší třídy? Nebo tř…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si odpovědného vztahu k sobě samému a povinnostem. Inspiruje, kde a jak si efektivně zapisovat úkoly, schůzky, důležité momenty a mít je na dosah online. Využívá pro to Google kalendář.
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si odpovědného vztahu k sobě samému a povinnostem. Inspiruje, kde a jak si zaznamenávat důležité momenty a radosti každodenního života a mít vše na dosah online díky Google dokumentu.
Autor: Veronika Korbelová
Studenti budou pracovat na tvorbě vlastních komiksů, které kombinujících obrázky a text, aby vyprávěliy příběh v němčině. V úvodní hodině se také seznámí s jedním z nejznámějších německých komiksů od Wilhelma Busche –- Max…
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Aktivita se zaměřuje na poznání historie židovské komunity ve vašem městě. Žáci vytvářejí prohlídkovou trasu po klíčových místech židovské komunity v konkrétní obci. Tuto trasu zpracovávají pomocí internetových strá…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Článek se zaměřuje na využití aplikace Genially pro tvorbu online stanovišť ve výuce dějepisu. Autor popisuje výhody použití online stanovišť, jako je možnost využití multimediálních zdrojů a snadné strukturování obsahu. Uvádí praktické…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Tato vzdělávací aktivita nás zavede na cestu objevování spojení mezi výtvarným uměním a hudbou. Pomocí webové aplikace Chrome Music Lab budou žáci zkoumat, jak barvy, tvary a linie mohou inspirovat hudbu, a naopak jak hudba může ovlivnit výtvarné…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci experimentují, kombinují různé hudební nástroje a společně vytváří jednoduchou skladbu Díky tomu aktivně vnímají hudbu, při tvorbě se učí spolupráci a komunikaci. Společně tvoří „živou“ hudbu přímo na webovém rozhran…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Článek poskytuje podrobný návod k využívání aplikace Genially pro tvorbu interaktivních gamebooků ve výuce dějepisu. Genially umožňuje učitelům vytvářet poutavé vzdělávací materiály, které kombinují literární prvky s interaktivn…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Tento článek představuje aplikaci Historiana, inovativní nástroj pro výuku dějepisu, který podporuje rozvoj historické gramotnosti a kritického myšlení. Učitelé mohou vytvářet vlastní interaktivní aktivity na míru svým žákům, a to pomoc…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci využívají bicí nástroje k tvorbě a doprovodné hře. Aktivita se zaměřuje na skládání melodií pomocí bicích hudebních nástrojů v aplikaci „Chrome Music Lab – Bicí nástroje“. Během této hodiny se žáci…
Autor: Zuzana Majíčková
Tato aktivita je ideálním výstupem pro žáky devátého ročníku na konci školního roku, kdy je prostor a čas reflektovat uplynulý školní rok, či chcete-li celou školní docházku, pomocí virtuální nástěnky padlet.com. Ž…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci si prohloubí své znalosti různých typů mimořádných situací a osvojí si praktické dovednosti v oblasti vyhledávání a zpracovávání informací. Rozvíjejí schopnost kritického myšlení, spolupráce…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
V rámci této výuky se žáci učí o postavení Země mezi ostatními planetami a dokáží vyjmenovat všechny planety Sluneční soustavy. Poznají, že některé planety mají kolem sebe měsíce a že vzdálenosti mezi planetami jsou obrovské.…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tato osmidílná výuková aktivita s podtitulem Školní podcast, určená do hodin češtiny a mediální výchovy, promění vaše žáky v rozhlasové spíkry. Aktivita, zahrnující tvorbu pravidelného školního podcastu…
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Žáci si prostřednictvím moderních aplikací vyzkouší simulaci plánování Vídeňského kongresu, pochopí důležitost diplomacie a koordinace v mezinárodních jednáních a naučí se používat nástroje pro plánován…
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tato výuková aktivita se zaměřuje na tvorbu výkladu. Žáci pracují ve skupinách způsobem podobným tomu, který je typický pro tzv. argumentační esej doporučovanou pro gymnaziální vzdělávání
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tento článek se zaměřuje na praktický nácvik tvorby zápisu z jednání. Tématem je jednání Poslanecké sněmovny (případně například jednání vybraného obecního zastupitelstva, pokud jsou záznamy z něj k dispozici na internetu). Ž…
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tato aktivita se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti žáků. Oproti takové metodě literární výchovy, v níž učitel podává obecné informace o autorech a dílech (a žáci je posléze jako „hotové poznatky“ memorují), je zde…
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Pokud využijeme vybrané digitální nástroje k procvičování různých znalostí nutných pro zvládnutí maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury, můžeme tak docílit zefektivnění přípravy žáků na tuto zkoušku (v tomto…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Aktivita umožňuje žákům číst nahlas v domácím prostředí, kde se mohou cítit uvolněněji a lépe se soustředit než ve škole. Čtení v příjemném a známém prostředí může u dětí dlouhodobě podpořit zájem o četbu. Aktivita se zaměřuje na mimoč…
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Aplikace je určena k provádění simulací jednoduchých chemických experimentů na tabletech nebo chytrých telefonech. Poměrně věrohodně simuluje řadu vlastností látek a průběhů chemických reakcí. Komunikační prostředí je v angličtině, ovládání…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Anotace
Žáci se naučí rozpoznávat hlasy domácích zvířat a spojit si je s daným zvířetem a s informacemi, které slyšeli ve filmových ukázkách. Učitel pustí krátké filmy s různými domácími zvířaty a žáci…
Autor: Mgr. Jan Hercik Ph.D.
Místní region je ideálním prostorem pro získání celé řady geografických kompetencí v širších oborových, prostorových i časových souvislostech. Aktivita si klade za cíl seznámit žáky šestého roční…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci si procvičí a upevní dovednosti v písemném dělení jednociferným dělitelem. Provedou kontrolu výsledků pomocí sestavení tajenky, kterou naleznou zakódovanou v QR kódech. Aktivita je interaktivní a motivující pro žáky, přičemž…