Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Ukázat žákům co nejpřesněji, že podíl obvodu kružnice a jejího průměru je vždy konstantní, byl v minulých letech pro vyučující docela obtížný úkol. S příchodem digitálních technologií se situace změnila. Dnes máme možnost si samostatně…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita podporuje žáky v kritickém myšlení a argumentování v procesu jejich vlastního každodenního učení. Společně ve sdíleném online prostoru tvoří a reagují na argumenty jiných a vytváří si svůj osobní třídní…
článek
NPO 3. 1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si vztahu k sobě samému, k vlastnímu tělu. Prostřednictvím brainstormové aktivity, zhlédnutého videa a tvorby koláže prostřednictvím digitálních technologií si žák tvoří , pojmenovává a…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Aktivita pro žáky zaměřená na téma zdraví, pomáhá žákům pochopit a bořit mýty k tématu energetických nápojů. Využívá digitální technologie k anonymnímu sdílení, vyhledávání informací a tvorbě…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tato výuková aktivita volně navazuje na první díl z cyklu Svět podcastů – račte vstoupit! Lze ji učit samostatně – v hodinách cizích jazyků nebo češtiny, kde se naskýtá prostor pro hru s jazykem. Potřebujete logo, slogan nebo motto vaší třídy? Nebo tř…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si odpovědného vztahu k sobě samému a povinnostem. Inspiruje, kde a jak si efektivně zapisovat úkoly, schůzky, důležité momenty a mít je na dosah online. Využívá pro to Google kalendář.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si odpovědného vztahu k sobě samému a povinnostem. Inspiruje, kde a jak si zaznamenávat důležité momenty a radosti každodenního života a mít vše na dosah online díky Google dokumentu.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si významu dobrých a laskavých mezilidských vztahů a podporuje wellbeing. Prostřednictvím sdíleného online prostoru žáci navrhují a tvoří konkrétní podobu laskavých aktivit, přemýšlej…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Veronika Korbelová
Studenti budou pracovat na tvorbě vlastních komiksů, které kombinujících obrázky a text, aby vyprávěliy příběh v němčině. V úvodní hodině se také seznámí s jedním z nejznámějších německých komiksů od Wilhelma Busche –- Max…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Aktivita se zaměřuje na poznání historie židovské komunity ve vašem městě. Žáci vytvářejí prohlídkovou trasu po klíčových místech židovské komunity v konkrétní obci. Tuto trasu zpracovávají pomocí internetových strá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Článek se zaměřuje na využití aplikace Genially pro tvorbu online stanovišť ve výuce dějepisu. Autor popisuje výhody použití online stanovišť, jako je možnost využití multimediálních zdrojů a snadné strukturování obsahu. Uvádí praktické…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Tato vzdělávací aktivita nás zavede na cestu objevování spojení mezi výtvarným uměním a hudbou. Pomocí webové aplikace Chrome Music Lab budou žáci zkoumat, jak barvy, tvary a linie mohou inspirovat hudbu, a naopak jak hudba může ovlivnit výtvarné…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci experimentují, kombinují různé hudební nástroje a společně vytváří jednoduchou skladbu Díky tomu aktivně vnímají hudbu, při tvorbě se učí spolupráci a komunikaci. Společně tvoří „živou“ hudbu přímo na webovém rozhran…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Článek poskytuje podrobný návod k využívání aplikace Genially pro tvorbu interaktivních gamebooků ve výuce dějepisu. Genially umožňuje učitelům vytvářet poutavé vzdělávací materiály, které kombinují literární prvky s interaktivn…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Tento článek představuje aplikaci Historiana, inovativní nástroj pro výuku dějepisu, který podporuje rozvoj historické gramotnosti a kritického myšlení. Učitelé mohou vytvářet vlastní interaktivní aktivity na míru svým žákům, a to pomoc…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci využívají bicí nástroje k tvorbě a doprovodné hře. Aktivita se zaměřuje na skládání melodií pomocí bicích hudebních nástrojů v aplikaci „Chrome Music Lab – Bicí nástroje“. Během této hodiny se žáci…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Tato aktivita je ideálním výstupem pro žáky devátého ročníku na konci školního roku, kdy je prostor a čas reflektovat uplynulý školní rok, či chcete-li celou školní docházku, pomocí virtuální nástěnky padlet.com. Ž…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci si prohloubí své znalosti různých typů mimořádných situací a osvojí si praktické dovednosti v oblasti vyhledávání a zpracovávání informací. Rozvíjejí schopnost kritického myšlení, spolupráce…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
V rámci této výuky se žáci učí o postavení Země mezi ostatními planetami a dokáží vyjmenovat všechny planety Sluneční soustavy. Poznají, že některé planety mají kolem sebe měsíce a že vzdálenosti mezi planetami jsou obrovské.…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tato osmidílná výuková aktivita s podtitulem Školní podcast, určená do hodin češtiny a mediální výchovy, promění vaše žáky v rozhlasové spíkry. Aktivita, zahrnující tvorbu pravidelného školního podcastu…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Žáci si prostřednictvím moderních aplikací vyzkouší simulaci plánování Vídeňského kongresu, pochopí důležitost diplomacie a koordinace v mezinárodních jednáních a naučí se používat nástroje pro plánován…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tato výuková aktivita se zaměřuje na tvorbu výkladu. Žáci pracují ve skupinách způsobem podobným tomu, který je typický pro tzv. argumentační esej doporučovanou pro gymnaziální vzdělávání
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tento článek se zaměřuje na praktický nácvik tvorby zápisu z jednání. Tématem je jednání Poslanecké sněmovny (případně například jednání vybraného obecního zastupitelstva, pokud jsou záznamy z něj k dispozici na internetu). Ž…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tato aktivita se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti žáků. Oproti takové metodě literární výchovy, v níž učitel podává obecné informace o autorech a dílech (a žáci je posléze jako „hotové poznatky“ memorují), je zde…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Pokud využijeme vybrané digitální nástroje k procvičování různých znalostí nutných pro zvládnutí maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury, můžeme tak docílit zefektivnění přípravy žáků na tuto zkoušku (v tomto…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Aktivita umožňuje žákům číst nahlas v domácím prostředí, kde se mohou cítit uvolněněji a lépe se soustředit než ve škole. Čtení v příjemném a známém prostředí může u dětí dlouhodobě podpořit zájem o četbu. Aktivita se zaměřuje na mimoč…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Aplikace je určena k provádění simulací jednoduchých chemických experimentů na tabletech nebo chytrých telefonech. Poměrně věrohodně simuluje řadu vlastností látek a průběhů chemických reakcí. Komunikační prostředí je v angličtině, ovládání…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Anotace Žáci se naučí rozpoznávat hlasy domácích zvířat a spojit si je s daným zvířetem a s informacemi, které slyšeli ve filmových ukázkách. Učitel pustí krátké filmy s různými domácími zvířaty a žáci…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Jan Hercik Ph.D.
Místní region je ideálním prostorem pro získání celé řady geografických kompetencí v širších oborových, prostorových i časových souvislostech. Aktivita si klade za cíl seznámit žáky šestého roční…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci si procvičí a upevní dovednosti v písemném dělení jednociferným dělitelem. Provedou kontrolu výsledků pomocí sestavení tajenky, kterou naleznou zakódovanou v QR kódech. Aktivita je interaktivní a motivující pro žáky, přičemž…
učebnice
NPO 3.1 DOGI