Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Petr Mikuláš
Aktivita pro žáky ve věku jedenácti až třinácti let základní školy. V této aktivitě žáci tvoří plakát, ve kterém představí svého oblíbeného interpreta, nebo kapelu. Plakát vytváří v programu Canva. Tato aktivita podporuje…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Petr Mikuláš
Navržená aktivita pro žáky druhého stupně základní školy seznamuje žáky s tématem skládání hudební kompozice, pomocí programu WalkBand, který je ideální pro úplné začátečníky. Aktivita je zaměřena na rozvoj…
článek
Autor: Petr Mikuláš
Navržená aktivita představuje žákům možné propojení hudby a výtvarného umění. Na příkladech obrazů malíře Vasilije Kandinského a hudebního skladatele Jiřího Vřešťála se žáci dozvědí, co znamená pojem synestezie. Hodinu je možn…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Tato vzdělávací aktivita nás zavede na cestu objevování spojení mezi výtvarným uměním a hudbou. Pomocí webové aplikace Chrome Music Lab budou žáci zkoumat, jak barvy, tvary a linie mohou inspirovat hudbu, a naopak jak hudba může ovlivnit výtvarné…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci experimentují, kombinují různé hudební nástroje a společně vytváří jednoduchou skladbu Díky tomu aktivně vnímají hudbu, při tvorbě se učí spolupráci a komunikaci. Společně tvoří „živou“ hudbu přímo na webovém rozhran…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci využívají bicí nástroje k tvorbě a doprovodné hře. Aktivita se zaměřuje na skládání melodií pomocí bicích hudebních nástrojů v aplikaci „Chrome Music Lab – Bicí nástroje“. Během této hodiny se žáci…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Výuková aktivita prostřednictvím písně a pohybu je zaměřena na zapamatování hlavních památek, které v naší zemi vytvořil Karel IV. Žáci budou prostřednictvím písně, kterou vytvoří aplikace umělé inteligence na základě slov zadan…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Lucie Chocholová, Barbora Škaloudová, Lucie Štůlová Vobořilová
Jedná se o komplexní výstup projektuArtCrossing – multimediálního vzdělávacího projektu pro žáky, studenty a učitele realizovaného Lektorským oddělením Národní galerie v Praze.  Projekt se zabýval novými médii v umění a…
učebnice
Autor: Filip T. Krejčí, Jaroslav Musil
DVZ pojednává o základním hudebním hardwaru a způsobech a výhodách jeho využití v hudebním vzdělávání. Pomocí audiovizuálních materiálů demonstruje, jak hardware pracuje, k čemu slouží, jak jej zprovoznit a následně využ…
učebnice
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Autor: Kristina Rafailov, Ondřej Musil
Elementární hudební nauka představuje základy notopisu, stupnice, intervaly, akordy či základní hudební názvosloví a jde z hlediska moderních technologií o dobře pokrytou oblast, v níž lze využít poměrně velkého množství prostředků, jako jsou…
učebnice
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy