ICT a současné umění ve výuce – inspirace pro pedagogy výtvarné, hudební a mediální výchovy

Autor materiálu Lucie Chocholová, Barbora Škaloudová, Lucie Štůlová Vobořilová
Typ materiálu
učebnice
Stupeň vzdělávání
Základní škola
ANOTACE

Jedná se o komplexní výstup projektuArtCrossing – multimediálního vzdělávacího projektu pro žáky, studenty a učitele realizovaného Lektorským oddělením Národní galerie v Praze.  Projekt se zabýval novými médii v umění a vzdělávání. Publikace je  praktickým studijním materiálem pro učitele ze základních a středních škol, ale i další pedagogy, ať již galerijní, muzejní či vyučující na ZUŠ. Je určena především učitelům výtvarné výchovy, inspiraci v ní však naleznou i učitelé hudební a mediální výchovy. Publikace nabízí příklady vzdělávacích aktivit využívajících nových médií a je členěna do 6 tématických celků Digitální hrátky a záludnosti interpretace; Umění (v) pohybu; Moje místo; 3007 – blízká budoucnost; Animovaný film a minimalistické sklony. Zvuku je věnována kapitola s názvem Zvuk v umění - aktivity Mobilní telefon – výrazový prostředek a zvukový nástroj; Experiment se zvukem.

Digitální gramotnost žáků je v tomto materiálu rozvíjena napříč různými aktivitami nejčastěji prostřednictvím ovládání fotoaparátu, grafického editoru, nebo programu na tvorbu videí.

Program Umění v pohybu - Žáci (cílová skupina jsou děti 2. stupně) dosahují výtvarných cílů prostřednictvím DT, např. pomocí programu ArKaos vytváří vlastní audiovizuální kompozice.

Jedná se o publikaci pro učitele umění (Vv a Hv).