Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Mgr. Denisa Freithová
Výuková aktivita je vhodná pro žáky 3. až 5. ročníku, cílem je seznámení se s velikonočními tradicemi ve světě i u nás. Žák rozvíjí digitální kompetence skrze dovednost vytvářet QR kódy pro aktivity, které na téma…
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Výuková aktivita je zaměřena na porozumění základním událostem a průběhu první světové války. Žáci mají k dispozici několik dobových fotografií, které popisují, následně o nich skrze aplikaci Google Lens dohledávají…
Autor: Mgr. Martin Volný
Lekce se zaměřuje na tzv. euromýty, hoaxy, které představují Evropskou unii jako nevěrohodnou a arogantní organizaci, která kombinací manipulativních a direktivních nástrojů vnucuje evropským občanům změnu jejich hodnotové orientace i zažitého životního…
Autor: Helena Peřinová
V této výukové aktivitě do hodin anglického jazyka se zaměříme na základy mediální gramotnosti. V úvodu hodiny se podíváme na to, co žáci vědí o falešných zprávách, vysvětlíme si pojem fake news, deep fake a hoax. Potom si…
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci si ve webové aplikaci FutureMe napíší dopis na libovolné téma, který pošlou sami sobě (ale mohou i někomu jinému) do budoucnosti. Množství témat je téměř neomezené, takže může zahrnovat všechny jazykové úrovně od A1 až po C2.
Autor: Mgr. Petr Vraný
Vzdělávací aktivita se zaměřuje na bezpečné používání mobilních zařízení a sociálních sítí. Žáci se seznámí s ochranou soukromí online, tvorbou bezpečných hesel a vhodným chováním na sociáln…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Cílem této výukové aktivity je seznámit žáky s „vysokými“ číslovkami ve francouzštině – tedy v rozmezí od 1000 do 100 000 000 000. Třída se promění v tým datových analytiků, kteří si budou muset nutná data &bdquo…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Výuková aktivita je určena žákům, jejichž jazykové znalosti odpovídají jazykové úrovni A1/A2–B1. Žáci vytváří návrh svého domova v bezplatném online nástroji HOMESTYLER. Úkoly jsou zaměřeny na opakování slovní…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V rámci této výukové aktivity se žáci stanou „digitálními“ cestovateli po francouzských památkách. A stejně jako praví cestovatelé, i oni budou muset během své dobrodružné cesty po Francii čelit různým nástrahám. Jak…
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci po seznámení se základními reáliemi o Londýně vytvoří ve dvojici nejprve mapu s místy, která se chystají navštívit, a poté i kvíz v aplikaci Kahoot na téma Londýn. Kvíz by měl obsahovat 10–12 otázek a každ…
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci pracují ve skupinách po 4–5 členech, kdy v PowerPointu vytvoří návrh, jak by mohl vypadat život na naší planetě v roce 2100. Každá skupina pracuje s konkrétní oblastí (např. vesmír, sport, vzdělávání apod.), kterou si sama vybere. Ž…
Autor: Mgr. Petr Vraný
V tomto výukovém materiálu se žáci ponoří do světa etiky a práva v kyberprostoru. Prozkoumají otázky ochrany soukromí, autorských práv a zodpovědného chování na internetu. Materiál je zaměřen na rozšíření digitáln…
Autor: Mgr. Petr Vraný
Aktivita se zaměřuje na rozšíření povědomí žáků o bankovní identitě (BankID) jako klíčovém aspektu internetové bezpečnosti. Součástí je také poskytování důležitých informací o obecných zásadách ochrany při použ…
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
V internetovém prostředí můžeme nalézt mnoho online kalkulátorů počítajících různé matematické veličiny (zpravidla ve spojení s obsahem) související s rovinnými útvary. Mohou nám tak usnadnit rutinní a často časově náročné…
Autor: Ladislava Whitcroft
V této výukové aktivitě žáci společně zkoumají, čím čtenáře oslovují první věty psaných příběhů, přičemž pracují s konkrétními beletristickými ukázkami. Zamýšlejí se nad tím, jaké prostředky spisovatel…
Autor: Mgr. Petr Vraný
Žáci se stanou členy novinářského týmu s cílem vytvořit školní minizpravodaj. Tato aktivita rozvíjí jejich kreativitu a zasvěcuje je do základů mediální tvorby a to vše formou rychlého a zábavného projektu. Společná práce…
Autor: MUNI PHIL
Materiál se zabývá každodenním životem měšťanské společnosti 19. století s důrazem na osobní hygienu, sanitární zařízení a městskou hygienu. Představuje vývoj a problémy spojené s urbanizací na příkladu asanace Brna (1896-1916).
Autor: MUNI PHIL
Vzdělávací materiál se zaměřuje na význačné osobnosti českého cestovatelství – Friče, Eliášovou a Welzla. Skrze jejich cestopisy se žáci dozvídají o různých zemích a kulturách na přelomu 19. a 20. století a zkoumají dobov…
Autor: MUNI PHIL
Materiál se zaměřuje na tři významné osobnosti z meziválečného Brna: Jiřího Mahena, Bohuslava Fuchse a Arna Nováka, a jejich vliv na město a kulturu v 20. století. Materiál obsahuje dobové dokumenty a podporuje kritické myšlení žáků.
Autor: MUNI PHIL
Materiál se zaměřuje na rozpoznání a obranu proti manipulaci. Ukazuje nejčastěji využívané manipulační taktiky, argumentační chyby a rozdíl mezi logickým argumentováním a emocionálním přesvědčováním. Používá reálné…
Autor: MUNI PHIL
Materiál podporuje kritické myšlení a schopnost kvalifikovaného rozhodování žáků. Zaměřuje se na propagandistické aktivity spojené se škůdcem mandelinkou bramborovou a využívá autentické dobové zdroje. Prezentuje se jako reportáž novin…
Autor: Projekt Hrátky s fyzikou
Tato aplikace umožňuje vykreslit časový průběh výsledného vlnění vzniklého interferencí dvou samostatných vlnění. Lze zadat parametry jednotlivých vlnění, směr a vzdálenost zdrojů obou interferujících vlnění. Výsledkem je jednak diagram v…
Autor: Projekt Hrátky s fyzikou
Tato aplikace umožňuje vykreslit časový průběh stojatého vlnění, vzniklého interferencí přímého a odraženého vlnění na upevněném nebo volném konci. Uživatel může zadat způsob upevnění na bodové řady na levém nebo pravém konci a délku…
Autor: Projekt Hrátky s fyzikou
Tato aplikace nám umožňuje simulovat valivý pohyb po nakloněné rovině pro dutý válec (obruč), válec a kouli. U těles můžeme volit hmotnost a poloměr, u nakloněné roviny délku a sklon. Vykreslování lze kdykoliv zrychlit, zpomalit či zastavit. Jsou zobrazovány aktuá…
Autor: Projekt Hrátky s fyzikou
Tato aplikace nám umožňuje simulaci radioaktivních rozpadů jader. V demu je možné sledovat popis typů rozpadů vždy s jedním konkrétním příkladem. V aplikaci po výběru daného nuklidu je možné sledovat průběh radioaktivního rozpad na grafu a dále je nasimulová…
Autor: Projekt Hrátky s fyzikou
Tato aplikace umožňuje simulaci pohybů těles v homogenním tíhovém poli: volný pád, svislý vrh, vodorovný vrh, případně šikmý vrh. Po zadání vstupních podmínek můžeme studovat až pět pohybů najednou. Pohyby můžeme kdykoliv zrychlit, zpomalit či…
Autor: Projekt Hrátky s fyzikou
Tato aplikace nám umožňuje simulaci zobrazení odrazem na dutém či vypuklém zrcadle a lomem na spojce či rozptylce. V základní variantě volíme velikost předmětu a vzdálenost od zrcadla či čočky a zkoumáme vlastnosti obrazu včetně jeho výšky a vzdálenosti. V pokročil…
Autor: Projekt Hrátky s fyzikou
Tato aplikace umožňuje simulaci pohybů částic v homogenním magnetickém poli. Po zadání vstupních podmínek můžeme studovat pohyb zvolené částice. Pohyby můžeme kdykoliv zrychlit, zpomalit či zastavit. Jsou zobrazovány aktuální hodnoty vybraných základn…
Autor: Projekt Hrátky s fyzikou
Tato aplikace nám umožňuje simulovat skládání dvou navzájem kolmých kmitání a vytváření Lissajousových obrazců. U kmitání můžeme volit amplitudu, frekvenci i počáteční fázi. Vykreslování lze kdykoliv zrychlit, zpomalit či…
Autor: Projekt Hrátky s fyzikou
Tato aplikace nám umožňuje simulaci srážek těles. V aplikaci lze zvolit typ srážky a následně sledovat trajektorie těles před srážkou a po srážce.