Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Mgr. Pavel Žalský
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní umělou inteligenci, která nem…
článek
NPO 3. 1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní umělou inteligenci, která nem…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita pomáhá žákům bezpečně rozpoznat a zapamatovat si názvy koření a bylinek a zároveň podporuje společnou tvorbu digitálního obsahu ve formě informačních cedulí. Studenti kriticky hodnotí a vybírají důležité informace ohledně bylin, kter…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci ve skupinách vytvoří na základě aktivního vyhledávání na internetu a použitím vhodných aplikací návrh organizace výletu do zahraničí v aplikaci Canva dle zadání učitele. Plakát si poté vytisknou a formou galerie, kde…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Základní myšlenkou aktivity je vytvoření „hranaté“ hlavy. Hlavu vybraného objektu (člověk, zvíře, hračka) žáci nafotí z pěti pohledů. Obrázky pak v počítačové aplikaci upraví do čtvercového formátu, správně umíst…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Denisa Freithová
Skrze tuto výukovou aktivitu se žáci seznámí se základy první pomoci a vytvoří digitální obsah v podobě videa. Aktivita je vhodná pro žáky 4. a 5. ročníku. Vytvořená videa reflektují konkrétní kroky žáků a umožňují jim…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
V této výukové aktivitě žáci pracují s daty, která jsou uvedena ve slovní úloze. Úkolem žáků je tyto informace analyzovat a následně převést tato data z textu do tabulek a grafu a prostřednictvím vhodně zvolených příkazů provádět v…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V návrhu nové podoby RVP ZV se objevila ve vzdělávací oblasti cizí jazyk a další cizí jazyk mediace. Nejde o nový koncept. Pouze se do našich dokumentů oficiálně propisuje až v době, kdy dozrál čas na revizi českého kurikula. Mnoho jazykářů tak…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Jazykové vzdělávání ve školách v České republice vychází z RVP ZV a Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Jeho aktualizované Doplňkové vydání z roku 2020 přináší tematický okruh mediace.…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Následující aktivity se zaměřují na využití robotického 3D programu Robocompass při vytváření jednoduchých konstrukcí trojúhelníků prostřednictvím jednoduchých příkazů. Program umožňuje zpětné přehrávání všech…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Bc. Veronika Procházková
Výuková aktivita pro žáky druhého stupně základních škol rozvíjející digitální kompetence prostřednictvím aplikace Cymath, která slouží především k řešení matematických úloh. Aktivita formou pracovn…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Aktivita pro žáky zaměřená na měření tepové frekvence a uvědomění si jejího významu prona zdraví člověka. Žák si zároveň ověří její změny vlivem střídání různých činností.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si významu dobrých a laskavých mezilidských vztahů. Žáci v této aktivitě vymýšlejí svou vlastní fiktivní dobročinnou organizaci a tvoří plakát, který vystihuje podstatu a způsob pomoci jiný…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Martin Volný
Zatímco koncept aktivního občanství „adoptoval“ český vzdělávací systém už Bílou knihou v roce 2002, koncept digitálního občanství nám může stále připadat jako neologismus. Přitom právě propojení obou kompetencí přiná…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Ing. Kateřina Lichtenberková
Článek poskytuje informace o oblasti člověk a svět práce v souvislosti s revizí RVP G a zařazením digitální kompetence. Obsahuje odkazy na další články a konkrétní digitální výukové nástroje, které lze použít, a přiná…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita pomáhá žákům upevnit si informace o minerálech, pochopit jejich význam a využití a zároveň ukazuje možnosti digitálního uchovávání získaných informací.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Aktivita pro žáky zaměřená na tvorbu receptů a návodů na tvorbu šetrné domácí prostředky ve virtuální nástěnce, která umožňuje rychlou zpětnou vazbu a možnost komentování.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Letní olympijské hry se letos konají po sto letech opět v Paříži. Tuto příležitost si nesmí nechat ujít (přinejmenším v hodinách francouzštiny) žádný frankofil. A připomíná ji i tato výuková aktivita. Žáci se během ní…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Hana Havlínová Ph.D.
Žáci porovnávají život v různých obdobích v minulosti naší země se současností. Zaměřují se na jevy z běžného života, jako je oblékání, stravování, způsob bydlení. Učí se vyhledávat informace, ukládat odkazy na…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Veronika Korbelová
Výuková aktivita se věnuje psaní e-mailu v hodinách cizího jazyka. Aktivita zahrnuje práci se vzorovým e-mailem, fráze potřebné pro napsání e-mailu, tvorbu vlastního e-mailu. Jednotlivé úkoly rozvíjejí komunikační dovednosti ž…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Aktivita je založena na tvorbě propagandistického komunistického plakátu z období padesátých let dvacátého století. Žáci samostatně vytváří propagandistický leták, o kterém si myslí, že by mohl být reálně použit v dan…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tento článek se zaměřuje na praktický nácvik tvorby žádosti. Tématem je kompenzace za zpoždění letu. Jedná se o takovou komunikační situaci, se kterou se žáci mohli ve svém životě již setkat, případně je pravděpodobné, že se s ní setkají. Budou tedy m…
článek
Autor: Mgr. Denisa Freithová
Výuková aktivita je vhodná pro žáky 3. až 5. ročníku, cílem je seznámení se s velikonočními tradicemi ve světě i u nás. Žák rozvíjí digitální kompetence skrze dovednost vytvářet QR kódy pro aktivity, které na téma…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Výuková aktivita je zaměřena na porozumění základním událostem a průběhu první světové války. Žáci mají k dispozici několik dobových fotografií, které popisují, následně o nich skrze aplikaci Google Lens dohledávají…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Martin Volný
Lekce se zaměřuje na tzv. euromýty, hoaxy, které představují Evropskou unii jako nevěrohodnou a arogantní organizaci, která kombinací manipulativních a direktivních nástrojů vnucuje evropským občanům změnu jejich hodnotové orientace i zažitého životního…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Helena Peřinová
V této výukové aktivitě do hodin anglického jazyka se zaměříme na základy mediální gramotnosti. V úvodu hodiny se podíváme na to, co žáci vědí o falešných zprávách, vysvětlíme si pojem fake news, deep fake a hoax. Potom si…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci si ve webové aplikaci FutureMe napíší dopis na libovolné téma, který pošlou sami sobě (ale mohou i někomu jinému) do budoucnosti. Množství témat je téměř neomezené, takže může zahrnovat všechny jazykové úrovně od A1 až po C2.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Petr Vraný
Vzdělávací aktivita se zaměřuje na bezpečné používání mobilních zařízení a sociálních sítí. Žáci se seznámí s ochranou soukromí online, tvorbou bezpečných hesel a vhodným chováním na sociáln…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Cílem této výukové aktivity je seznámit žáky s „vysokými“ číslovkami ve francouzštině – tedy v rozmezí od 1000 do 100 000 000 000. Třída se promění v tým datových analytiků, kteří si budou muset nutná data &bdquo…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Výuková aktivita je určena žákům, jejichž jazykové znalosti odpovídají jazykové úrovni A1/A2–B1. Žáci vytváří návrh svého domova v bezplatném online nástroji HOMESTYLER. Úkoly jsou zaměřeny na opakování slovní…
článek
NPO 3.1 DIGI