Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Středověk si většina lidí stále představuje jako věk temnoty a šedi, v němž každá bitva představovala ohromný masakr za účasti polonahých svalnatých mužů otáčejících se s mečem s téměř taneční ladností. A co teprve horký olej, zá…
Autor: Mgr. Jaroslav Hicl
Jsem učitel informatiky na středně velké základní škole okresního města a rád bych zde sdílel své zkušenosti z výuky informatiky na 2. stupni s učebnicí Strojové učení pro děti. Následující projekty navazují na úvodní…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
I počítačové hry se stávají zajímavými a propracovanými zdroji poznání v hodinách dějepisu. Ač nám mnohdy organizační, finanční a technické podmínky neumožňují plné verze her nainstalovat, lze využít alespoň jejich trailery…
Autor: Mgr. Jaroslav Hicl
Jsem učitel informatiky na středně velké základní škole okresního města a rád bych zde sdílel své zkušenosti z výuky informatiky na 2. stupni s učebnicí Strojové učení pro děti. Následující projekty navazují na úvodní…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Žáci prostřednictvím virtuální prohlídky katedrály svatého Víta, Václava a Vojtěcha na Pražském hradě rozpoznávají znaky gotického slohu a vytváří si tak na příkladu naší nejslavnější katedrály…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Pomníky a sochy jsou součástí veřejného prostoru, kterou mnohdy vnímáme spíše mimochodem a jako samozřejmost – pokud nejde o nová nebo provokativní díla. Všechny pomníky s sebou nesou určité poselství a příběh spojený s…
Autor: Mgr. Jaroslav Hicl
Jsem učitel informatiky na středně velké základní škole okresního města a rád bych zde sdílel své zkušenosti z výuky informatiky na 2. stupni s učebnicí Strojové učení pro děti. Následující projekty navazují na úvodní…
Autor: Mgr. Jaroslav Hicl
Jsem učitel na základní škole a vyzkoušel jsem se svými žáky 9. ročníku projekty z učebnice Strojové učení pro děti. Následující poznámky doplňují metodiky v učebnici k jednotlivým projektům o mé vlastní zkušenosti z v…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Většina z nás zná panteon Národního muzea nebo Slavín na Vyšehradském hřbitově a máme povědomí o tom, proč je důležité připomínat si významné osobnosti spojené s naší historií. Samotná otázka, kdo má b…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Výuková aktivita přináší zajímavý způsob, jak v hodinách francouzštiny kreativně pracovat s reálným zpravodajstvím. Vycházet budeme ze zpráv ve zjednodušené francouzštině, které denně pro cizince publikuje výukov…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V této výukové aktivitě určené do hodin francouzského jazyka se zaměříme na rozvoj mediální gramotnosti. V úvodu hodiny zjistíme, co žáci vědí o tzv. falešných zprávách, vysvětlíme si pojem fake news, deep fake a hoax. Poté…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se zaměříme na popis obrázku v anglickém jazyce a ukážeme si, co pro nás podle našeho zadání dokáže vytvořit AI. Vysvětlíme si, co je to prompt, co to je umělá inteligence, jak funguje generátor obrázků. Žá…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita pomáhá žákům upevnit si důležité pojmy a souvislosti z tématu voda kolem nás pomocí tvorby online myšlenkové mapy.
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Tato aktivita se zaměřuje na využití robotického programu Robocompass při zobrazení bodů prostřednictvím osové souměrnosti. Jednotlivé kroky konstrukcí lze v programu popisovat i slovně, což žákům umožňuje procvičit slovní vyjadřování v matematice.
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě si žáci vyzkouší roli mediátora. Jejich úkolem bude zprostředkovat ostatním požadovanou informaci v německém jazyce na téma přípravy jídla z poslechnuté nahrávky.
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní umělou inteligenci, která nem…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní umělou inteligenci, která nem…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní umělou inteligenci, která nem…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita pomáhá žákům bezpečně rozpoznat a zapamatovat si názvy koření a bylinek a zároveň podporuje společnou tvorbu digitálního obsahu ve formě informačních cedulí. Studenti kriticky hodnotí a vybírají důležité informace ohledně bylin, kter…
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci ve skupinách vytvoří na základě aktivního vyhledávání na internetu a použitím vhodných aplikací návrh organizace výletu do zahraničí v aplikaci Canva dle zadání učitele. Plakát si poté vytisknou a formou galerie, kde…
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Základní myšlenkou aktivity je vytvoření „hranaté“ hlavy. Hlavu vybraného objektu (člověk, zvíře, hračka) žáci nafotí z pěti pohledů. Obrázky pak v počítačové aplikaci upraví do čtvercového formátu, správně umíst…
Autor: Mgr. Denisa Freithová
Skrze tuto výukovou aktivitu se žáci seznámí se základy první pomoci a vytvoří digitální obsah v podobě videa. Aktivita je vhodná pro žáky 4. a 5. ročníku. Vytvořená videa reflektují konkrétní kroky žáků a umožňují jim…
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
V této výukové aktivitě žáci pracují s daty, která jsou uvedena ve slovní úloze. Úkolem žáků je tyto informace analyzovat a následně převést tato data z textu do tabulek a grafu a prostřednictvím vhodně zvolených příkazů provádět v…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V návrhu nové podoby RVP ZV se objevila ve vzdělávací oblasti cizí jazyk a další cizí jazyk mediace. Nejde o nový koncept. Pouze se do našich dokumentů oficiálně propisuje až v době, kdy dozrál čas na revizi českého kurikula. Mnoho jazykářů tak…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Jazykové vzdělávání ve školách v České republice vychází z RVP ZV a Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Jeho aktualizované Doplňkové vydání z roku 2020 přináší tematický okruh mediace.…
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Následující aktivity se zaměřují na využití robotického 3D programu Robocompass při vytváření jednoduchých konstrukcí trojúhelníků prostřednictvím jednoduchých příkazů. Program umožňuje zpětné přehrávání všech…
Autor: Bc. Veronika Procházková
Výuková aktivita pro žáky druhého stupně základních škol rozvíjející digitální kompetence prostřednictvím aplikace Cymath, která slouží především k řešení matematických úloh. Aktivita formou pracovn…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Aktivita pro žáky zaměřená na měření tepové frekvence a uvědomění si jejího významu prona zdraví člověka. Žák si zároveň ověří její změny vlivem střídání různých činností.
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si významu dobrých a laskavých mezilidských vztahů. Žáci v této aktivitě vymýšlejí svou vlastní fiktivní dobročinnou organizaci a tvoří plakát, který vystihuje podstatu a způsob pomoci jiný…
Autor: Mgr. Martin Volný
Zatímco koncept aktivního občanství „adoptoval“ český vzdělávací systém už Bílou knihou v roce 2002, koncept digitálního občanství nám může stále připadat jako neologismus. Přitom právě propojení obou kompetencí přiná…