Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Mgr. Pavel Žalský
Středověk si většina lidí stále představuje jako věk temnoty a šedi, v němž každá bitva představovala ohromný masakr za účasti polonahých svalnatých mužů otáčejících se s mečem s téměř taneční ladností. A co teprve horký olej, zá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Jaroslav Hicl
Jsem učitel informatiky na středně velké základní škole okresního města a rád bych zde sdílel své zkušenosti z výuky informatiky na 2. stupni s učebnicí Strojové učení pro děti. Následující projekty navazují na úvodní…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
I počítačové hry se stávají zajímavými a propracovanými zdroji poznání v hodinách dějepisu. Ač nám mnohdy organizační, finanční a technické podmínky neumožňují plné verze her nainstalovat, lze využít alespoň jejich trailery…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Jaroslav Hicl
Jsem učitel informatiky na středně velké základní škole okresního města a rád bych zde sdílel své zkušenosti z výuky informatiky na 2. stupni s učebnicí Strojové učení pro děti. Následující projekty navazují na úvodní…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Žáci prostřednictvím virtuální prohlídky katedrály svatého Víta, Václava a Vojtěcha na Pražském hradě rozpoznávají znaky gotického slohu a vytváří si tak na příkladu naší nejslavnější katedrály…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Pomníky a sochy jsou součástí veřejného prostoru, kterou mnohdy vnímáme spíše mimochodem a jako samozřejmost – pokud nejde o nová nebo provokativní díla. Všechny pomníky s sebou nesou určité poselství a příběh spojený s…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Jaroslav Hicl
Jsem učitel informatiky na středně velké základní škole okresního města a rád bych zde sdílel své zkušenosti z výuky informatiky na 2. stupni s učebnicí Strojové učení pro děti. Následující projekty navazují na úvodní…
článek
Autor: Mgr. Jaroslav Hicl
Jsem učitel na základní škole a vyzkoušel jsem se svými žáky 9. ročníku projekty z učebnice Strojové učení pro děti. Následující poznámky doplňují metodiky v učebnici k jednotlivým projektům o mé vlastní zkušenosti z v…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Většina z nás zná panteon Národního muzea nebo Slavín na Vyšehradském hřbitově a máme povědomí o tom, proč je důležité připomínat si významné osobnosti spojené s naší historií. Samotná otázka, kdo má b…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Výuková aktivita přináší zajímavý způsob, jak v hodinách francouzštiny kreativně pracovat s reálným zpravodajstvím. Vycházet budeme ze zpráv ve zjednodušené francouzštině, které denně pro cizince publikuje výukov…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V této výukové aktivitě určené do hodin francouzského jazyka se zaměříme na rozvoj mediální gramotnosti. V úvodu hodiny zjistíme, co žáci vědí o tzv. falešných zprávách, vysvětlíme si pojem fake news, deep fake a hoax. Poté…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se zaměříme na popis obrázku v anglickém jazyce a ukážeme si, co pro nás podle našeho zadání dokáže vytvořit AI. Vysvětlíme si, co je to prompt, co to je umělá inteligence, jak funguje generátor obrázků. Žá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita pomáhá žákům upevnit si důležité pojmy a souvislosti z tématu voda kolem nás pomocí tvorby online myšlenkové mapy.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Tato aktivita se zaměřuje na využití robotického programu Robocompass při zobrazení bodů prostřednictvím osové souměrnosti. Jednotlivé kroky konstrukcí lze v programu popisovat i slovně, což žákům umožňuje procvičit slovní vyjadřování v matematice.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě si žáci vyzkouší roli mediátora. Jejich úkolem bude zprostředkovat ostatním požadovanou informaci v německém jazyce na téma přípravy jídla z poslechnuté nahrávky.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní umělou inteligenci, která nem…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní umělou inteligenci, která nem…
článek
NPO 3. 1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní umělou inteligenci, která nem…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita pomáhá žákům bezpečně rozpoznat a zapamatovat si názvy koření a bylinek a zároveň podporuje společnou tvorbu digitálního obsahu ve formě informačních cedulí. Studenti kriticky hodnotí a vybírají důležité informace ohledně bylin, kter…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci ve skupinách vytvoří na základě aktivního vyhledávání na internetu a použitím vhodných aplikací návrh organizace výletu do zahraničí v aplikaci Canva dle zadání učitele. Plakát si poté vytisknou a formou galerie, kde…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Základní myšlenkou aktivity je vytvoření „hranaté“ hlavy. Hlavu vybraného objektu (člověk, zvíře, hračka) žáci nafotí z pěti pohledů. Obrázky pak v počítačové aplikaci upraví do čtvercového formátu, správně umíst…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Denisa Freithová
Skrze tuto výukovou aktivitu se žáci seznámí se základy první pomoci a vytvoří digitální obsah v podobě videa. Aktivita je vhodná pro žáky 4. a 5. ročníku. Vytvořená videa reflektují konkrétní kroky žáků a umožňují jim…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
V této výukové aktivitě žáci pracují s daty, která jsou uvedena ve slovní úloze. Úkolem žáků je tyto informace analyzovat a následně převést tato data z textu do tabulek a grafu a prostřednictvím vhodně zvolených příkazů provádět v…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V návrhu nové podoby RVP ZV se objevila ve vzdělávací oblasti cizí jazyk a další cizí jazyk mediace. Nejde o nový koncept. Pouze se do našich dokumentů oficiálně propisuje až v době, kdy dozrál čas na revizi českého kurikula. Mnoho jazykářů tak…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Jazykové vzdělávání ve školách v České republice vychází z RVP ZV a Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Jeho aktualizované Doplňkové vydání z roku 2020 přináší tematický okruh mediace.…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Následující aktivity se zaměřují na využití robotického 3D programu Robocompass při vytváření jednoduchých konstrukcí trojúhelníků prostřednictvím jednoduchých příkazů. Program umožňuje zpětné přehrávání všech…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Bc. Veronika Procházková
Výuková aktivita pro žáky druhého stupně základních škol rozvíjející digitální kompetence prostřednictvím aplikace Cymath, která slouží především k řešení matematických úloh. Aktivita formou pracovn…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Aktivita pro žáky zaměřená na měření tepové frekvence a uvědomění si jejího významu prona zdraví člověka. Žák si zároveň ověří její změny vlivem střídání různých činností.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si významu dobrých a laskavých mezilidských vztahů. Žáci v této aktivitě vymýšlejí svou vlastní fiktivní dobročinnou organizaci a tvoří plakát, který vystihuje podstatu a způsob pomoci jiný…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Martin Volný
Zatímco koncept aktivního občanství „adoptoval“ český vzdělávací systém už Bílou knihou v roce 2002, koncept digitálního občanství nám může stále připadat jako neologismus. Přitom právě propojení obou kompetencí přiná…
článek
NPO 3.1 DIGI