Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Tento článek představuje aplikaci Historiana, inovativní nástroj pro výuku dějepisu, který podporuje rozvoj historické gramotnosti a kritického myšlení. Učitelé mohou vytvářet vlastní interaktivní aktivity na míru svým žákům, a to pomoc…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci využívají bicí nástroje k tvorbě a doprovodné hře. Aktivita se zaměřuje na skládání melodií pomocí bicích hudebních nástrojů v aplikaci „Chrome Music Lab – Bicí nástroje“. Během této hodiny se žáci…
Autor: Zuzana Majíčková
Tato aktivita je ideálním výstupem pro žáky devátého ročníku na konci školního roku, kdy je prostor a čas reflektovat uplynulý školní rok, či chcete-li celou školní docházku, pomocí virtuální nástěnky padlet.com. Ž…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci si prohloubí své znalosti různých typů mimořádných situací a osvojí si praktické dovednosti v oblasti vyhledávání a zpracovávání informací. Rozvíjejí schopnost kritického myšlení, spolupráce…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
V rámci této výuky se žáci učí o postavení Země mezi ostatními planetami a dokáží vyjmenovat všechny planety Sluneční soustavy. Poznají, že některé planety mají kolem sebe měsíce a že vzdálenosti mezi planetami jsou obrovské.…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tato osmidílná výuková aktivita s podtitulem Školní podcast, určená do hodin češtiny a mediální výchovy, promění vaše žáky v rozhlasové spíkry. Aktivita, zahrnující tvorbu pravidelného školního podcastu…
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Žáci si prostřednictvím moderních aplikací vyzkouší simulaci plánování Vídeňského kongresu, pochopí důležitost diplomacie a koordinace v mezinárodních jednáních a naučí se používat nástroje pro plánován…
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tato výuková aktivita se zaměřuje na tvorbu výkladu. Žáci pracují ve skupinách způsobem podobným tomu, který je typický pro tzv. argumentační esej doporučovanou pro gymnaziální vzdělávání
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tento článek se zaměřuje na praktický nácvik tvorby zápisu z jednání. Tématem je jednání Poslanecké sněmovny (případně například jednání vybraného obecního zastupitelstva, pokud jsou záznamy z něj k dispozici na internetu). Ž…
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tato aktivita se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti žáků. Oproti takové metodě literární výchovy, v níž učitel podává obecné informace o autorech a dílech (a žáci je posléze jako „hotové poznatky“ memorují), je zde…
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Pokud využijeme vybrané digitální nástroje k procvičování různých znalostí nutných pro zvládnutí maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury, můžeme tak docílit zefektivnění přípravy žáků na tuto zkoušku (v tomto…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Aktivita umožňuje žákům číst nahlas v domácím prostředí, kde se mohou cítit uvolněněji a lépe se soustředit než ve škole. Čtení v příjemném a známém prostředí může u dětí dlouhodobě podpořit zájem o četbu. Aktivita se zaměřuje na mimoč…
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Aplikace je určena k provádění simulací jednoduchých chemických experimentů na tabletech nebo chytrých telefonech. Poměrně věrohodně simuluje řadu vlastností látek a průběhů chemických reakcí. Komunikační prostředí je v angličtině, ovládání…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Anotace
Žáci se naučí rozpoznávat hlasy domácích zvířat a spojit si je s daným zvířetem a s informacemi, které slyšeli ve filmových ukázkách. Učitel pustí krátké filmy s různými domácími zvířaty a žáci…
Autor: Mgr. Jan Hercik Ph.D.
Místní region je ideálním prostorem pro získání celé řady geografických kompetencí v širších oborových, prostorových i časových souvislostech. Aktivita si klade za cíl seznámit žáky šestého roční…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci si procvičí a upevní dovednosti v písemném dělení jednociferným dělitelem. Provedou kontrolu výsledků pomocí sestavení tajenky, kterou naleznou zakódovanou v QR kódech. Aktivita je interaktivní a motivující pro žáky, přičemž…
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Aktivita je vhodná pro žáky třetího ročníku nebo začátečníky v tvorbě digitálního obsahu. Žáci zaznamenávají v okolí školy změny v podzimní přírodě prostřednictvím fotografování. Učí se bezpečně zacházet s…
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Metodický materiál je námětem pro vyvození tvorby grafu a tabulky v MS Office Excel pro žáky 4. ročníku ZŠ. Žáci při výuce hlasují, tvoří tabulku a zapisují do ní získané informace. Následně si prostřednictvím funkce &bdquo…
Autor: Mgr. Daniel Janata
Co mohu udělat pro vlastní bezpečnost jako chodec a cyklista? Jak se vybavit, aby můj pohyb po cestách byl bezpečný? Co udělat, abych „viděl a byl viděn“? To jsou některé ze základních otázek, které by měly provázet každého cyklistu a chodce – účastn…
Autor: Mgr. Daniel Janata
Co je to přátelství, jak se projevuje? Jaký je rozdíl mezi osobním přátelstvím a „přátelstvím“ na sociálních sítích? Zorientovat se ve světě, který nabízí účelová, virtuální či opravdová př…
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Webovou aplikaci Graspable Math můžeme považovat za možnou alternativu metody tužky a papíru. Umožňuje žákům využívat intuitivní a interaktivní prostředí, kde mohou zkoumat, jak matematika funguje, a zároveň rozvíjet flexibilní uvažování.
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě do hodiny němčiny se zaměříme na práci se složitějším textem ve výuce dalšího cizího jazyka. Vyzkoušíme si různé strategie čtení – v úvodu hodiny globální čtení pro pochopení…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Výuková aktivita prostřednictvím písně a pohybu je zaměřena na zapamatování hlavních památek, které v naší zemi vytvořil Karel IV. Žáci budou prostřednictvím písně, kterou vytvoří aplikace umělé inteligence na základě slov zadan…
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Aktivita je zaměřena na efektivní pozorování vývoje rostlin pomocí digitálních technologií. Učitel s žáky nejprve vyhledává informace o sázení bylin, poté získané znalosti uvádí do praxe – od nákupu materi…
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci ve dvojicích nafotí různé části školy a také spolužáky a učitele, jenže fotky nebudou úplné – něco na nich bude chybět. Žáci totiž fotky pomocí aplikace Cleanup.pictures v počítači „upraví“ tak, aby ostatní měli &scaron…
Autor: Bc. Veronika Procházková
Jak propojit geometrický význam algebraického výrazu s jeho zápisem? Ideální je využití algebraických dlaždic, které nabízí širokou škálu využití od prvního stupně základní školy až po gymnázium. Čl…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci zkoumají ekosystém louky a prostřednictvím internetu vyhledávají informace o jednotlivých živočiších a rostlinách spojených s tímto ekosystémem. Identifikují tyto organismy, zjišťují jejich vzhled a charakteristiky a reagují…
Autor: Mgr. Daniel Janata
Prostřednictvím specializované aplikace se žáci naučí vyhledávat dopravní spojení mezi dvěma místy, vybírat klíčové informace, díky kterým je možné porovnat různé způsoby dopravy, jejich výhody a nevýhody a kriticky přemý…
Autor: Mgr. Daniel Janata
Orientace v dopravním značení, kterým se řídí řidiči vozidel a které chrání chodce, je klíčovým prvkem bezpečnosti silničního provozu. Pochopení dopravního značení a vědomí toho, jak se mají chovat motoristé, je významn…
Autor: Mgr. Daniel Janata
Chystáte se na exkurzi, výlet, návštěvu muzea, divadla či jiného místa? Využijte cestu jako inspirativní prostředí pro sepsání společného „cestovatelského blogu“. Vytvořte pro své žáky příležitost zaznamenat klíčové…