Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Mgr. Pavel Žalský
Tento článek představuje aplikaci Historiana, inovativní nástroj pro výuku dějepisu, který podporuje rozvoj historické gramotnosti a kritického myšlení. Učitelé mohou vytvářet vlastní interaktivní aktivity na míru svým žákům, a to pomoc…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci využívají bicí nástroje k tvorbě a doprovodné hře. Aktivita se zaměřuje na skládání melodií pomocí bicích hudebních nástrojů v aplikaci „Chrome Music Lab – Bicí nástroje“. Během této hodiny se žáci…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Tato aktivita je ideálním výstupem pro žáky devátého ročníku na konci školního roku, kdy je prostor a čas reflektovat uplynulý školní rok, či chcete-li celou školní docházku, pomocí virtuální nástěnky padlet.com. Ž…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci si prohloubí své znalosti různých typů mimořádných situací a osvojí si praktické dovednosti v oblasti vyhledávání a zpracovávání informací. Rozvíjejí schopnost kritického myšlení, spolupráce…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
V rámci této výuky se žáci učí o postavení Země mezi ostatními planetami a dokáží vyjmenovat všechny planety Sluneční soustavy. Poznají, že některé planety mají kolem sebe měsíce a že vzdálenosti mezi planetami jsou obrovské.…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tato osmidílná výuková aktivita s podtitulem Školní podcast, určená do hodin češtiny a mediální výchovy, promění vaše žáky v rozhlasové spíkry. Aktivita, zahrnující tvorbu pravidelného školního podcastu…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Žáci si prostřednictvím moderních aplikací vyzkouší simulaci plánování Vídeňského kongresu, pochopí důležitost diplomacie a koordinace v mezinárodních jednáních a naučí se používat nástroje pro plánován…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tato výuková aktivita se zaměřuje na tvorbu výkladu. Žáci pracují ve skupinách způsobem podobným tomu, který je typický pro tzv. argumentační esej doporučovanou pro gymnaziální vzdělávání
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tento článek se zaměřuje na praktický nácvik tvorby zápisu z jednání. Tématem je jednání Poslanecké sněmovny (případně například jednání vybraného obecního zastupitelstva, pokud jsou záznamy z něj k dispozici na internetu). Ž…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tato aktivita se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti žáků. Oproti takové metodě literární výchovy, v níž učitel podává obecné informace o autorech a dílech (a žáci je posléze jako „hotové poznatky“ memorují), je zde…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Pokud využijeme vybrané digitální nástroje k procvičování různých znalostí nutných pro zvládnutí maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury, můžeme tak docílit zefektivnění přípravy žáků na tuto zkoušku (v tomto…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Aktivita umožňuje žákům číst nahlas v domácím prostředí, kde se mohou cítit uvolněněji a lépe se soustředit než ve škole. Čtení v příjemném a známém prostředí může u dětí dlouhodobě podpořit zájem o četbu. Aktivita se zaměřuje na mimoč…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Aplikace je určena k provádění simulací jednoduchých chemických experimentů na tabletech nebo chytrých telefonech. Poměrně věrohodně simuluje řadu vlastností látek a průběhů chemických reakcí. Komunikační prostředí je v angličtině, ovládání…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Anotace Žáci se naučí rozpoznávat hlasy domácích zvířat a spojit si je s daným zvířetem a s informacemi, které slyšeli ve filmových ukázkách. Učitel pustí krátké filmy s různými domácími zvířaty a žáci…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Jan Hercik Ph.D.
Místní region je ideálním prostorem pro získání celé řady geografických kompetencí v širších oborových, prostorových i časových souvislostech. Aktivita si klade za cíl seznámit žáky šestého roční…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci si procvičí a upevní dovednosti v písemném dělení jednociferným dělitelem. Provedou kontrolu výsledků pomocí sestavení tajenky, kterou naleznou zakódovanou v QR kódech. Aktivita je interaktivní a motivující pro žáky, přičemž…
učebnice
NPO 3.1 DOGI
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Aktivita je vhodná pro žáky třetího ročníku nebo začátečníky v tvorbě digitálního obsahu. Žáci zaznamenávají v okolí školy změny v podzimní přírodě prostřednictvím fotografování. Učí se bezpečně zacházet s…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Metodický materiál je námětem pro vyvození tvorby grafu a tabulky v MS Office Excel pro žáky 4. ročníku ZŠ. Žáci při výuce hlasují, tvoří tabulku a zapisují do ní získané informace. Následně si prostřednictvím funkce &bdquo…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Daniel Janata
Co mohu udělat pro vlastní bezpečnost jako chodec a cyklista? Jak se vybavit, aby můj pohyb po cestách byl bezpečný? Co udělat, abych „viděl a byl viděn“? To jsou některé ze základních otázek, které by měly provázet každého cyklistu a chodce – účastn…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Daniel Janata
Co je to přátelství, jak se projevuje? Jaký je rozdíl mezi osobním přátelstvím a „přátelstvím“ na sociálních sítích? Zorientovat se ve světě, který nabízí účelová, virtuální či opravdová př…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Webovou aplikaci Graspable Math můžeme považovat za možnou alternativu metody tužky a papíru. Umožňuje žákům využívat intuitivní a interaktivní prostředí, kde mohou zkoumat, jak matematika funguje, a zároveň rozvíjet flexibilní uvažování.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě do hodiny němčiny se zaměříme na práci se složitějším textem ve výuce dalšího cizího jazyka. Vyzkoušíme si různé strategie čtení – v úvodu hodiny globální čtení pro pochopení…
článek
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Výuková aktivita prostřednictvím písně a pohybu je zaměřena na zapamatování hlavních památek, které v naší zemi vytvořil Karel IV. Žáci budou prostřednictvím písně, kterou vytvoří aplikace umělé inteligence na základě slov zadan…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Aktivita je zaměřena na efektivní pozorování vývoje rostlin pomocí digitálních technologií. Učitel s žáky nejprve vyhledává informace o sázení bylin, poté získané znalosti uvádí do praxe – od nákupu materi…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci ve dvojicích nafotí různé části školy a také spolužáky a učitele, jenže fotky nebudou úplné – něco na nich bude chybět. Žáci totiž fotky pomocí aplikace Cleanup.pictures v počítači „upraví“ tak, aby ostatní měli &scaron…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Bc. Veronika Procházková
Jak propojit geometrický význam algebraického výrazu s jeho zápisem? Ideální je využití algebraických dlaždic, které nabízí širokou škálu využití od prvního stupně základní školy až po gymnázium. Čl…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci zkoumají ekosystém louky a prostřednictvím internetu vyhledávají informace o jednotlivých živočiších a rostlinách spojených s tímto ekosystémem. Identifikují tyto organismy, zjišťují jejich vzhled a charakteristiky a reagují…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Daniel Janata
Prostřednictvím specializované aplikace se žáci naučí vyhledávat dopravní spojení mezi dvěma místy, vybírat klíčové informace, díky kterým je možné porovnat různé způsoby dopravy, jejich výhody a nevýhody a kriticky přemý…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Daniel Janata
Orientace v dopravním značení, kterým se řídí řidiči vozidel a které chrání chodce, je klíčovým prvkem bezpečnosti silničního provozu. Pochopení dopravního značení a vědomí toho, jak se mají chovat motoristé, je významn…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Daniel Janata
Chystáte se na exkurzi, výlet, návštěvu muzea, divadla či jiného místa? Využijte cestu jako inspirativní prostředí pro sepsání společného „cestovatelského blogu“. Vytvořte pro své žáky příležitost zaznamenat klíčové…
článek
NPO 3.1 DIGI