Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Lekce je zaměřena na procvičování sčítání a odčítání do 5 prostřednictvím rozmanitých aktivit, které propojují pohyb, hudbu a práci s interaktivními nástroji, jako jsou tabule, sešity a tablety. Aktivity jsou pečlivě střídá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
V hodině se žáci zaměří na procvičování základních matematických operací (sčítání, násobení, odečítání) s využitím pravidla přednosti operací. Žáci pracují ve dvojicích, vyplní na základě…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Cílem této aktivity je analýza vlastností lineární funkce s využitím webové aplikace Graspable Math. Aplikace je propojena s programem Geogebra, který žáci v této aktivitě využívají k analýze vlastností lineární funkce …
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Simulátor „Hra s čísly do 20“ od PhET je zábavný interaktivní nástroj určený pro mladší děti, který pomáhá rozvíjet základní matematické dovednosti v oblasti počítání, konkrétně sčítá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Cílem této aktivity je procvičit algebru a algebraické výrazy s využitím webové aplikace Graspable Math. Aplikace je velmi propracovaná a nabízí příklady s rovnicemi, ale i grafy. Je založena na principu posouvání jednotlivých částí vý…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Ukázat žákům co nejpřesněji, že podíl obvodu kružnice a jejího průměru je vždy konstantní, byl v minulých letech pro vyučující docela obtížný úkol. S příchodem digitálních technologií se situace změnila. Dnes máme možnost si samostatně…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci si procvičí a upevní dovednosti v písemném dělení jednociferným dělitelem. Provedou kontrolu výsledků pomocí sestavení tajenky, kterou naleznou zakódovanou v QR kódech. Aktivita je interaktivní a motivující pro žáky, přičemž…
učebnice
NPO 3.1 DOGI
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Metodický materiál je námětem pro vyvození tvorby grafu a tabulky v MS Office Excel pro žáky 4. ročníku ZŠ. Žáci při výuce hlasují, tvoří tabulku a zapisují do ní získané informace. Následně si prostřednictvím funkce &bdquo…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Webovou aplikaci Graspable Math můžeme považovat za možnou alternativu metody tužky a papíru. Umožňuje žákům využívat intuitivní a interaktivní prostředí, kde mohou zkoumat, jak matematika funguje, a zároveň rozvíjet flexibilní uvažování.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Bc. Veronika Procházková
Jak propojit geometrický význam algebraického výrazu s jeho zápisem? Ideální je využití algebraických dlaždic, které nabízí širokou škálu využití od prvního stupně základní školy až po gymnázium. Čl…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci se v rámci této aktivity učí vytvářet matematické příklady s čísly do 20 a automatizují si základní početní operace. Při tvorbě příkladů využívají tablety, což zvyšuje jejich motivaci a zapojení. Své příklady…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Tato aktivita se zaměřuje na využití robotického programu Robocompass při zobrazení bodů prostřednictvím osové souměrnosti. Jednotlivé kroky konstrukcí lze v programu popisovat i slovně, což žákům umožňuje procvičit slovní vyjadřování v matematice.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Základní myšlenkou aktivity je vytvoření „hranaté“ hlavy. Hlavu vybraného objektu (člověk, zvíře, hračka) žáci nafotí z pěti pohledů. Obrázky pak v počítačové aplikaci upraví do čtvercového formátu, správně umíst…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
V této výukové aktivitě žáci pracují s daty, která jsou uvedena ve slovní úloze. Úkolem žáků je tyto informace analyzovat a následně převést tato data z textu do tabulek a grafu a prostřednictvím vhodně zvolených příkazů provádět v…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Následující aktivity se zaměřují na využití robotického 3D programu Robocompass při vytváření jednoduchých konstrukcí trojúhelníků prostřednictvím jednoduchých příkazů. Program umožňuje zpětné přehrávání všech…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Bc. Veronika Procházková
Výuková aktivita pro žáky druhého stupně základních škol rozvíjející digitální kompetence prostřednictvím aplikace Cymath, která slouží především k řešení matematických úloh. Aktivita formou pracovn…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
V internetovém prostředí můžeme nalézt mnoho online kalkulátorů počítajících různé matematické veličiny (zpravidla ve spojení s obsahem) související s rovinnými útvary. Mohou nám tak usnadnit rutinní a často časově náročné…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Přesně sestrojit kružnici vepsanou trojúhelníku s pomocí pravítka a kružítka je poměrně obtížný úkol. Často se setkáváme se skutečností, kdy kružnice protne některou ze stran trojúhelníka ve dvou bodech a s jinou nemá společný bod. Přesto je…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Jedním z efektivních a užitečných nástrojů tabulkového procesoru jsou datumové funkce. Pomocí aktivity se žáci seznámí s principem práce procesoru s časovými údaji a vyzkouší si jejich využití na jednoduchých praktických př…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Bc. Veronika Procházková
Cílem článku je seznámit čtenáře s aplikací Cymath, kterou lze využít na jakémkoli stupni vzdělávání ve výuce matematiky. Aplikace nabízí širokou škálu připravených témat z matematiky, největší výhodou…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Bc. Veronika Procházková
Výuková aktivita je zaměřena na seznámení se s Pythagorovou větou v rovině a její využití v praktické úloze. Aktivita skládající se ze dvou částí využívá dvou aplikací – matematického softwaru GeoGebra a Google Maps. Klade…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Žáci v prostředí programu GeoGebra modelují grafy lineárních funkcí, aktivně využívají posuvníky, s jejichž pomocí se grafy dynamicky mění. Na základě experimentování objevují souvislosti koeficientů v předpisu lineární funkce s…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Ing. Bc. Michaela Rejnová
Jedná se o inspiraci do výuky pro učitele a žáky 2. stupně základní školy, kteří se v první části seznamují s prostředím třídy budoucnosti za využití informačních technologií. Na základě nastudovaných materiálů si žá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Kateřina Kašparová
Chcete zpestřit žákům hodinu matematiky? Znáte aplikaci Photomath? Chtěli byste si ověřit, jak rozumí žáci algebraickým výrazům? Pak je tato aktivita dělaná přímo pro vás.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Markéta Adamcová
Aktivita má projektový charakter. Propojuje hned několik oborů a umožňuje aplikaci znalostí z českého jazyka v praxi. Žáci se po teoretickém úvodu ve škole pustí do vlastního terénního výzkumu, který spočívá ve sběru pomístn…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Bc. Veronika Procházková
Článek slouží jako základní návod k aplikaci Polypad, kterou lze využít na jakémkoliv stupni vzdělávání při výuce matematiky k rozvoji digitálních kompetencí. Aplikace je vhodná ke zkoumání, manipulaci a vizualizaci nejrůzněj…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Ing. Kateřina Kašparová Ph.D.
Tato aktivita podněcuje žáky k hledání a analyzování procentních slev na internetu pro různé produkty, uvádím konkrétní příklad nákupu pro rodinu Novákových. Žáci se aktivně zapojují do vyhledávání nabí…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Ing. Kateřina Kašparová Ph.D.
Daná aktivita se zaměřuje na tvoření grafu funkcí pomocí digitálních nástrojů, jako je např. aplikace GeoGebra a aplikace Photomath. Využívá technologie k porozumění, analyzování a interpretaci grafu funkcí.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Systémy dynamické geometrie přímo vyzývají k badatelsky orientované výuce. Modelováním žáci zkoumají, objevují a ověřují vztahy a vlastnosti geometrických objektů (vzor–obraz) shodného zobrazení osová souměrnost, které…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Tento článek je zaměřený na rozvoj digitálních kompetencí u žáků na 2. stupni ZŠ skrze aplikace zaměřené na prostorovou představivost ve 2D a 3D prostoru. V tomto článku je zpracovaný stručný přehled aplikací, které mohou být použité v…
článek
NPO 3.1 DIGI