Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Mgr. Daniel Janata
Jak nejlépe naplánovat výlet, exkurzi, prohlídku daného místa? Jak vtáhnout své žáky do plánování a vytvořit podmínky pro pocit žáků „náš výlet“? Dozvědět se o daném místě to podstatné, než jej nav…
Autor: Bc. Veronika Procházková
Výuková aktivita pro žáky druhého stupně základních škol určená do hodin matematiky, která se zaměřuje na sazbu matematického textu v prostředí MS Word. Úlohy se týkají algebraických lomených výrazů a určování podm…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
V dnešní době je pro nás umění často zdrojem estetického potěšení, sdělením určitého poselství nebo vyjádřením politického či společenského protestu. Málokdo z nás chodí do galerií obdivovat obrazy a sochy, ač nám…
Autor: PhDr. Hana Havlínová Ph.D.
Žáci na ukázce dětské hry porovnají život dnes a v období dětství jejich rodičů či prarodičů (tj. cca před 30–50 lety) a vytvoří videonávod, jak si zahrát vybranou hru. Při pouštění motivačního videa a při vlastním natáčení použí…
Autor: Mgr. Martin Volný
Převzetí občanského průkazu znamená v životě každého mladého člověka významný předěl, s patnáctým rokem věku nabývá řady práv, ale i povinností. Lekce využívá tohoto momentu v jeho životě, aby přitáhla jeho pozornost ke službám…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se zaměříme na tvoření otázek a sestavíme online dotazník na vybrané téma. Budeme učit žáky nejen klást otázky, ale i zamyslet se nad tím, co potřebujeme pomocí dotazníku zjistit a jak prezentovat výsledky…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě budeme pracovat s AI aplikací Text to Speech, aplikaci využijeme k rozvoji žákova učení. Žáci si nacvičí výslovnost a čtení krátkého textu o zvířátku, který si sami vytvořili. Tento text si pak sami nahrají pomoc…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci se v rámci této aktivity učí vytvářet matematické příklady s čísly do 20 a automatizují si základní početní operace. Při tvorbě příkladů využívají tablety, což zvyšuje jejich motivaci a zapojení. Své příklady…
Autor: PhDr. Hana Havlínová Ph.D.
Žáci na ukázce domácího spotřebiče porovnají život dnes a v období dětství jejich rodičů či prarodičů (tj. cca před 30–50 lety). Při vyhledávání informací používají digitální technologie a zdroje, které jim doporučí učitel.
Autor: PhDr. Hana Havlínová Ph.D.
Žáci s využitím vzdělávací aplikace HistoryLab zkoumají konkrétní období z minulosti naší země, v tomto případě rok 1950, z pohledu trávení volného času. Na základě dobové fotografie a položených otázek diskutují o t…
Autor: Mgr. Martin Volný
Spuštění aplikace eDoklady přitáhlo zájem veřejnosti k tématu elektronizace veřejné správy, tzv. eGovernmentu. Zatímco je elektronická občanka novinkou, eObčanka je s námi už od roku 2018. Umí však žáci posoudit, jaké benefity jim ten který…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu. Čemu bychom důvěřovat rozhodně neměli? Na co bychom si měli dávat pozor? Proč neotevírat e-maily z neznámých adres, neklikat na odkazy a neotevírat přílohy?
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu. Zaměříme se na to, co na sociální sítě opravdu nepatří a mohlo by nám teď nebo do budoucna způsobit potíže. Zkusíme si vytvořit falešný fakebookový profil.
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na vyhledávání, srovnávání a hodnocení archivních map a historických leteckých snímků v online prostředí Archivu geoportálu Českého úřadu zeměměřičského a katastrálního (dále jen ČÚZK). V…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu. Na modelových situacích při hře si zkusíme, jak se umíme vypořádat s výzvami, které nám pohyb na internetu přináší. Jak bezpečně komunikovat na sítích a čeho se…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu. Zamyslíme se nad tím, jak by mělo vypadat bezpečné heslo. Ověříme si, jak bezpečná máme my svá hesla, která používáme, a ukážeme si, jak bezpečné a zapamatovateln…
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Výuková aktivita seznamuje žáky a žákyně s konceptem a principy orální historie. Zaměřuje se na poukázání možných rozdílů mezi „oficiálním“ historickým příběhem a příběhem, který je předáván v rodinn…
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na třídění a grafickou vizualizaci vědomostí prostřednictvím myšlenkových map. Princip tvorby takových grafických výstupů je představen na příkladu problematiky biologie řas, je však možné ho aplikovat na libovolné téma.
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na vizualizaci dat v podobě tematické mapy a následné zpracování vizualizovaných skutečností.
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na vizualizaci dat souvisejících s neklidnými regiony Asie, jako jsou výdaje na zbrojení či migrační koeficienty, a to v podobě kartogramu a tematické mapy.
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci natočí pomocí online nástroje Riverside z aplikace Spotify for Podcasters zvukovou nahrávku na téma, co je dělá zajímavými a jedinečnými. Téma by mělo jít více do hloubky, nemělo by pouze obsahovat jejich záliby, žáci by se měli zamyslet…
Autor: Jakub Holec
Aktivita navazuje na předchozí hodinu, která byla zaměřena na důležité makroživiny (sacharidy, tuky, bílkoviny, minerální látky a vitamíny). V návaznosti na získané znalosti si žáci s pomocí kalorických tabulek vytvářejí vlastní j…
Autor: Jakub Holec
Tato aktivita umožní žákům pochopit uspořádání lidského těla od celých orgánových soustav až po nejmenší úroveň jednotlivých buněk v rámci vybraných tkání. Prostřednictvím digitálních technologií a…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
Tato interaktivní výuková aktivita je určena pro žáky prvního stupně základní školy, konkrétně pro 4. a 5. ročník. Hlavním cílem aktivity je seznámit žáky s důležitými místy v jejich okolí nebo v rámci České…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se seznámíme s jednoduchou aplikací na tvorbu komiksu, aplikaci využijeme k vytvoření krátkého komiksu v angličtině, žáci si procvičí anglické modální sloveso can a naučí se sdílet svou práci pomocí…
Autor: Jakub Holec
Žáci se v rámci aktivity zabývají evolucí člověka s důrazem na typický lidský znak, kterým je trvalá chůze po dvou končetinách. Zkoumají stopy, které zanechali naši předci před několika miliony let, a vyvozují hypotézy k tomu, jakým…
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Výuková hodina je zaměřena na téma Keltové. Žáci a žákyně se dozvědí základní informace o Keltech a jejich způsobu života a boje, keltském náboženství, osídlení v Čechách a v Evropě. Aktivita je založena na principech kritického čten…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Znalost slavných osobností spojených s historií města, v němž se žáci vzdělávají, patří nejen k základnímu očekávanému přehledu, ale jde také o jeden z prvků místně zakotveného učení, který může žákům pomoci budovat si…
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Žáci pracují s obrazy jako s historickými prameny, z nichž odvozují vnímání kolonialismu evropskými velmocemi a využívají k analýze zdrojů virtuální nástěnku nebo grafický editor. Aktivitu je vhodné zařadit až poté, co již ž…