Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Mgr. Daniel Janata
Jak nejlépe naplánovat výlet, exkurzi, prohlídku daného místa? Jak vtáhnout své žáky do plánování a vytvořit podmínky pro pocit žáků „náš výlet“? Dozvědět se o daném místě to podstatné, než jej nav…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Daniel Janata
Jaká existují kolem nás pravidla? Čím nám slouží a v čem pomáhají? Proč je dobré se pravidly řídit? Řešíme problematiku související s online a offline pravidly, jejich potřebou, významem. Učíme se pravidla nastavit, diskutovat o nich a…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Bc. Veronika Procházková
Výuková aktivita pro žáky druhého stupně základních škol určená do hodin matematiky, která se zaměřuje na sazbu matematického textu v prostředí MS Word. Úlohy se týkají algebraických lomených výrazů a určování podm…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
V dnešní době je pro nás umění často zdrojem estetického potěšení, sdělením určitého poselství nebo vyjádřením politického či společenského protestu. Málokdo z nás chodí do galerií obdivovat obrazy a sochy, ač nám…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Hana Havlínová Ph.D.
Žáci na ukázce dětské hry porovnají život dnes a v období dětství jejich rodičů či prarodičů (tj. cca před 30–50 lety) a vytvoří videonávod, jak si zahrát vybranou hru. Při pouštění motivačního videa a při vlastním natáčení použí…
článek
Autor: Mgr. Martin Volný
Převzetí občanského průkazu znamená v životě každého mladého člověka významný předěl, s patnáctým rokem věku nabývá řady práv, ale i povinností. Lekce využívá tohoto momentu v jeho životě, aby přitáhla jeho pozornost ke službám…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se zaměříme na tvoření otázek a sestavíme online dotazník na vybrané téma. Budeme učit žáky nejen klást otázky, ale i zamyslet se nad tím, co potřebujeme pomocí dotazníku zjistit a jak prezentovat výsledky…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě budeme pracovat s AI aplikací Text to Speech, aplikaci využijeme k rozvoji žákova učení. Žáci si nacvičí výslovnost a čtení krátkého textu o zvířátku, který si sami vytvořili. Tento text si pak sami nahrají pomoc…
cvičení
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci se v rámci této aktivity učí vytvářet matematické příklady s čísly do 20 a automatizují si základní početní operace. Při tvorbě příkladů využívají tablety, což zvyšuje jejich motivaci a zapojení. Své příklady…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Hana Havlínová Ph.D.
Žáci na ukázce domácího spotřebiče porovnají život dnes a v období dětství jejich rodičů či prarodičů (tj. cca před 30–50 lety). Při vyhledávání informací používají digitální technologie a zdroje, které jim doporučí učitel.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Hana Havlínová Ph.D.
Žáci s využitím vzdělávací aplikace HistoryLab zkoumají konkrétní období z minulosti naší země, v tomto případě rok 1950, z pohledu trávení volného času. Na základě dobové fotografie a položených otázek diskutují o t…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Martin Volný
Spuštění aplikace eDoklady přitáhlo zájem veřejnosti k tématu elektronizace veřejné správy, tzv. eGovernmentu. Zatímco je elektronická občanka novinkou, eObčanka je s námi už od roku 2018. Umí však žáci posoudit, jaké benefity jim ten který…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu. Čemu bychom důvěřovat rozhodně neměli? Na co bychom si měli dávat pozor? Proč neotevírat e-maily z neznámých adres, neklikat na odkazy a neotevírat přílohy?
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu. Zaměříme se na to, co na sociální sítě opravdu nepatří a mohlo by nám teď nebo do budoucna způsobit potíže. Zkusíme si vytvořit falešný fakebookový profil.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na vyhledávání, srovnávání a hodnocení archivních map a historických leteckých snímků v online prostředí Archivu geoportálu Českého úřadu zeměměřičského a katastrálního (dále jen ČÚZK). V…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu. Na modelových situacích při hře si zkusíme, jak se umíme vypořádat s výzvami, které nám pohyb na internetu přináší. Jak bezpečně komunikovat na sítích a čeho se…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu. Zamyslíme se nad tím, jak by mělo vypadat bezpečné heslo. Ověříme si, jak bezpečná máme my svá hesla, která používáme, a ukážeme si, jak bezpečné a zapamatovateln…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Výuková aktivita seznamuje žáky a žákyně s konceptem a principy orální historie. Zaměřuje se na poukázání možných rozdílů mezi „oficiálním“ historickým příběhem a příběhem, který je předáván v rodinn…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na třídění a grafickou vizualizaci vědomostí prostřednictvím myšlenkových map. Princip tvorby takových grafických výstupů je představen na příkladu problematiky biologie řas, je však možné ho aplikovat na libovolné téma.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na vizualizaci dat v podobě tematické mapy a následné zpracování vizualizovaných skutečností.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na vizualizaci dat souvisejících s neklidnými regiony Asie, jako jsou výdaje na zbrojení či migrační koeficienty, a to v podobě kartogramu a tematické mapy.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci natočí pomocí online nástroje Riverside z aplikace Spotify for Podcasters zvukovou nahrávku na téma, co je dělá zajímavými a jedinečnými. Téma by mělo jít více do hloubky, nemělo by pouze obsahovat jejich záliby, žáci by se měli zamyslet…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
Aktivita navazuje na předchozí hodinu, která byla zaměřena na důležité makroživiny (sacharidy, tuky, bílkoviny, minerální látky a vitamíny). V návaznosti na získané znalosti si žáci s pomocí kalorických tabulek vytvářejí vlastní j…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
Tato aktivita umožní žákům pochopit uspořádání lidského těla od celých orgánových soustav až po nejmenší úroveň jednotlivých buněk v rámci vybraných tkání. Prostřednictvím digitálních technologií a…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
Tato interaktivní výuková aktivita je určena pro žáky prvního stupně základní školy, konkrétně pro 4. a 5. ročník. Hlavním cílem aktivity je seznámit žáky s důležitými místy v jejich okolí nebo v rámci České…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se seznámíme s jednoduchou aplikací na tvorbu komiksu, aplikaci využijeme k vytvoření krátkého komiksu v angličtině, žáci si procvičí anglické modální sloveso can a naučí se sdílet svou práci pomocí…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
Žáci se v rámci aktivity zabývají evolucí člověka s důrazem na typický lidský znak, kterým je trvalá chůze po dvou končetinách. Zkoumají stopy, které zanechali naši předci před několika miliony let, a vyvozují hypotézy k tomu, jakým…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Výuková hodina je zaměřena na téma Keltové. Žáci a žákyně se dozvědí základní informace o Keltech a jejich způsobu života a boje, keltském náboženství, osídlení v Čechách a v Evropě. Aktivita je založena na principech kritického čten…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Znalost slavných osobností spojených s historií města, v němž se žáci vzdělávají, patří nejen k základnímu očekávanému přehledu, ale jde také o jeden z prvků místně zakotveného učení, který může žákům pomoci budovat si…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavel Žalský
Žáci pracují s obrazy jako s historickými prameny, z nichž odvozují vnímání kolonialismu evropskými velmocemi a využívají k analýze zdrojů virtuální nástěnku nebo grafický editor. Aktivitu je vhodné zařadit až poté, co již ž…
článek
NPO 3.1 DIGI