Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě si žáci upevní učivo vlastivědy pomocí kvízu, který si sami připraví. Učí se vytvořit online kvíz zaměřený na probrané učivo, klást otázky, vytvářet správné i chybné odpovědi. Žáci se…
článek
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Aktivita umožňuje žákům číst nahlas v domácím prostředí, kde se mohou cítit uvolněněji a lépe se soustředit než ve škole. Čtení v příjemném a známém prostředí může u dětí dlouhodobě podpořit zájem o četbu. Aktivita se zaměřuje na mimoč…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci zkoumají ekosystém louky a prostřednictvím internetu vyhledávají informace o jednotlivých živočiších a rostlinách spojených s tímto ekosystémem. Identifikují tyto organismy, zjišťují jejich vzhled a charakteristiky a reagují…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se zaměříme na tvoření otázek a sestavíme online dotazník na vybrané téma. Budeme učit žáky nejen klást otázky, ale i zamyslet se nad tím, co potřebujeme pomocí dotazníku zjistit a jak prezentovat výsledky…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě budeme pracovat s AI aplikací Text to Speech, aplikaci využijeme k rozvoji žákova učení. Žáci si nacvičí výslovnost a čtení krátkého textu o zvířátku, který si sami vytvořili. Tento text si pak sami nahrají pomoc…
cvičení
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu. Čemu bychom důvěřovat rozhodně neměli? Na co bychom si měli dávat pozor? Proč neotevírat e-maily z neznámých adres, neklikat na odkazy a neotevírat přílohy?
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu. Zaměříme se na to, co na sociální sítě opravdu nepatří a mohlo by nám teď nebo do budoucna způsobit potíže. Zkusíme si vytvořit falešný fakebookový profil.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu. Na modelových situacích při hře si zkusíme, jak se umíme vypořádat s výzvami, které nám pohyb na internetu přináší. Jak bezpečně komunikovat na sítích a čeho se…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě se zaměříme na bezpečné chování na internetu. Zamyslíme se nad tím, jak by mělo vypadat bezpečné heslo. Ověříme si, jak bezpečná máme my svá hesla, která používáme, a ukážeme si, jak bezpečné a zapamatovateln…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
Tato interaktivní výuková aktivita je určena pro žáky prvního stupně základní školy, konkrétně pro 4. a 5. ročník. Hlavním cílem aktivity je seznámit žáky s důležitými místy v jejich okolí nebo v rámci České…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Jaroslav Hicl
Jsem učitel informatiky na středně velké základní škole okresního města a rád bych zde sdílel své zkušenosti z výuky informatiky na 2. stupni s učebnicí Strojové učení pro děti. Následující projekty navazují na úvodní…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Jaroslav Hicl
Jsem učitel informatiky na středně velké základní škole okresního města a rád bych zde sdílel své zkušenosti z výuky informatiky na 2. stupni s učebnicí Strojové učení pro děti. Následující projekty navazují na úvodní…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Jaroslav Hicl
Jsem učitel informatiky na středně velké základní škole okresního města a rád bych zde sdílel své zkušenosti z výuky informatiky na 2. stupni s učebnicí Strojové učení pro děti. Následující projekty navazují na úvodní…
článek
Autor: Mgr. Jaroslav Hicl
Jsem učitel na základní škole a vyzkoušel jsem se svými žáky 9. ročníku projekty z učebnice Strojové učení pro děti. Následující poznámky doplňují metodiky v učebnici k jednotlivým projektům o mé vlastní zkušenosti z v…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Petr Vraný
Aktivita se zaměřuje na rozšíření povědomí žáků o bankovní identitě (BankID) jako klíčovém aspektu internetové bezpečnosti. Součástí je také poskytování důležitých informací o obecných zásadách ochrany při použ…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ vezme žáky na výlet do historie počítačů a internetu.  Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi učitelů z praxe, informační texty pro…
článek
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ seznámí žáky s fungováním internetovýách vyhledávačů.  Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi učitelů z …
článek
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ žákům ukazuje, co to znamená, když počítač napadne vir a jak mohou svá zařízení chránit.  Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zku…
článek
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ se věnuje tématu hesel. Žáci se dozvědí, jak nastavit silné heslo a proč by ho neměli s nikým sdílet. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zku…
článek
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ vás seznámí s jazykem, kterým spolu komunikují digitální zařízení, tedy se světem jedniček a nul. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis…
článek
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ se věnuje tématu neviditelných špionů v našem počítači a radí, jak se těmto sběratelům citlivých údajů bránit. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný…
článek
Autor: Petr Vinš, Jan Berki, Jakub Holec
Video obsahuje výukové aktivity zaměřené na téma počítač a síť. Cílem hodiny je vést žáky k rozhovoru o počítači alespoň na úrovni občasného uživatele. Žáci pojmenovávají jednotlivá digitální zařízení, se kter…
video
informatika
digitální gramotnost
digitální technologie
počítač
konektivita
Autor: Khanova škola
Online seriál výukových videí Khan Academy v angličtině s českými titulky a přepisem celého textu do češtiny. V šesti krátkých videích jsou představeny základní koncepty fungování internetu od drátů až po webové stránky.…
Autor: Khanova škola
Online seriál výukových videí Khan Academy v angličtině s českými titulky a přepisem celého textu do češtiny. Seriál odpovídá na otázky Co dělá počítač počítačem? Jak používá elektrické obvody k ukládání a…
Autor: PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D.; PhDr. Denis Mainz, Ph.D.; Mgr. Jan Fadrhonc
Výukový materiál Práce s daty je určený pro 5. až 7. třídu ZŠ. Obsahuje úlohy zaměřené na práci s daty v šesti oblastech. Pomáhá žákům uvědomit si, co jsou data. Ukazuje různé způsoby evidence dat. Žáci díky němu získaj…
učebnice
Autor: H-edu
Emil je unikátní aktivizační metoda výuky informatiky pro žáky 1. stupně základních škol. Aplikace Emil je učební software pro všechny běžné platformy počítačů a tabletů, pomocí kterého žáci řeší informatické úlohy a…
aplikace
Autor: Podpora rozvoje informatického myšlení
Výukový materiál Práce s daty vzniká v rámci projektu Podpora rozvíjení informatického myšlení jako jedna z částí sady výukových materiálů. Projekt PRIM má za cíl podporovat změnu orientace školského předmětu…
aplikace
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Autor: doc. PaedDr. Martina Maněnová, Ph.D.; Mgr. Simona Pekárková, Ph.D.
Materiály se zaměřují na rozvoj prostorového vnímání, které umožňuje chápat vztahy mezi jednotlivými předměty nebo předměty a námi, je důležité pro rozvoj matematických schopností. S tím souvisí i zrakové vnímání. D…
učebnice
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Autor: O2 Chytrá škola

Portál pro učitele, rodiče i děti, který učí používat internet bezpečně a chytře.

aplikace
Marie Mališková
bezpečnost
internet
O2 Chytrá škola
sociální sítě
Autor: PF JČU
JOP - je interaktivní didaktická aplikace určená pro výuku Informatiky na 1. stupni základní školy. Aplikace obsahuje sady různých úloh zaměřené na naučení se základů ovládání počítače.
aplikace