Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci pracují ve skupinách po 4–5 členech, kdy v PowerPointu či pomocí jiného nástroje vytvoří návrh, jak by mohl vypadat život s umělou inteligencí na naší planetě v roce 2100. Každá skupina pracuje s konkrétní oblastí, kterou by AI mohla…
Autor: Zuzana Majíčková
Tato aktivita pracuje s grafickým online nástrojem Canva, ve kterém žáci tvoří plakáty o své osobě. Na plakát si napíší citát, který nejvíce vystihuje jejich životní filozofii, a vkládají k němu fotografie, obrázky, vlajky,…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita podporuje kreativitu, spolupráci a mezilidské vztahy ve škole v podobě tvorby projektu na Den dětí v rámci konverzace v anglickém jazyce. Studenti projekt navrhují, tvoří, upravují v online pracovním prostředí, poté jej zrealizují a ná…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita pomáhá žákům prožít si poskytování první pomoci v praxi, zážitkově. U různých nasimulovaných situací zraněných žáci přivolávají a poskytují první pomoc. Pro volání využívají cvičnou…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita podporuje aktivní pohyb venku, týmovou spolupráci žáků a orientaci v terénu a motivuje tak k častějšímu propojování aktivit mimo školu prostřednictvím aplikace GPS Orienteering.
Autor: Hana Vybíralová
Žáci formulují relevantní otázky na základě studia vybraných výsledků sčítání lidu. Vytvoří tak dotazníkové šetření ve vybrané webové aplikaci Survio, které následně realizují prostřednictvím svý…
Autor: Mgr. Veronika Procházková
K seznámení s Thaletovou větou a k její vizualizaci lze využít program GeoGebra, který je součástí aktivity navržené pro výuku matematiky na druhém stupni základní školy. Tato aktivita je založena na matematickém zkoumání a ná…
Autor: Hana Vybíralová
Žáci naplánují exkurzi po netradičních turisticky zajímavých lokalitách ve své obci nebo jejím okolí, která kopíruje současné trendy (např. moderní gastronomie, streetart, urbex). Jejich úkolem následně bude vytvořit trasu, která…
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Cílem této aktivity je analýza vlastností lineární funkce s využitím webové aplikace Graspable Math. Aplikace je propojena s programem Geogebra, který žáci v této aktivitě využívají k analýze vlastností lineární funkce …
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci si zopakují základní části slova (kořen, předpona, příponová část, přípona, koncovka) a budou tvořit slova příbuzná. Ve skupinách pracují s QR kódy rozmístěnými po třídě, které obsahují kořeny různých…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Výuková aktivita podporuje nejen opakování a prohloubení znalostí o rozmanitosti přírody, které žáci získali ve 4. ročníku, ale také rozvíjí jejich dovednosti v oblasti digitální gramotnosti a spolupráce. Žáci se učí…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Simulátor „Hra s čísly do 20“ od PhET je zábavný interaktivní nástroj určený pro mladší děti, který pomáhá rozvíjet základní matematické dovednosti v oblasti počítání, konkrétně sčítá…
Autor: Vít Voráček
Co je to film? Obraz, zvuk, pohyb a čas… skrze tyto prvky k nám audiovizuální dílo promlouvá. Má svou řeč, vyjadřuje se svými výrazovými prostředky. V této lekci najdete uvedení do tématu. Naučíte se v základu porozumět filmové řeči a…
Autor: Vít Voráček
Jakou techniku potřebujeme při tvorbě animovaného filmu a jaké jsou možnosti ve školní či domácí praxi? V této lekci najdete základní výčet možností a jejich přednosti a úskalí. Uvádíme, jak využít mobilní telefon, tablet, nebo…
Autor: Vít Voráček
Jak je to možné, že se obraz hýbe? V čem spočívá to báječné kouzlo filmu – umění pohybujících se obrázků? V této lekci se věnujeme základnímu vysvětlení, jak funguje lidské oko, díky němuž filmové dílo vidíme.…
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Cílem této aktivity je procvičit algebru a algebraické výrazy s využitím webové aplikace Graspable Math. Aplikace je velmi propracovaná a nabízí příklady s rovnicemi, ale i grafy. Je založena na principu posouvání jednotlivých částí vý…
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tato aktivita se zaměřuje na analýzu reportáže. Jako téma volíme některý aktuální problém, který je ve společnosti pojímán nejednoznačně, vyvolává kontroverze, je politicky citlivý. Příkladem takového tématu může být např…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tato výuková aktivita je zaměřena na rozvoj dovedností vedení publicistického rozhovoru pro žáky devátých tříd základních škol nebo nižších ročníků středních škol. Je určena do hodin českého jazyka a do hodin výchovy…
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
V publikaci Stanislava Štěpáníka a kolektivu Školní výpravy do krajiny češtiny (2020) nalezneme i řadu námětů pro výuku zaměřenou na sféru reklamní a mediální komunikace. Reklama podle autorů pro své cíle využívá „mj. ve…
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
V publikaci Stanislava Štěpáníka a kolektivu Školní výpravy do krajiny češtiny (2020) nalezneme i řadu námětů pro výuku zaměřenou na sféru reklamní a mediální komunikace. Autoři vycházejí z konstatování, že „s mediáln…
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita navazuje na terénní průzkum okolí školy a je zaměřena na vyhledávání a analýzu informací ve specializovaném mapovém portálu a následné zpracovaní dat v aplikaci pro výpočet chladící funkce veřejné zeleně.
Autor: Mgr. Helena Peřinová
Žáci si pomocí této aktivity vytvořené v aplikaci Wordwall zopakují pojmy související s dospíváním a zároveň se připravují na roli budoucího otce, matky, strýce, tety … Rodičem se nerodíme, přesto není žádná &scaron…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě si žáci upevní učivo vlastivědy pomocí kvízu, který si sami připraví. Učí se vytvořit online kvíz zaměřený na probrané učivo, klást otázky, vytvářet správné i chybné odpovědi. Žáci se…
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Při této aktivitě je kladen důraz na kritické myšlení a schopnost žáků analyzovat a vyhodnocovat historické informace. Musí si ověřit, které informace jsou pravdivé, a ty pak použít k doplnění chybějících částí QR kódu. Důležitou souč…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Cesta do budoucnosti. I tak by se dala nazvat tato výuková aktivita vhodná do hodin francouzštiny. Žáci pracují ve skupinách po 3–5 členech, kdy v PowerPointu vytvoří návrh, jak by mohl vypadat život na naší planetě v roce 2100. Každá skupina pracuje s konkr…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita podporuje kreativitu žáků při tvorbě vlastního jídelního menu v jejich restauraci. Propojuje základní slovní zásobu s grafickým zpracováním menu v programu Canva a následným využitím při konverzační role play – čí…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita propojuje pohyb venku, podporuje žáky ve všímání si rostlin kolem a pochopení tématu krytosemenné rostliny a jejich dělení na jednoděložné a dvouděložné. V rámci vycházky pojmenují deset různých rostlin, ověří si ná…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita pomáhá žákům připomenout si nutné vybavení evakuačního zavazadla, inspiruje k tvorbě znalostního kvízu pomocí QR kódů a zároveň seznamuje žáky s tím, kde se o případných nenadálých situacích mohou dozvědět.
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Ukázat žákům co nejpřesněji, že podíl obvodu kružnice a jejího průměru je vždy konstantní, byl v minulých letech pro vyučující docela obtížný úkol. S příchodem digitálních technologií se situace změnila. Dnes máme možnost si samostatně…
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita podporuje žáky v kritickém myšlení a argumentování v procesu jejich vlastního každodenního učení. Společně ve sdíleném online prostoru tvoří a reagují na argumenty jiných a vytváří si svůj osobní třídní…