Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tento článek se zaměřuje na praktický nácvik tvorby vybraných slohových útvarů (životopis, motivační dopis) patřících do jednoho z funkčních stylů, tzv. stylu administrativního. Pracuje se s volně dostupnými šablonami těchto útvarů na internetu (př…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Veronika Korbelová
Výuková aktivita je zaměřena na rozvoj komunikativních dovedností a schopností tvorby textů v německém jazyce prostřednictvím práce s reklamními spoty a tvorbyou vlastního reklamního letáku a videa. Pokročilejší žáci poté budou mí…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Veronika Korbelová
Tato výuková aktivita se zaměřuje na procvičení slovní zásoby týkající se oblečení a módy. Téma luxusu a špičkového řemeslného umění v oblasti oblečení nesmí chybět ani v hodinách němčiny. Žáci si vytvoří svůj…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
V této aktivitě žáci zjišťují informace o vybrané kultuře, které následně prakticky využívají v krátkém dramatickém výstupu. V něm se snaží zachytit významný prvek přidělené kultury natolik srozumitelným způsobem, aby…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Tato aktivita seznamuje žáky se společenskými vrstvami z období baroka. Žáci ve skupinách vytvářejí scénky představující život jedné ze společenských vrstev dané doby. Kromě toho je tato aktivita učí kriticky přemýšlet o informací…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci ve dvojicích vytvářejí krátký animovaný film na téma Halloween a anglická abeceda. Během spolupráce se učí hláskovat jednotlivá písmena abecedy v angličtině a v rámci fázové animace představují halloweenské…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Lekce je zaměřena na procvičování sčítání a odčítání do 5 prostřednictvím rozmanitých aktivit, které propojují pohyb, hudbu a práci s interaktivními nástroji, jako jsou tabule, sešity a tablety. Aktivity jsou pečlivě střídá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
V hodině se žáci zaměří na procvičování základních matematických operací (sčítání, násobení, odečítání) s využitím pravidla přednosti operací. Žáci pracují ve dvojicích, vyplní na základě…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Výukový program Podmínky života na Zemi je zaměřen na vyvození základních podmínek nezbytných pro život. Prostřednictvím interaktivní práce s webovou stránkou mapy.cz se žáci imaginárně vydají do vesmíru a podívají se na…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
V této aktivitě žáci analyzují texty české poezie (K. J. Erben) s využitím digitálních nástrojů Eufonometr, Gunstick a Hex. Jedná se o nástroje připravené Versologickým týmem Ústavu pro českou literaturu Akademie věd ČR a dostupné zdarma.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Článek se zaměřuje na učivo fonetiky a fonologie. Namísto obvyklého výkladu navrhuje zadat žákům úkol zaznamenat vlastní řeč. Tyto záznamy tvoří žáci doma a mohou je odevzdávat například v prostředí Google Classroom.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
Výuková aktivita seznamuje žáky s platformou iNaturalist a konceptem BioBlitz. Žáci se v rámci ní naučí dokumentovat biodiverzitu ve svém okolí pomocí digitálních technologií. Aktivita významně rozvíjí digitální kompetence…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
Aktivita seznamuje žáky s etologií – vědou o chování živočichů. Prostřednictvím pozorování a analýzy chování vybraného živočicha žáci rozvíjejí své badatelské dovednosti a prohlubují porozumění živočišné…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Fotografie je srdcem novinářské práce. Klíčovou roli hraje v tisku, na internetu i na sociálních sítích. Je to kouzelná ingredience, která dokáže nejen upoutat čtenáře, ale také mu přinést důležité informace. Ale co se stane, když do hry vstoup…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Ladislava Whitcroft
Tento článek se zabývá problematikou rozeznávání a hodnocení faktů a názorů v digitálním prostředí. V úvodní části se zabývám jazykem faktů a názorů. Dále přináším tipy na aktivity, které jsou…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tato výuková aktivita je zaměřena na osvojení správného používání národností ve francouzštině s důrazem na rozdíl mezi mužským a ženským rodem. Cílem je rozvíjet schopnost žáků tvořit dialogy a přirozeně komunikovat o ná…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Stojíte před žáky, kteří mají poprvé francouzštinu? V tom případě je tato výuková aktivita přímo pro vás. Ponořte své nové žáky do tajemného světa francouzských slov, která už možná dávno znají a použí…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Během této aktivity žáci vytvoří v grafickém nástroji Canva informační leták o nějaké památce (hradu, muzeu, skanzenu, zábavním parku apod.), který v nedávné době navštívili nebo se chystají někdy v budoucnu navští…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci pracují ve skupinách po 4–5 členech, kdy v PowerPointu či pomocí jiného nástroje vytvoří návrh, jak by mohl vypadat život s umělou inteligencí na naší planetě v roce 2100. Každá skupina pracuje s konkrétní oblastí, kterou by AI mohla…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Tato aktivita pracuje s grafickým online nástrojem Canva, ve kterém žáci tvoří plakáty o své osobě. Na plakát si napíší citát, který nejvíce vystihuje jejich životní filozofii, a vkládají k němu fotografie, obrázky, vlajky,…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita podporuje kreativitu, spolupráci a mezilidské vztahy ve škole v podobě tvorby projektu na Den dětí v rámci konverzace v anglickém jazyce. Studenti projekt navrhují, tvoří, upravují v online pracovním prostředí, poté jej zrealizují a ná…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita pomáhá žákům prožít si poskytování první pomoci v praxi, zážitkově. U různých nasimulovaných situací zraněných žáci přivolávají a poskytují první pomoc. Pro volání využívají cvičnou…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita podporuje aktivní pohyb venku, týmovou spolupráci žáků a orientaci v terénu a motivuje tak k častějšímu propojování aktivit mimo školu prostřednictvím aplikace GPS Orienteering.
článek
Autor: Hana Vybíralová
Žáci formulují relevantní otázky na základě studia vybraných výsledků sčítání lidu. Vytvoří tak dotazníkové šetření ve vybrané webové aplikaci Survio, které následně realizují prostřednictvím svý…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Veronika Procházková
K seznámení s Thaletovou větou a k její vizualizaci lze využít program GeoGebra, který je součástí aktivity navržené pro výuku matematiky na druhém stupni základní školy. Tato aktivita je založena na matematickém zkoumání a ná…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Žáci naplánují exkurzi po netradičních turisticky zajímavých lokalitách ve své obci nebo jejím okolí, která kopíruje současné trendy (např. moderní gastronomie, streetart, urbex). Jejich úkolem následně bude vytvořit trasu, která…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Zdeňka Lišková
Cílem této aktivity je analýza vlastností lineární funkce s využitím webové aplikace Graspable Math. Aplikace je propojena s programem Geogebra, který žáci v této aktivitě využívají k analýze vlastností lineární funkce …
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci si zopakují základní části slova (kořen, předpona, příponová část, přípona, koncovka) a budou tvořit slova příbuzná. Ve skupinách pracují s QR kódy rozmístěnými po třídě, které obsahují kořeny různých…
článek
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Výuková aktivita podporuje nejen opakování a prohloubení znalostí o rozmanitosti přírody, které žáci získali ve 4. ročníku, ale také rozvíjí jejich dovednosti v oblasti digitální gramotnosti a spolupráce. Žáci se učí…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Simulátor „Hra s čísly do 20“ od PhET je zábavný interaktivní nástroj určený pro mladší děti, který pomáhá rozvíjet základní matematické dovednosti v oblasti počítání, konkrétně sčítá…
článek
NPO 3.1 DIGI