Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Jen těžko si lze představit jak „velké“ jsou plochy s větší hodnotou obsahu. Aby člověk získal určitou představu o velikosti, volí často metodu jejího porovnání s jiným, známým objektem. Seznámíme se s významným stavebním…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
V této aktivitě se žáci seznámí s tvorbou a významem QR kódů. Jejich úkolem je vytvořit QR kód obsahující přesnou adresu. Žáci se naučí, jak správně strukturovat adresu, včetně dodržení pravidel psaní velkých písmen, interpunkce a…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Tato výuková aktivita propojuje vlastivědu, český jazyk – sloh, a výtvarnou výchovu. Žáci mají možnost objevovat rozdíly mezi školstvím v době před Janem Ámosem Komenským a dnešním školstvím, reflektovat klíčové změny…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Výuková aktivita umožní žákům prozkoumat základní principy tvorby hudby prostřednictvím jednoduchých rytmů a melodií. Aktivita podpoří kreativitu, spolupráci a rozvoj hudebního sluchu. Žáci budou tvořit vlastní hudební skladby, přičemž budou…
učebnice
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Tato aktivita spojuje kreativitu s rozvojem informační a digitální gramotnosti. Žáci pracují s QR kódy obsahujícími fiktivní adresy slavných osobností. Adresy vycházejí ze skutečných míst narození nebo působení, zatímco…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Každý žák si připraví narozeninovou oslavu dle svých představ. Nejprve ve vybraném grafickém nástroji vytvoří pozvánku, poté pomocí libovolného tabulkového procesoru naplánuje rozpočet a na závěr pozve svou rodinu a přátele na tuto ud…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tento článek je doplňkem k seriálu zaměřenému na tzv. argumentační esej. Jedná se o praktický příklad jednoho zadání argumentační eseje v prostředí pražského státního gymnázia, konkrétně ve volitelném semináři. 
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tento článek je doplňkem k seriálu zaměřenému na tzv. argumentační esej. Jedná se o praktický příklad jednoho zadání argumentační eseje v prostředí pražského státního gymnázia, konkrétně ve 3. ročníku šestiletého…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tato aktivita se zaměřuje na dva částečně související básnické prostředky, alegorii a symbol. Oba prostředky jsou obsaženy v Katalogu požadavků z ČJL pro maturitní didaktický test (viz požadavek 1.9). Jejich rozlišení i nalezení v textu obvykle činí žákům pot…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská , DEA
V této výukové aktivitě se žáci naučí efektivně tvořit dotazník pro sběr zpětné vazby. Sami vymyslí relevantní otázky a posbírají zpětnou vazbu od posluchačů o jejich názoru na nový školní podcast. Naučí se ptát na to, jak…
článek
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Výukový program je zaměřen na rozvoj dovedností žáků potřebných pro popis pracovního postupu a používání digitálních technologií. Žáci pracují ve skupinách, v nichž vytvářejí pracovní postup přípravy pokrmu nebo…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na plánování cesty (zahrnuje výběr destinace, očkování a víza, dopravu, ubytování, trasu, zastávky aj.) a sběr a vyhodnocení praktických informací z relevantních zdrojů.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci ve tříčlenných příběhech napíší a ilustrují příběh v aplikaci Storybird. Příběh je vyprávěný v minulém čase, reflektuje téma Magic in our life a žáci se v něm drží prvky nadpřirozena a tajemna. Každý je příběh zakončen…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Hodina je zaměřena na pozorování objektů Sluneční soustavy s využitím aplikace Stellarium. Žáci se naučí identifikovat planety, Měsíc a Slunce a rozvíjejí své pozorovací schopnosti. Zaznamenávání informací o vesmírných objektech…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Záměrem aktivity je příprava obrázků základních grafů goniometrických funkcí v souřadném systému a vytvoření vlastního pracovního listu, který bude vytištěn a využit v následující vyučovací hodině při ručním…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Martin Volný
Lekce prohlubuje digitální a mediální gramotnost žáků a rozvíjí jejich kritické myšlení. Online nástroj pro grafický design Canva využijí k napodobení reálné dezinformace, která manipuluje uživateli sociálních s…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Denisa Freithová
Vincent van Gogh, Pablo Picasso, Leonardo da Vinci nebo Claude Monet pod jednou střechou? Digitální platforma Google Arts umožňuje procházet sbírky umění a kulturního dědictví z celého světa. Vyzkoušejte ji v hodině výtvarné výchovy, začněte brainstormingem na t…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Petr Mikuláš
Navržená aktivita představuje žákům možné propojení hudby a výtvarného umění. Na příkladech obrazů malíře Vasilije Kandinského a hudebního skladatele Jiřího Vřešťála se žáci dozvědí, co znamená pojem synestezie. Hodinu je možn…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
Při této aktivitě se žáci naučí pracovat operovat s pojmy inteligence, umělá inteligence (možnosti použití, výhody, nevýhody), budou pracovat s textem, rozvíjet čtenářskou gramotnost, vyhodnocovat informace, a rozvíjet čtenářskou gramotnost a schopnost diskutovat.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Součástí aplikace Unreal Chemist (která existuje ve verzích pro Android a iOS) je také herní mód, ve kterém uživatel řeší praktické úkoly. Článek čtenáře seznámí s podrobnostmi bezplatné verze a s českým překladem čá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
Aktivita navazuje na předchozí hodinu, ve které se žáci zaměřovali na důležité makroživiny (sacharidy, tuky, bílkoviny, minerální látky a vitamíny). V návaznosti na získané znalosti si žáci pomocí kalorických tabulek vytvářejí…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V této výukové aktivitě si žáci osvojí, jak bezpečně a efektivně publikovat školní podcast na kanálu YouTube. Aktivita zahrnuje diskuzi o důležitosti ochrany soukromí a bezpečnosti při publikování digitálních obsahů, ilustrovanou příkladem kyber…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Aktivita je zaměřena na pozorování přírodních krás nejen v ČR, které můžete využít v průběhu vyučovací hodiny. Žáci mají možnost se tak do detailu podívat na místa, ke kterým by se těžko osobně dostávali, a mohou jimi „procházet“…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tato výuková aktivita na téma diskriminace je navržena tak, aby byla relevantní a vhodná pro žáky základních i středních škol. Cílem je na konkrétních příkladech pochopit pojem diskriminace a motivovat žáky pomocí tvorby sloganů v…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Zatímco svoboda tisku v některých společnostech světa neexistuje, streamovací služby ano. Této kličky využili němečtí Reportéři bez hranic, kteří ve spolupráci s brazilským hudebním producentem přetvořili texty pěti novinářů, které by byly v jejich rodných…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Zábavná výuková aktivita vtáhne vás i vaše žáky do slovní zásoby tématu profese interaktivním a kreativním způsobem. Hra šibenice na úvod oživí abecedu, odhalí téma hodiny a žáky hned zapojí. Následuj…
článek
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci natočí ve skupinkách krátké video z prostředí školy ve zpravodajském stylu, kdy obsahem bude buď pravdivá, nebo vymyšlená událost. Video upraví v editačním programu dle vlastního výběru a poté si jej vzájemně nasd…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
Modální slovesa nejsou při výuce angličtiny příliš oblíbeným tématem. Ještě méně oblíbené bývají opisy modálních sloves. Přesto se v angličtině běžně používají a například při cestování se s nimi setk…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě budeme pracovat s aplikací Quick, Draw a využijeme ji k rozvoji žákova učení, žáci se také budou učit pracovat s online slovníkem a kreslit pomocí myši jednoduchý obrázek tak, aby ho AI dokázala rozpoznat.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Aktivita se zaměřuje na porozumění textům vyskytujících se typicky při zakládání účtu na sociální síti (například Facebook). Cílem hodiny je zjistit, do jaké míry poskytovatel využívá osobní údaje žáků. Důležitou…
článek
NPO 3.1 DIGI