Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Mgr. Helena Peřinová
Při této aktivitě se žáci naučí pracovat operovat s pojmy inteligence, umělá inteligence (možnosti použití, výhody, nevýhody), budou pracovat s textem, rozvíjet čtenářskou gramotnost, vyhodnocovat informace, a rozvíjet čtenářskou gramotnost a schopnost diskutovat.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hana Mahnelová Ph.D.
Součástí aplikace Unreal Chemist (která existuje ve verzích pro Android a iOS) je také herní mód, ve kterém uživatel řeší praktické úkoly. Článek čtenáře seznámí s podrobnostmi bezplatné verze a s českým překladem čá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
Aktivita navazuje na předchozí hodinu, ve které se žáci zaměřovali na důležité makroživiny (sacharidy, tuky, bílkoviny, minerální látky a vitamíny). V návaznosti na získané znalosti si žáci pomocí kalorických tabulek vytvářejí…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V této výukové aktivitě si žáci osvojí, jak bezpečně a efektivně publikovat školní podcast na kanálu YouTube. Aktivita zahrnuje diskuzi o důležitosti ochrany soukromí a bezpečnosti při publikování digitálních obsahů, ilustrovanou příkladem kyber…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Nikola Kudrnáčová
Aktivita je zaměřena na pozorování přírodních krás nejen v ČR, které můžete využít v průběhu vyučovací hodiny. Žáci mají možnost se tak do detailu podívat na místa, ke kterým by se těžko osobně dostávali, a mohou jimi „procházet“…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tato výuková aktivita na téma diskriminace je navržena tak, aby byla relevantní a vhodná pro žáky základních i středních škol. Cílem je na konkrétních příkladech pochopit pojem diskriminace a motivovat žáky pomocí tvorby sloganů v…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Zatímco svoboda tisku v některých společnostech světa neexistuje, streamovací služby ano. Této kličky využili němečtí Reportéři bez hranic, kteří ve spolupráci s brazilským hudebním producentem přetvořili texty pěti novinářů, které by byly v jejich rodných…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Zábavná výuková aktivita vtáhne vás i vaše žáky do slovní zásoby tématu profese interaktivním a kreativním způsobem. Hra šibenice na úvod oživí abecedu, odhalí téma hodiny a žáky hned zapojí. Následuj…
článek
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci natočí ve skupinkách krátké video z prostředí školy ve zpravodajském stylu, kdy obsahem bude buď pravdivá, nebo vymyšlená událost. Video upraví v editačním programu dle vlastního výběru a poté si jej vzájemně nasd…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
Modální slovesa nejsou při výuce angličtiny příliš oblíbeným tématem. Ještě méně oblíbené bývají opisy modálních sloves. Přesto se v angličtině běžně používají a například při cestování se s nimi setk…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě budeme pracovat s aplikací Quick, Draw a využijeme ji k rozvoji žákova učení, žáci se také budou učit pracovat s online slovníkem a kreslit pomocí myši jednoduchý obrázek tak, aby ho AI dokázala rozpoznat.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Aktivita se zaměřuje na porozumění textům vyskytujících se typicky při zakládání účtu na sociální síti (například Facebook). Cílem hodiny je zjistit, do jaké míry poskytovatel využívá osobní údaje žáků. Důležitou…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Tento článek se zaměřuje na praktický nácvik tvorby vybraných slohových útvarů (životopis, motivační dopis) patřících do jednoho z funkčních stylů, tzv. stylu administrativního. Pracuje se s volně dostupnými šablonami těchto útvarů na internetu (př…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Veronika Korbelová
Výuková aktivita je zaměřena na rozvoj komunikativních dovedností a schopností tvorby textů v německém jazyce prostřednictvím práce s reklamními spoty a tvorbyou vlastního reklamního letáku a videa. Pokročilejší žáci poté budou mí…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Veronika Korbelová
Tato výuková aktivita se zaměřuje na procvičení slovní zásoby týkající se oblečení a módy. Téma luxusu a špičkového řemeslného umění v oblasti oblečení nesmí chybět ani v hodinách němčiny. Žáci si vytvoří svůj…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
V této aktivitě žáci zjišťují informace o vybrané kultuře, které následně prakticky využívají v krátkém dramatickém výstupu. V něm se snaží zachytit významný prvek přidělené kultury natolik srozumitelným způsobem, aby…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Tato aktivita seznamuje žáky se společenskými vrstvami z období baroka. Žáci ve skupinách vytvářejí scénky představující život jedné ze společenských vrstev dané doby. Kromě toho je tato aktivita učí kriticky přemýšlet o informací…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Žáci ve dvojicích vytvářejí krátký animovaný film na téma Halloween a anglická abeceda. Během spolupráce se učí hláskovat jednotlivá písmena abecedy v angličtině a v rámci fázové animace představují halloweenské…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Lekce je zaměřena na procvičování sčítání a odčítání do 5 prostřednictvím rozmanitých aktivit, které propojují pohyb, hudbu a práci s interaktivními nástroji, jako jsou tabule, sešity a tablety. Aktivity jsou pečlivě střídá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
V hodině se žáci zaměří na procvičování základních matematických operací (sčítání, násobení, odečítání) s využitím pravidla přednosti operací. Žáci pracují ve dvojicích, vyplní na základě…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Výukový program Podmínky života na Zemi je zaměřen na vyvození základních podmínek nezbytných pro život. Prostřednictvím interaktivní práce s webovou stránkou mapy.cz se žáci imaginárně vydají do vesmíru a podívají se na…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
V této aktivitě žáci analyzují texty české poezie (K. J. Erben) s využitím digitálních nástrojů Eufonometr, Gunstick a Hex. Jedná se o nástroje připravené Versologickým týmem Ústavu pro českou literaturu Akademie věd ČR a dostupné zdarma.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Lukáš Borovička Ph.D.
Článek se zaměřuje na učivo fonetiky a fonologie. Namísto obvyklého výkladu navrhuje zadat žákům úkol zaznamenat vlastní řeč. Tyto záznamy tvoří žáci doma a mohou je odevzdávat například v prostředí Google Classroom.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
Výuková aktivita seznamuje žáky s platformou iNaturalist a konceptem BioBlitz. Žáci se v rámci ní naučí dokumentovat biodiverzitu ve svém okolí pomocí digitálních technologií. Aktivita významně rozvíjí digitální kompetence…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
Aktivita seznamuje žáky s etologií – vědou o chování živočichů. Prostřednictvím pozorování a analýzy chování vybraného živočicha žáci rozvíjejí své badatelské dovednosti a prohlubují porozumění živočišné…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Fotografie je srdcem novinářské práce. Klíčovou roli hraje v tisku, na internetu i na sociálních sítích. Je to kouzelná ingredience, která dokáže nejen upoutat čtenáře, ale také mu přinést důležité informace. Ale co se stane, když do hry vstoup…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Ladislava Whitcroft
Tento článek se zabývá problematikou rozeznávání a hodnocení faktů a názorů v digitálním prostředí. V úvodní části se zabývám jazykem faktů a názorů. Dále přináším tipy na aktivity, které jsou…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tato výuková aktivita je zaměřena na osvojení správného používání národností ve francouzštině s důrazem na rozdíl mezi mužským a ženským rodem. Cílem je rozvíjet schopnost žáků tvořit dialogy a přirozeně komunikovat o ná…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Stojíte před žáky, kteří mají poprvé francouzštinu? V tom případě je tato výuková aktivita přímo pro vás. Ponořte své nové žáky do tajemného světa francouzských slov, která už možná dávno znají a použí…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Během této aktivity žáci vytvoří v grafickém nástroji Canva informační leták o nějaké památce (hradu, muzeu, skanzenu, zábavním parku apod.), který v nedávné době navštívili nebo se chystají někdy v budoucnu navští…
článek
NPO 3.1 DIGI