Jan Amos Komenský v digitální éře

Autor materiálu Petr Koubek, Věra Koubková Novotná
Typ materiálu
článek
Stupeň vzdělávání
Základní škola
ANOTACE

Cílem článku je spolu se čtenářem vyvodit několik situací, jak téma J. A. Komenského elaborovat s žáky v trojfázovém modelu, který podpoří učení (E – U – R). Článek obsahuje 5 pracovních listů s didaktickými komentáři a reflexí jejich praktického ověření. Než se začne pracovat s originálními texty myslitele, doporučují učitelé a autoři článku projít několika činnostmi, které žákům otevřou starobylý svět 17. století a genia a představitele jedné z křesťanských denominací na složitých životních a historických křižovatkách. Vedle dobových pramenů a obrazů pracuje text také s hodnotami, které J. A. K. žil. To vše může posloužit k tomu, aby žáci přijali i složité myšlení a psaní autora. Naopak bez této přípravy platí, že možnost potkat Komenského v jeho vlastních textech bude pro děti nevelká.

Český jazyk a literatura
digitální gramotnost
čtenářská gramostnost
Jan Amos Komenský