Jedinečností uměleckého výrazu k inkluzivnímu uměleckému vzdělávání – Výukové materiály do výtvarné výchovy
Materiál přináší celkem 15 tvůrčích zadání různého zaměření, které mohou sloužit jak pro jejich samostatnou práci, neb obsahují pracovní listy, tak jako způsob inspirace pro učitele. Jednotlivá témata a zadání se mohou dále rozvíjet, modifikovat, či je možné se zaměřit třeba jen na jeden námět, vzít si jako inspiraci pouze uvedené výtvarné dílo – například fotografie zátiší Josefa Sudka. Pracovní listy mohou být také impulsem pro samostatné vyhledávání informací či podobných/různých uměleckých děl apod. Jedná se o materiál, který je možné vztáhnout k různým očekávaným výstupům – doporučujeme využívat především na 1. stupni, případně samostatně upravené a náročnější podobě i na 2. stupni. To, co je důležité ve vazbě na digitální gramotnost je, že zadání jsou taková, že umožňují užívání různých vizuálních prostředků, a tedy i digitálních technologií. S variabilitou prostředků by se mělo pracovat a žák by si měl mít možnost vyzkoušet i ty, které běžně neužívá. Nicméně je třeba vnímat, že zde uvedené jednotlivé kroky pro tvůrčí práci by měl učitel pojmout podle sebe, neb především záleží na jeho invenci jak s 15 nabídnutými lekcemi bude pracovat.
Důležité také je, že za každým tvůrčím zadáním následuje vybídnutí k tomu, aby se výsledky sdílely, uvedeno je přímo prostřednictvím Facebooku.