Živá struktura v integraci předmětů výtvarná výchova a informatika

Autor materiálu Radka Růžičková, Markéta Pastorová
Typ materiálu
cvičení
Stupeň vzdělávání
Základní škola
ANOTACE

Modelová lekce propojuje vzdělávací obsah výtvarné výchovy a ICT. Výsledky vlastní tvůrčí činnosti žáků (struktura – koláž) inspirované malbami Zdeňka Sýkory jsou dále rozvíjeny prostřednictvím animace. Dovednosti z oblasti ICT (práce se skenerem – skenování a ukládání skenovaného obrazu do počítače, jeho jednoduchá úprava v grafickém editoru – ořez, vylepšení expozice; instalace programu; rychlá orientace v jednoduchém animačním programu, osvojení si nástrojů programu, import a export obrázků do programu) jsou využívány pro rozvoj kreativity žáků a vytvoření dynamické kvality obrazu. Modelová lekce je ukázkou propojení tradičních obrazně vizuálních prostředků s prostředky nových médií.

Digitální dovednosti žáků jsou zde rozvíjeny a upevňovány pomocí kritického vyhledávání informací na internetu a také prostřednictvím obsluhy jednoduchého animačního programu včetně dílčí úpravy fotografií vlastní práce.

Děti v jednoduchém programu vytváří animace, obsluhují program PIVOT. Digitální gramotnost se tu projevuje i v jiných ohledech: 1) žáci vyhledávají informace na webu 2) sami si fotí a skenují svou práci do PC.