Autor: Mgr. Denisa Freithová
Vincent van Gogh, Pablo Picasso, Leonardo da Vinci nebo Claude Monet pod jednou střechou? Digitální platforma Google Arts umožňuje procházet sbírky umění a kulturního dědictví z celého světa. Vyzkoušejte ji v hodině výtvarné výchovy, začněte brainstormingem na t…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Vít Voráček
Co je to film? Obraz, zvuk, pohyb a čas… skrze tyto prvky k nám audiovizuální dílo promlouvá. Má svou řeč, vyjadřuje se svými výrazovými prostředky. V této lekci najdete uvedení do tématu. Naučíte se v základu porozumět filmové řeči a…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Vít Voráček
Jak je to možné, že se obraz hýbe? V čem spočívá to báječné kouzlo filmu – umění pohybujících se obrázků? V této lekci se věnujeme základnímu vysvětlení, jak funguje lidské oko, díky němuž filmové dílo vidíme.…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: MUNI PHIL
Výukový materiál představuje proměny vnímání krajiny od baroka po 20. století. Neomezuje se pouze na krajinu samotnou, ale také na její zobrazení v umění. Žáci se seznámí s různými uměleckými přístupy k této tématice…
cvičení
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ seznamuje žáky s možnostmi tvorby na internetu a upozorňuje na úskalí, která mohou autora potkat.  Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi…
článek
Autor: Petra Šobáňová
Materiál přináší celkem 15 tvůrčích zadání různého zaměření, které mohou sloužit jak pro jejich samostatnou práci, neb obsahují pracovní listy, tak jako způsob inspirace pro učitele. Jednotlivá témata a zadání se mohou dále…
pracovní list
výtvarné umění
koláž
architektura umělecké dílo
fotografie
Paoul Klee
Josef Sudek
renesance
zátiší
detail. sgrafito
Autor: Kolektiv autorů
Příručka pro učitele předkládá nápady do Vv, jak využít fotoaparát a různé předměty a tvořit s nimi zátiší a různé sestavy. Materiál nabízí konkrétní lekce do výuky výtvarné výchovy na 1. i 2. stupni v různ…
učebnice
Autor: Radka Růžičková, Markéta Pastorová
Modelová lekce propojuje vzdělávací obsah výtvarné výchovy a ICT. Výsledky vlastní tvůrčí činnosti žáků (struktura – koláž) inspirované malbami Zdeňka Sýkory jsou dále rozvíjeny prostřednictvím animace. Dovednosti z oblasti ICT (pr…
cvičení
Autor: Lucie Chocholová, Barbora Škaloudová, Lucie Štůlová Vobořilová
Jedná se o komplexní výstup projektuArtCrossing – multimediálního vzdělávacího projektu pro žáky, studenty a učitele realizovaného Lektorským oddělením Národní galerie v Praze.  Projekt se zabýval novými médii v umění a…
učebnice
Autor: Mgr. art. Ondřej Moučka
DVZ „Kresba mezi papírem a dotykovou obrazovkou“ seznamuje žáky a žákyně s možnostmi využití zařízení s dotykovou obrazovkou pro digitální kresbu. Prostřednictvím bezplatných dostupných aplikací se žáci učí základy digitáln…
učebnice
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Výtvarná výchova