Materiál přináší celkem 15 tvůrčích zadání různého zaměření, které mohou sloužit jak pro jejich samostatnou práci, neb obsahují pracovní listy, tak jako způsob inspirace pro učitele. Jednotlivá témata a zadání se mohou dále rozvíjet, modifikovat, či je možné se zaměřit třeba jen na jeden námět, vzít si jako inspiraci pouze uvedené výtvarné dílo – například fotografie zátiší Josefa Sudka. Pracovní listy mohou být také impulsem pro samostatné vyhledávání informací či podobných/různých uměleckých děl apod. Jedná se o materiál, který je možné vztáhnout k různým očekávaným výstupům – doporučujeme využívat především na 1. stupni, případně samostatně upravené a náročnější podobě i na 2. stupni. To, co je důležité ve vazbě na digitální gramotnost je, že zadání jsou taková, že umožňují užívání různých vizuálních prostředků, a tedy i digitálních technologií. S variabilitou prostředků by se mělo pracovat a žák by si měl mít možnost vyzkoušet i ty, které běžně neužívá. Nicméně je třeba vnímat, že zde uvedené jednotlivé kroky pro tvůrčí práci by měl učitel pojmout podle sebe, neb především záleží na jeho invenci jak s 15 nabídnutými lekcemi bude pracovat.
Důležité také je, že za každým tvůrčím zadáním následuje vybídnutí k tomu, aby se výsledky sdílely, uvedeno je přímo prostřednictvím Facebooku.