Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Pavlína Loňková
Webinář zaměřený na formativní hodnocení provází účastníky konkrétní lekcí pro žáky 4. ročníku. Lekce je obsahově zaměřena na učivo vlastivědy - poznávání zemí Evropy s cílem naučit žáky pracovat s klíčov…
webinář
Autor: Pavlína Loňková
Lapbook je papírová interaktivní kniha, se kterou učitelé již pracují. Využití digitálních technologií nabízí možnosti, jak jeho interkativitu rozšířit. Jak využitím konkrétních aplikací v rámci přípravy jednotliv…
článek
Autor: Eva Nováková
Text na konkrétním příkladu ukazuje, jak lze připravit matematické zadání, které nesměřuje pouze k rutinním výpočtům, ale poskytne žákům prostor k hledání souvislostí. Vede je k posouzení úplnosti dat s ohledem na řešený probl…
článek
Autor: Martina Štikarovská
Příspěvek objasňuje důvody, proč mají učitelé věnovat pozornost osvojování návyků spojených s psaním na dotykovém zařízení nebo na klávesnici a jaké jsou odlišnosti od běžného psaní. Nabízí tipy na konkrétní…
článek
Autor: neuveden
E-book obsahuje důležité informace z oblasti internetové bezpečnosti, mediální a digitální gramotnosti. Vyučující, žáci i rodiče zde najdou odpovědi na otázky, co je kiberšikana, jak rozpoznat internetového predátora, který se vydává za…
učebnice
Marie Mališková
Autor: Martina Štikarovská
Příspěvek s praktickými ukázkami aktivit a výsledky žáků při práci na tabletech už od prvního ročníku. V článku najdete tipy, jak všemožně zapojit aktivitu Zapojte se! ze SMART Notebooku do různých částí hodiny. S touto aktivitou můžete pracovat s dětmi ve…
článek
Autor: David Fišer
Zvládnutí uživatelských dovedností týkajících se digitálních technologií je velmi důležité pro samostatnou práci žáků nejen v období distanční výuky. Text přináší "návod", jak jednoduchým způsobem…
článek
Autor: Lucie Tůmová
Text ukazuje zapojení digitálních technologií do výuky na situaci, která je velmi blízká běžnému životu žáků. Následná tvorba scénáře vlastního videonávodu (příp. jeho natočení) dává žákům pří…
článek
Autor: Lucie Tůmová
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd základní školy. Tento herbář tvořili pomocí bezplatné mobilní aplikace PlantNet. V rámci dvou vyučovacích hodin se žáci s učitelem odebrali k…
článek
Autor: David Fišer
Text je inspirativním příkladem dobré praxe, jak naučit nejmladší žáky používat online prostředí pro komunikaci a učení. Tuto dovednost určitě v budoucnu využijí nejen při distanční výuce.
článek
Autor: neuveden
Krátké video seznamuje s problematikou autorských práv a nelegálního stahování. Zmiňuje také problematiku vkládání komentářů v diskuzích, díky kterým se uživatel může snadno octnout za hranicí zákona.
video
Autor: neuveden
Krátké video varuje před rizikem schůzky s "přítelem" z internetu. Seznamuje s kroky, které útočník podniká, aby získal důvěru své oběti a varuje před prostředím, kde na něj děti často mohou narazit.
video
Autor: neuveden
Krátké video seznamuje s rizikem, které s sebou může přinést důvěřivost a sdělení přístupového hesla někomu jinému. Stejně jako hackerský útok, proti kterému se můžeme aktivně bránit. Dozvíte se jak.
video
Autor: Zuzana Cháberová
20 minutová lekce projektu UčíTelka je zaměřena na bezpečné chování na internetu. Děti řeší konkrétní situace, které mohou nastat. Diskutují, zda můžeme věřit v pravdivost všech informací uveřejněných na internetu a co je to digitální…
video
Autor: neuveden
Dvouminutové video upozorňuje, že při vytváření vlastní digitální identity bychom měli být obezřetní, protože to, co je na internet jednou vloženo se již nikdy nepodaří zcela odstranit.
video
Autor: neuveden
Dvouminutové video upozorňuje na problematiku autorských práv. Podle současného autorského zákona si můžete stáhnout v podstatě cokoliv, ale pouze pro svou vlastní potřebu. Nemůžete cizí díla jakkoliv sdílet bez souhlasu autora nebo vydavatele. Díla označena…
video
Autor: neuveden
Když píšeme dopis, dodržujeme určitá formální pravidla. Ve dvouminutovém videu se dozvíme, jak je to při psaní mailu.
video
Autor: neuveden
Dvouminutové video nás upozorňuje, že internet nemá žádného editora, který by kontroloval jeho obsah. Proto se zde můžeme setkat s nesmysly uveřejněnými z nedbalosti nebo úmyslně. Je tedy vhodné si informace ověřovat i z jiného zdroje.
video
Autor: Hana Havlínová, Martina Štikarovská
Článek nabízí inspiraci pro využití digitálních technologií ve výuce (nejen matematiky) a odkazuje na konkrétní aplikace, které jsou ve výuce vyzkoušené.
článek
Autor: Andrea Tláskalová
V lekci zaměřené na pozorování proměn přírody využívá paní učitelka časosběrné video pro pozorování "barevných" pokusů. V lekci je zařazeno přibližně od 20 minuty. Časosběrné video umožňuje dětem pozorovat a popsat jevy, které jsou pro ně v delš…
video
Autor: Mgr. Ivana Chmelařová
Seznámení s jednoduchými nástroji a funkcemi, které umožňují aktivní komunikaci a dynamickou interakci mezi učiteli a studenty, podobně jako při výuce ve třídě. Cílem je posílit aktivní účast studentů v synchronním režimu distanční výuky…
článek
Autor: Mgr. Ivana Chmelařová
V distanční výuce a při používání digitálních technologií se žáci setkávají s nutností použít klávesnici na počítači (tabletu atd.). Žáci si uvědomují, že nevystačí s českou klávesnicí. Článek přin…
článek
Autor: Mgr. Ivana Chmelařová
V článku najdou učitelé cizích jazyků ukázku jednoduchého, efektivního využítí nástroje Padlet v jazykových hodinách nejen distančního vzdělávání.
článek
Autor: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D., RNDr. Věra Koudelková, Ph.D.
Publikace je k dispozici v elektronické podobě. Uvádí pět aktivit popisujících různé způsoby využití, které byly několikrát ověřeny ve výuce. Publikace se věnuje aktivitám Akustika s PC, Astronomie s PC, Laboratorní práce s počítačem podporovaný…
učebnice
ICT ve fyzice