Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace Ohmova zákona.
Žáci upevňují svůj vztah k digitálním technologiím prostřednictvím ovládání simulace fyzikálního jevu vytvořené v aplikaci PHET.
Žáci pomocí této aplikace hledají nebo ověřují vztahy mezi důležit…
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace mapování magnetického pole pomocí kompasu a měřiče magnetické indukce. Simulace chování kompasu v magnetickém poli Země.
Žák používá aplikaci jako prostředek ke znázornění a pochopení fyzikálních jevů.
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace popisuje vzájemné působení magnetu a kompasu, jak lze zesílit magnetické pole a princip elektromagnetu.
Žák používá aplikaci jako prostředek ke znázornění a pochopení fyzikálních jevů.
Autor: Noah Podolefsky a kol.
Simulace popisuje vliv gravitační síly na oběžnou dráhu Země, Měsíce a orbitální stanice.
Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počí…
Autor: Michael Dubson a kol.
Simulace odrazu a lomu světla, funkce čoček a souvislosti polohy objektu, čočky a obrazu.
Aplikace umožňuje znázornění a interaktivní ovládání simulací fyzikálních jevů. Žáci tak mohou získat představu o možnostech počítačových modelů a jejich shodě s…
Autor: Michael Dubson a kol.
Žák nastavuje parametry experimentu a snaží se tak vyřešit úkol.
Simulace vlastností elektrického pole a působení elektrických sil.Hra využívající popisu elektrického pole. Puk je elektricky nabité těleso.
Autor: Amy Rouinfa a kol.
Simulace ukazuje elektrické pole v okolí bodových nábojů. Žák může sám nastavovat parametry experimentu a měřit náboj na různých místech.
Autor: Ron LeMaster a kol.
Žák si sám nastavuje parametry experimentů a čte z grafů.
Simulace experimentů s heliovým balonem, horkovzdušným balónem, nebo tuhou, dutou koulí plněnou různými plyny ve zkušební komoře.
Autor: neuveden
V příspěvku jsou popsány některé astronomické "pokusy", které lze realizovat přímo ve třídě se žáky.
Materiál umožňuje využít webové stránky jako rychlý a přehledný zdroj informací. Propojuje tak čtenářskou a digitální…
Autor: Bronislav Návojský
Materiál je určen jako podklad pro výklad, pokus a v další hodině následné procvičení tématu „Zobrazování kulovými zrcadly”. Ve výkladu jsou použity obrázky z reálného pokusu, jsou zde vytvořeny flashové animace geometrick…
Autor: Lubomír Voneš
Program pro tabulkový kalkulátor MS Excel převádí běžné fyzikální jednotky v soustavě SI i mimo ni. Při zadávání můžeme volit různé hodnoty a jednotky. Výhodou programu je, že umožňuje převádět také kombinace jednotek například 2,3 km 56 m a…
Autor: Miroslava Bělochová
Objekt je zaměřen na první odborné setkání s magnety a pozorování vlastností magnetického pole. Cílem je porovnání silových polí. Badatelským způsobem zjistit základní vlastnosti magnetu a porovnat magnetické a gravitační…
Autor: Robert Hager
Žáci sami zjišťují podmínky, za kterých probíhá vypařování. Pracují se svými mobilními telefony a pomocí aplikace iProjection přenášejí obraz na tabuli opatřenou interaktivním dataprojektorem. Práce žáků probí…
Autor: Miloš Jenčík
Badatelsky orientovaná skupinová výuka realizovaná pomocí měřicího systému Pasco. Úloha obsahuje čtyři experimenty: osvětlení, obsah CO2, teplota, hlučnost. Ve vlastních experimentech žáci ověřují, zda podmínky v učebně odpovídají normám…
Autor: Miloš Jenčík
Výukový materiál obsahuje experimentální část, v které žáci pracují s dataloggerem PASCO SPARK s čidlem pro měření magnetického pole a siloměrem. Místo dataloggeru je možné použít počítač (PC či MAC), notebook, netbook, ultrabook, tablet (s…
Autor: Miloš Jenčík
Badatelsky orientovaná skupinová výuka realizovaná pomocí měřicího systému Pasco. Úloha obsahuje čtyři experimenty: osvětlení, obsah CO2, teplota, hlučnost. Ve vlastních experimentech žáci ověřují, zda podmínky v učebně odpovídají normám…
Autor: Antonín Dvořák
Materiál je vytvořen v aplikaci SMART Notebook, je tedy určen k využití na interaktivní tabuli. Je určen k seznámení se s pojmem látka, těleso a k procvičení této problematiky. Je zde také zmíněna existence látek v různých skupenstvích. Žáci se tak…
Autor: Irena Dvořáková
Příspěvek je věnován návrhu metodiky badatelsky orientované výuky na téma Hustota. Při této výuce jsou využívány pomůcky z běžného života, žáci mají možnost se aktivně na výuce podílet.
Autor: neuveden
Učební materiál je sestaven pro opakování zakreslování do grafu ze šesté třídy a pro výklad nové látky. Žáci se poprvé setkávají se znázorněním dráhy a času v grafu a učí se hledat v grafu rychlost. Vý…
Autor: Jana Glombová
Vysvětlení a procvičení učiva o fyzikálních veličinách a jejich jednotkách. Mezipředmětové vztahy matematika – fyzika. Převody jednotek a poznatky o fyzikálních veličinách jsou pro žáky důležitou součástí učiva fyziky, hlavně při řešení…
Autor: Pavel Broža
Video k elektrostatické indukci zobrazuje motivační ukázky tohoto fyzikálního jevu včetně samostatných činností žáků. Část videa je věnována teoretickému vysvětlení jevu nejdříve s pomocí interaktivní online animace, pak živě. Tím v…
Autor: Pavel Broža
Žáci vyhledávají odpovědi na otázky na internetu a poté i v online aplikaci, kde vytvářejí částice a objevují pravidlo, které platí o atomu. Hodina je doplněna o CLIL, práci s interaktivní tabulí. V hodině žáci rozvíjejí čten…
Autor: Neuvedeni
Informační článek ČEZ uvádí příkony/spotřeby vybraných elektrických zařízení pro domácnost.
Materiál umožňuje využít internet jako rychlý zdroj informací, propojuje tak čtenářskou i digitální gramotnost při vyhledává…
Autor: Marta Břehovská, Petr Koubek, Jana Pekařová
Webinář obsahuje návod, jak pracovat s publicistickými texty a diskutovat o svém veřejném prostoru (obci). Nabízí řadu nápadů, jak realizovat čtení ve sdíleném prostředí.
Jedná se o webinář, který vybízí ke čtení…
Autor: Tomáš Musílek
Digitální model "Karlův most - stavba pilíře a klenebního pole ve 14. století" byl vytvořen pro projekt virtuální výstavy Praha doby Karla IV. Projekt je podporovaný MK ČR jako součást Národních oslav 700. výročí narození císaře Karla IV…
Autor: National Geographic
Video obsahuje na úvod krátké popisky v angličtině o této klíčové bitvě, samotnou sekvenci lze stopovat a otáčet záběrem ve 3D prostoru. Žáci tak mohou zkoumat taktiku zúčastněných vojsk (např. proč pálí proti sobě v sevřených řadách, bez jak…
Autor: The National Archives
Portál Národního archivu Velké Británie poskytuje nejen digitalizované archiválie, ale i hotové vzdělávací lekce pro žáky, metodiky pro učitele a nápady do vyučovacích hodin, badatelské otázky, vše vystavěné na práci s…