Autor: Mgr. Daniel Janata
Co je to přátelství, jak se projevuje? Jaký je rozdíl mezi osobním přátelstvím a „přátelstvím“ na sociálních sítích? Zorientovat se ve světě, který nabízí účelová, virtuální či opravdová př…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Hana Havlínová Ph.D.
Žáci na ukázce dětské hry porovnají život dnes a v období dětství jejich rodičů či prarodičů (tj. cca před 30–50 lety) a vytvoří videonávod, jak si zahrát vybranou hru. Při pouštění motivačního videa a při vlastním natáčení použí…
článek
Autor: PhDr. Hana Havlínová Ph.D.
Žáci na ukázce domácího spotřebiče porovnají život dnes a v období dětství jejich rodičů či prarodičů (tj. cca před 30–50 lety). Při vyhledávání informací používají digitální technologie a zdroje, které jim doporučí učitel.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Hana Havlínová Ph.D.
Žáci s využitím vzdělávací aplikace HistoryLab zkoumají konkrétní období z minulosti naší země, v tomto případě rok 1950, z pohledu trávení volného času. Na základě dobové fotografie a položených otázek diskutují o t…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
Aktivita navazuje na předchozí hodinu, která byla zaměřena na důležité makroživiny (sacharidy, tuky, bílkoviny, minerální látky a vitamíny). V návaznosti na získané znalosti si žáci s pomocí kalorických tabulek vytvářejí vlastní j…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Jakub Holec
Žáci se v rámci aktivity zabývají evolucí člověka s důrazem na typický lidský znak, kterým je trvalá chůze po dvou končetinách. Zkoumají stopy, které zanechali naši předci před několika miliony let, a vyvozují hypotézy k tomu, jakým…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Denisa Freithová
Skrze tuto výukovou aktivitu se žáci seznámí se základy první pomoci a vytvoří digitální obsah v podobě videa. Aktivita je vhodná pro žáky 4. a 5. ročníku. Vytvořená videa reflektují konkrétní kroky žáků a umožňují jim…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Aktivita pro žáky zaměřená na měření tepové frekvence a uvědomění si jejího významu prona zdraví člověka. Žák si zároveň ověří její změny vlivem střídání různých činností.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Tato aktivita přispívá k uvědomění si významu dobrých a laskavých mezilidských vztahů. Žáci v této aktivitě vymýšlejí svou vlastní fiktivní dobročinnou organizaci a tvoří plakát, který vystihuje podstatu a způsob pomoci jiný…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Hanka Neužilová Žáková DiS.
Aktivita pro žáky zaměřená na tvorbu receptů a návodů na tvorbu šetrné domácí prostředky ve virtuální nástěnce, která umožňuje rychlou zpětnou vazbu a možnost komentování.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: PhDr. Hana Havlínová Ph.D.
Žáci porovnávají život v různých obdobích v minulosti naší země se současností. Zaměřují se na jevy z běžného života, jako je oblékání, stravování, způsob bydlení. Učí se vyhledávat informace, ukládat odkazy na…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. et Mgr. Tatiana Tupá Bírešová
Výuková aktivita je zaměřena na porozumění základním událostem a průběhu první světové války. Žáci mají k dispozici několik dobových fotografií, které popisují, následně o nich skrze aplikaci Google Lens dohledávají…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: MUNI PHIL
Materiál se zaměřuje na tři významné osobnosti z meziválečného Brna: Jiřího Mahena, Bohuslava Fuchse a Arna Nováka, a jejich vliv na město a kulturu v 20. století. Materiál obsahuje dobové dokumenty a podporuje kritické myšlení žáků.
cvičení
Autor: Hana Vybíralová
Aktivita je zaměřena na rozpoznávání druhů ptáků v okolí školy pomocí mobilní aplikace a následné zpracování do interaktivní mapy.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Denisa Freithová
Výuková aktivita pro žáky 1. stupně, při které rozvíjí digitální kompetence skrze práci s online mapou. Žák prozkoumá místo svého bydliště a školy, zaměří se na kulturní památky. Dokáže místa vyznačit,…
článek
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ poskytuje žákům příležitost, aby si uvědomili, proč je dobré mít čas strávený v online prostoru pod kontrolou. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity…
článek
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ seznámí žáky s fungováním internetovýách vyhledávačů.  Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi učitelů z …
článek
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ se věnuje tématu sociálních sítí. Žáci mají možnost, aby si uvědomili rizika, která jsou se sociálními sítěmi spojená a dozvědí se, proč by si měli chránit svoje…
článek
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ pomůže žákům pochopit, že rodiče mají povinnost své děti chránit a to i v online prostředí.  Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi…
článek
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ pomůže žákům, aby si uvědomili rizika spojená s hraním online her.  Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi učitelů z praxe, informační…
článek
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ pomůže žákům se zamyšlením, zda jsou lajky důležité a zda odrážejí offline realitu. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi…
článek
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ se věnuje tématu kybešikany a radí žákům, jak tuto nepříjemnou situaci řešit.  Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zkušenostmi…
článek
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ se věnuje tématu, jak mluvit na internetu. Žáci se dozvědí, proč něco, co na internetu sdílíme, nelze již nikdy zcela odstranit.  Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný…
článek
Autor: neuveden
  Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ se věnuje tématu hesel. Žáci se dozvědí, jak nastavit silné heslo a proč by ho neměli s nikým sdílet. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný popis aktivity se zku…
článek
Autor: neuveden
Aktivita z online příručky „V digitálním světě“ se věnuje tématu neviditelných špionů v našem počítači a radí, jak se těmto sběratelům citlivých údajů bránit. Součástí lekce je dvouminutové animované video, podrobný…
článek
Autor: Andrea Tláskalová
Výuková aktivita vede žáky k tomu, aby si uvědomili, proč je důležité dodržovat zdravý a bezpečný přístup při práci s digitálními technologiemi. Žáci si nejprve zážitkovým způsobem uvědomí, jaké informace o sobě chtějí druhým…
článek
Autor: neuveden
Dvouminutové video upozorňuje na problematiku autorských práv. Podle současného autorského zákona si můžete stáhnout v podstatě cokoliv, ale pouze pro svou vlastní potřebu. Nemůžete cizí díla jakkoliv sdílet bez souhlasu autora nebo vydavatele. Díla označena…
video
Autor: Zuzana Cháberová
20 minutová lekce projektu UčíTelka je zaměřena na bezpečné chování na internetu. Děti řeší konkrétní situace, které mohou nastat. Diskutují, zda můžeme věřit v pravdivost všech informací uveřejněných na internetu a co je to digitální…
video
Autor: neuveden
Krátké video varuje před rizikem schůzky s "přítelem" z internetu. Seznamuje s kroky, které útočník podniká, aby získal důvěru své oběti a varuje před prostředím, kde na něj děti často mohou narazit.
video
Autor: neuveden
Krátké video seznamuje s problematikou autorských práv a nelegálního stahování. Zmiňuje také problematiku vkládání komentářů v diskuzích, díky kterým se uživatel může snadno octnout za hranicí zákona.
video