Nabídka vzdělávacích zdrojů

Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě do hodiny němčiny se zaměříme na práci se složitějším textem ve výuce dalšího cizího jazyka. Vyzkoušíme si různé strategie čtení – v úvodu hodiny globální čtení pro pochopení…
článek
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci ve dvojicích nafotí různé části školy a také spolužáky a učitele, jenže fotky nebudou úplné – něco na nich bude chybět. Žáci totiž fotky pomocí aplikace Cleanup.pictures v počítači „upraví“ tak, aby ostatní měli &scaron…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci natočí pomocí online nástroje Riverside z aplikace Spotify for Podcasters zvukovou nahrávku na téma, co je dělá zajímavými a jedinečnými. Téma by mělo jít více do hloubky, nemělo by pouze obsahovat jejich záliby, žáci by se měli zamyslet…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se seznámíme s jednoduchou aplikací na tvorbu komiksu, aplikaci využijeme k vytvoření krátkého komiksu v angličtině, žáci si procvičí anglické modální sloveso can a naučí se sdílet svou práci pomocí…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V této výukové aktivitě určené do hodin francouzského jazyka se zaměříme na rozvoj mediální gramotnosti. V úvodu hodiny zjistíme, co žáci vědí o tzv. falešných zprávách, vysvětlíme si pojem fake news, deep fake a hoax. Poté…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se zaměříme na popis obrázku v anglickém jazyce a ukážeme si, co pro nás podle našeho zadání dokáže vytvořit AI. Vysvětlíme si, co je to prompt, co to je umělá inteligence, jak funguje generátor obrázků. Žá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě si žáci vyzkouší roli mediátora. Jejich úkolem bude zprostředkovat ostatním požadovanou informaci v německém jazyce na téma přípravy jídla z poslechnuté nahrávky.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci ve skupinách vytvoří na základě aktivního vyhledávání na internetu a použitím vhodných aplikací návrh organizace výletu do zahraničí v aplikaci Canva dle zadání učitele. Plakát si poté vytisknou a formou galerie, kde…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V návrhu nové podoby RVP ZV se objevila ve vzdělávací oblasti cizí jazyk a další cizí jazyk mediace. Nejde o nový koncept. Pouze se do našich dokumentů oficiálně propisuje až v době, kdy dozrál čas na revizi českého kurikula. Mnoho jazykářů tak…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Letní olympijské hry se letos konají po sto letech opět v Paříži. Tuto příležitost si nesmí nechat ujít (přinejmenším v hodinách francouzštiny) žádný frankofil. A připomíná ji i tato výuková aktivita. Žáci se během ní…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Veronika Korbelová
Výuková aktivita se věnuje psaní e-mailu v hodinách cizího jazyka. Aktivita zahrnuje práci se vzorovým e-mailem, fráze potřebné pro napsání e-mailu, tvorbu vlastního e-mailu. Jednotlivé úkoly rozvíjejí komunikační dovednosti ž…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Helena Peřinová
V této výukové aktivitě do hodin anglického jazyka se zaměříme na základy mediální gramotnosti. V úvodu hodiny se podíváme na to, co žáci vědí o falešných zprávách, vysvětlíme si pojem fake news, deep fake a hoax. Potom si…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci si ve webové aplikaci FutureMe napíší dopis na libovolné téma, který pošlou sami sobě (ale mohou i někomu jinému) do budoucnosti. Množství témat je téměř neomezené, takže může zahrnovat všechny jazykové úrovně od A1 až po C2.
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Cílem této výukové aktivity je seznámit žáky s „vysokými“ číslovkami ve francouzštině – tedy v rozmezí od 1000 do 100 000 000 000. Třída se promění v tým datových analytiků, kteří si budou muset nutná data &bdquo…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Výuková aktivita je určena žákům, jejichž jazykové znalosti odpovídají jazykové úrovni A1/A2–B1. Žáci vytváří návrh svého domova v bezplatném online nástroji HOMESTYLER. Úkoly jsou zaměřeny na opakování slovní…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V rámci této výukové aktivity se žáci stanou „digitálními“ cestovateli po francouzských památkách. A stejně jako praví cestovatelé, i oni budou muset během své dobrodružné cesty po Francii čelit různým nástrahám. Jak…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci po seznámení se základními reáliemi o Londýně vytvoří ve dvojici nejprve mapu s místy, která se chystají navštívit, a poté i kvíz v aplikaci Kahoot na téma Londýn. Kvíz by měl obsahovat 10–12 otázek a každ…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci pracují ve skupinách po 4–5 členech, kdy v PowerPointu vytvoří návrh, jak by mohl vypadat život na naší planetě v roce 2100. Každá skupina pracuje s konkrétní oblastí (např. vesmír, sport, vzdělávání apod.), kterou si sama vybere. Ž…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Petr Vraný
V tomto výukovém materiálu se žáci ponoří do světa etiky a práva v kyberprostoru. Prozkoumají otázky ochrany soukromí, autorských práv a zodpovědného chování na internetu. Materiál je zaměřen na rozšíření digitáln…
článek
Autor: MUNI PHIL
Materiál podporuje kritické myšlení a schopnost kvalifikovaného rozhodování žáků. Zaměřuje se na propagandistické aktivity spojené se škůdcem mandelinkou bramborovou a využívá autentické dobové zdroje. Prezentuje se jako reportáž novin…
cvičení
Autor: Zuzana Majíčková
Během této aktivity žáci tvoří plakáty, které prezentují jejich osobnost. Na plakát však nepíší věty, ale vkládají do něj fotografie, obrázky, vlajky, mapy, grafy či další informace s nimi související. Ve skupině či ve…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Veronika Korbelová
Výuková aktivita se zaměřuje na procvičení slovní zásoby tematického okruhu „V restauraci”. Aktivita zahrnuje opakování frází potřebných pro objednání jídla v restauraci, tvorbu vlastního jídelníčku v aplikaci Canva a…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Veronika Korbelová
Výuková aktivita se zaměřuje na procvičení slovní zásoby tematického okruhu “„Můj den“” s důrazem na užití časových údajů a upevnění větné stavby. Aktivita zahrnuje tvorbu fotografií a videí s cílem podpořit a obohatit vý…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tento pracovní list je určen žákům 5. ročníku ZV, případně začátečníkům s jazykovou úrovní A1, kteří se učí anglický jazyk jako další cizí jazyk (2. stupeň ZV, SOŠ). Úkoly jsou zaměřeny na opakování slovní zá…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Jídlo je mnohem více než jen základní potřebou našeho těla, je to i způsob, jak sdílet, objevovat kultury a zkoumat různé chutě. Pracovní list napomáhá poznávat různé aspekty jídla, vliv na zdraví a životní prostředí. Zaměřuje se na roz…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Veronika Korbelová
Výuková aktivita je určena žákům, jejichž jazykové znalosti odpovídají jazykové úrovni A1/A2–B1. Žáci vytváří návrh svého bytu v bezplatném online nástroji HOMESTYLER. Úkoly jsou zaměřeny na opakování slovní z…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Veronika Korbelová, Pavlína Jurzykowská
Cílem této výukové aktivity je zvládnout jednoduchou konverzaci o oblíbených či neoblíbených aktivitách a kroužcích. Žáci se naučí časovat sloveso umět (können) a pracují s předpřipravenou tabulku Microsoft Excel, díky které se dozv…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Veronika Korbelová
Úkolem žáků je pomocí aplikace „Strange Garden“ nafotit oblíbená místa ve škole / i školní pomůcky, popsat je a vytvořit na základě nafocených míst a předmětů prezentaci. Aktivita rozvíjí zábavnou formou jejich jazykové…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: David Nekola
Žáci vytvářejí on-line kvíz na vybraný (nejen) gramatický jev v cizím jazyce. Vytváření kvízu vyžaduje hlubší porozumění danému tématu a představivost. Žáci rozvíjejí digitální kompetence nejen samotnou…
článek
NPO 3.1 DIGI
Autor: Pavla Marečková
Po vydání Dodatku ke Společnému evropskému referenčnímu rámci pro jazyky v roce 2020 představuje jazyková mediace často diskutované téma. Zatímco v mnohých evropských zemích je mediace již více než 20 let vnímána jako stěžejní č…
článek
NPO 3.1 DIGI