Nabídka vzdělávacích zdrojů
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě do hodiny němčiny se zaměříme na práci se složitějším textem ve výuce dalšího cizího jazyka. Vyzkoušíme si různé strategie čtení – v úvodu hodiny globální čtení pro pochopení…
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci ve dvojicích nafotí různé části školy a také spolužáky a učitele, jenže fotky nebudou úplné – něco na nich bude chybět. Žáci totiž fotky pomocí aplikace Cleanup.pictures v počítači „upraví“ tak, aby ostatní měli &scaron…
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci natočí pomocí online nástroje Riverside z aplikace Spotify for Podcasters zvukovou nahrávku na téma, co je dělá zajímavými a jedinečnými. Téma by mělo jít více do hloubky, nemělo by pouze obsahovat jejich záliby, žáci by se měli zamyslet…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se seznámíme s jednoduchou aplikací na tvorbu komiksu, aplikaci využijeme k vytvoření krátkého komiksu v angličtině, žáci si procvičí anglické modální sloveso can a naučí se sdílet svou práci pomocí…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V této výukové aktivitě určené do hodin francouzského jazyka se zaměříme na rozvoj mediální gramotnosti. V úvodu hodiny zjistíme, co žáci vědí o tzv. falešných zprávách, vysvětlíme si pojem fake news, deep fake a hoax. Poté…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této výukové aktivitě se zaměříme na popis obrázku v anglickém jazyce a ukážeme si, co pro nás podle našeho zadání dokáže vytvořit AI. Vysvětlíme si, co je to prompt, co to je umělá inteligence, jak funguje generátor obrázků. Žá…
Autor: Mgr. Helena Peřinová
V této aktivitě si žáci vyzkouší roli mediátora. Jejich úkolem bude zprostředkovat ostatním požadovanou informaci v německém jazyce na téma přípravy jídla z poslechnuté nahrávky.
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci ve skupinách vytvoří na základě aktivního vyhledávání na internetu a použitím vhodných aplikací návrh organizace výletu do zahraničí v aplikaci Canva dle zadání učitele. Plakát si poté vytisknou a formou galerie, kde…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V návrhu nové podoby RVP ZV se objevila ve vzdělávací oblasti cizí jazyk a další cizí jazyk mediace. Nejde o nový koncept. Pouze se do našich dokumentů oficiálně propisuje až v době, kdy dozrál čas na revizi českého kurikula. Mnoho jazykářů tak…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Letní olympijské hry se letos konají po sto letech opět v Paříži. Tuto příležitost si nesmí nechat ujít (přinejmenším v hodinách francouzštiny) žádný frankofil. A připomíná ji i tato výuková aktivita. Žáci se během ní…
Autor: Veronika Korbelová
Výuková aktivita se věnuje psaní e-mailu v hodinách cizího jazyka. Aktivita zahrnuje práci se vzorovým e-mailem, fráze potřebné pro napsání e-mailu, tvorbu vlastního e-mailu. Jednotlivé úkoly rozvíjejí komunikační dovednosti ž…
Autor: Helena Peřinová
V této výukové aktivitě do hodin anglického jazyka se zaměříme na základy mediální gramotnosti. V úvodu hodiny se podíváme na to, co žáci vědí o falešných zprávách, vysvětlíme si pojem fake news, deep fake a hoax. Potom si…
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci si ve webové aplikaci FutureMe napíší dopis na libovolné téma, který pošlou sami sobě (ale mohou i někomu jinému) do budoucnosti. Množství témat je téměř neomezené, takže může zahrnovat všechny jazykové úrovně od A1 až po C2.
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Cílem této výukové aktivity je seznámit žáky s „vysokými“ číslovkami ve francouzštině – tedy v rozmezí od 1000 do 100 000 000 000. Třída se promění v tým datových analytiků, kteří si budou muset nutná data &bdquo…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Výuková aktivita je určena žákům, jejichž jazykové znalosti odpovídají jazykové úrovni A1/A2–B1. Žáci vytváří návrh svého domova v bezplatném online nástroji HOMESTYLER. Úkoly jsou zaměřeny na opakování slovní…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
V rámci této výukové aktivity se žáci stanou „digitálními“ cestovateli po francouzských památkách. A stejně jako praví cestovatelé, i oni budou muset během své dobrodružné cesty po Francii čelit různým nástrahám. Jak…
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci po seznámení se základními reáliemi o Londýně vytvoří ve dvojici nejprve mapu s místy, která se chystají navštívit, a poté i kvíz v aplikaci Kahoot na téma Londýn. Kvíz by měl obsahovat 10–12 otázek a každ…
Autor: Zuzana Majíčková
Žáci pracují ve skupinách po 4–5 členech, kdy v PowerPointu vytvoří návrh, jak by mohl vypadat život na naší planetě v roce 2100. Každá skupina pracuje s konkrétní oblastí (např. vesmír, sport, vzdělávání apod.), kterou si sama vybere. Ž…
Autor: Mgr. Petr Vraný
V tomto výukovém materiálu se žáci ponoří do světa etiky a práva v kyberprostoru. Prozkoumají otázky ochrany soukromí, autorských práv a zodpovědného chování na internetu. Materiál je zaměřen na rozšíření digitáln…
Autor: MUNI PHIL
Materiál podporuje kritické myšlení a schopnost kvalifikovaného rozhodování žáků. Zaměřuje se na propagandistické aktivity spojené se škůdcem mandelinkou bramborovou a využívá autentické dobové zdroje. Prezentuje se jako reportáž novin…
Autor: Veronika Korbelová
Výuková aktivita se zaměřuje na procvičení slovní zásoby tematického okruhu „V restauraci”. Aktivita zahrnuje opakování frází potřebných pro objednání jídla v restauraci, tvorbu vlastního jídelníčku v aplikaci Canva a…
Autor: Veronika Korbelová
Výuková aktivita se zaměřuje na procvičení slovní zásoby tematického okruhu “„Můj den“” s důrazem na užití časových údajů a upevnění větné stavby. Aktivita zahrnuje tvorbu fotografií a videí s cílem podpořit a obohatit vý…
Autor: Mgr. Pavlína Jurzykowská DEA
Tento pracovní list je určen žákům 5. ročníku ZV, případně začátečníkům s jazykovou úrovní A1, kteří se učí anglický jazyk jako další cizí jazyk (2. stupeň ZV, SOŠ). Úkoly jsou zaměřeny na opakování slovní zá…
Autor: Veronika Korbelová
Výuková aktivita je určena žákům, jejichž jazykové znalosti odpovídají jazykové úrovni A1/A2–B1. Žáci vytváří návrh svého bytu v bezplatném online nástroji HOMESTYLER. Úkoly jsou zaměřeny na opakování slovní z…
Autor: Veronika Korbelová, Pavlína Jurzykowská
Cílem této výukové aktivity je zvládnout jednoduchou konverzaci o oblíbených či neoblíbených aktivitách a kroužcích. Žáci se naučí časovat sloveso umět (können) a pracují s předpřipravenou tabulku Microsoft Excel, díky které se dozv…
Autor: Veronika Korbelová
Úkolem žáků je pomocí aplikace „Strange Garden“ nafotit oblíbená místa ve škole / i školní pomůcky, popsat je a vytvořit na základě nafocených míst a předmětů prezentaci. Aktivita rozvíjí zábavnou formou jejich jazykové…
Autor: David Nekola
Žáci vytvářejí on-line kvíz na vybraný (nejen) gramatický jev v cizím jazyce. Vytváření kvízu vyžaduje hlubší porozumění danému tématu a představivost. Žáci rozvíjejí digitální kompetence nejen samotnou…
Autor: Pavla Marečková
Po vydání Dodatku ke Společnému evropskému referenčnímu rámci pro jazyky v roce 2020 představuje jazyková mediace často diskutované téma. Zatímco v mnohých evropských zemích je mediace již více než 20 let vnímána jako stěžejní č…